ژنرال خسته از جان گیلان چه می خواهد؟

رد پای ۳۵ ساله احمد رمضانپور در فاجعه سراوان

رمضانپور شهردار سالهای 63 تا 65 رشت، همان فردی است که 35 سال قبل در آغاز راه دفن زباله در سراوان مسئولیت شهرداری رشت را بر عهده داشت و امروز با وجود خروج هزاران دانش آموخته در رشته های مختلف تحصیلی از دانشگاه های معتبر و ده ها چهره ممتاز علمی، همچنان به عنوان یکی از اعضای شورای شهر در تصمیمات شهری رشت دخیل است و همچنان مصیبت های رشت تداوم دارد.

اختصاصی حرف تازه – تجمع زباله های گیلان، دفن غیر بهداشتی، تکثیر جانواران موذی و حشرات، بوی مشمئز کننده، تولید شیرابه و گازهای سمی، نابودی محیط زیست، درختان هیرکانی و آبهای زیرزمینی و نارضایتی عمومی از عملکرد مدیریت شهری گوشه ای از مشکلات ناشی از انباشت زباله در سراوان است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید نخستین بار در چه زمانی این فاجعه برای سراوان رقم خورده است. صبح امروز در خبرها خواندیم که احسان الله شکری مدیر امور نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در گفتگویی با ایسنا اعلام کرد: «۳۶سال است که مرکز دفن زباله سروان رشت زباله فراوانی را در خود جای داده است.» او در سایر بخش های مصاحبه خود به مشکلاتی که در این سالها ایجاد شده و همچنان به قوت خود باقی است اشاره کرد.

اما کافیست در لیست شهرداران رشت به دنبال فردی باشیم که در آن زمان مسئولیت مدیریت شهری را برعهده داشته است. او کسی نیست جز احمد رمضانپور نرگسی. رمضانپور شهردار سالهای ۶۳ تا ۶۵ رشت، همان فردی است که ۳۵ سال قبل در آغاز راه دفن زباله در سراوان مسئولیت شهرداری رشت را بر عهده داشت و امروز با وجود خروج هزاران دانش آموخته در رشته های مختلف تحصیلی از دانشگاه های معتبر و ده ها چهره ممتاز علمی، همچنان به عنوان یکی از اعضای شورای شهر در تصمیمات شهری رشت دخیل است و همچنان مصیبت های رشت تداوم دارد.

به نظر می رسد خروجی مدیریت امثال رمضانپور برای این شهر جز کینه و عداوت و تداوم مشکلات نبوده است. چنین افرادی باید پاسخگوی این نسل و نسل های بعدی در خصوص عملکرد فاجعه بارشان باشند. هرچند به نظر می رسد به جای آنها برخی مجیزگویان اطرافشان با نگارش متون متملقانه سعی بر فریب افکار عمومی داشته باشند.

باید از ژنرال خسته اصلاح طلبان گیلان پرسید که از جان رشت و مدیریت شهری و اصلاحات گیلان چه می خواهد و چه زمانی دست از میز و صندلی مدیریت شهری خواهد کشید و میدان را چه در زمینه شهری چه در زمینه اصلاحات به جوانان واگذار خواهد کرد؟ 

حرف تازه آمادگی دارد پاسخ های احتمالی این عضو شورای اسلامی شهر رشت را در قالب جوابیه و یا مصاحبه ای منتشر نماید.