بهاره رهنما :

رشت برایم یک شهر پر از فضای شاعرانه و دوست‌داشتنی است

حرف تازه : بهاره رهنما، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون و البته داستان‌نویس سال‌ها پیش، زمانی که بچه بود به رشت آمد، اما تصویر خوشایند از شهر ما دارد. سراغ او رفتیم تا از او درباره شناختش از رشت بپرسیم. تا به حال به رشت سفر داشتید؟ من زمانی که خیلی بچه بودم به رشت […]

حرف تازه : بهاره رهنما، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون و البته داستان‌نویس سال‌ها پیش، زمانی که بچه بود به رشت آمد، اما تصویر خوشایند از شهر ما دارد. سراغ او رفتیم تا از او درباره شناختش از رشت بپرسیم.

تا به حال به رشت سفر داشتید؟
من زمانی که خیلی بچه بودم به رشت آمدم، ولی مادربزرگم ساکن انزلی است و همیشه رشت برایم یک شهر خاطره‌انگیز و پر از فضای شاعرانه مه‌آلود خوشگل و دوست‌داشتنی است.

بهاره رهنما

خاطره‌ای از رشت دارید؟
خیلی کم. چون یک‌بار در دوران کودکی‌ام رفتم و چون مادربزرگم ساکن گیلان است می‌دانم که چقدر مردم باسواد، فرهنگی و مهربانی دارد و آب و هوای شاعرانه، طبیعت زیبا. واقعاً رشت جزو شهرهایی است که برایم همیشه خیلی محبوب و عزیز است.

شناختی از جاذبه‌های گردشگری رشت دارید؟
خیر، متأسفانه. جز طبیعت و آب و هوای خوبش که نقل و قول مادربزرگم هست چیز دیگری در خاطرم نیست.

ذهنیت و شناختی که نسبت به رشتی‌ها دارید چطور است؟
اگر از جنبه فرهنگی شهر بخواهیم رشت را دنبال بکنیم، همیشه مردم با سواد، فرهنگی، اهل مطالعه، با ذهن خیلی باز هستند. روشنفکرها و نویسنده‌های خیلی مهمی هستند که اهل رشت بودند.

برای عید امسال چه برنامه‌ای دارید؟
هفته‌ی اول عید تهران هستم اما برای هفته‌ی دوم یک سفر کاری دارم ولی در برنامه‌هایم برای سال ۹۵ حتماً سفر به رشت و انزلی هست. پارسال قرار بود که در قالب یک کار تئاتر در خدمت مردم رشت باشم اما به دلیل مصادف بودنش با ایام فاطمیه و اواخر سال، این برنامه لغو شد. اما این مژده را به مردم رشت می‌دهم که حتماً در سال ۹۵ در قالب تئاتر یا موسیقی یا حتی تلفیقی از تئاتر و موسیقی خدمت مردم خوب رشت خواهیم بود.

اسم این برنامه را می‌توانید بگویید؟
در حال حاضر خیر، چون چند کار است، در حال مذاکره هستیم، اما من با یک گروه موسیقی به اسم گروه موسیقی نقطه دار به سرپرستی آقای علی شوکت دارم و یکی از برنامه‌هایمان برگزاری کنسرتی در شهر رشت است.

بهاره رهنما

پیشنهاد نوروزی که برای مخاطب‌های ما دارید چیست؟
کتاب‌هایی را که در طول سال گرفتیم باهم ردوبدل کنیم، تو جمع خانواده راجع به اونها بحث و گفت و گو کنیم. دست به دست شدن این کتاب‌ها بسیار مؤثر است و خاطره خوبی به جا می‌گذارد.

شما چه کتابی را برای مخاطبان ما پیشنهاد می‌کنید؟
پیشنهادها که زیاد هستند. اما خودم کتاب‌های موراکامی را خیلی دوست دارم. فضایش خیلی دوست دارم. کافکا در ساحل، کاری که اواخر از او خواندم: «وقتی از دو حرف می‌زنم از چه می‌گویم». ایتالو کالوینو را خیلی دوست دارم، اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری.

رشت رویایی