یادداشتی از محمد باقری

رشت، شهری زنده و استوار

محمد باقری کارشناس ورزشی و فعال فرهنگی در یادداشتی با عنوان رشت، شهری زنده و استوار از ضرورت ایجاد نشاط در شهروندان نوشت.

حرف تازه – محمد باقری کارشناس ورزشی و فعال فرهنگی در یادداشتی با عنوان رشت، شهری زنده و استوار نوشت:
یکی از لازمه های مدیریت شهری حفظ شور و نشاط اجتماعی در محیط شهر است.
نشاط ، سرور ، شادابی و زنده نگاهداشتن محیط برای شهروندان در گرو همسویی ، انتخاب صحیح گزینه های موثر برای شادمانی عموم و ایجاد ارتباط بین همه شاخص های لازم در راستای نیل به فهم و درک همگانی و مدیران برای دستیابی به این مهم است.
مجموعه شهرداری رشت میبایست با توجه به جمعیت فعلی و میزان تقریبی رشد در هر دهه با توجه موقعیت جغرافیایی و آب و هوای دلنشین منطقه که انرا جزء مناطق سرسبز کشور ساخته سرانه ای متناسب را برای رسیدن به این خواسته جهت رشد و توسعه در همه ابعاد همچون سایر شهرهای مشابه در جهان به خود اختصاص دهد که این مهم محقق نمیگردد مگر با بهره گیری از جوانان متخصص و استیفاد دانش و تجربیات خوب گذشتگان بومی و تجارب موفق شهرهای مشابه در نقاط دیگر جهان که در فوق بدان اشاره نمودم.
مع الاسف سرانه فضای سبز با توجه به جمعیت و ضروریات فوق الاشعار در ادوار گذشته مغفول مانده است.
اجرای طرحهایی با محوریت رفاه و تفرج همشهریان و هموطنان از برنامه‌های اصلی شهرداری است که علاوه بر استیلای اهداف معنونه میتواند جزو منابع درآمدزا برای شهر و استان نیز باشد.
لذا گسترش شهربازی،پارکها، باغ پرندگان، بوستان‌های منطقه‌ای و محله‌ای و سالن‌های ورزش برای عموم ،برگزاری جشنواره های و موسیقی های خیابانی سنتی و محلی،تئاتر خیابانی، زیباسازی شهری از برنامه هایی است که باید مدنظر و اجرا قرار گیرد.
محمد باقری چهارده
رشت، شهری زنده و استوار

رشت، شهری زنده و استوار