رد صلاحیت علوی و تامینی و جعفرزاده در انتخابات مجلس رشت

رد صلاحیت علوی و تامینی و جعفرزاده از مهم ترین اتفاقات شهر رشت در انتخابات پیش رو بود. 

اختصاصی حرف تازه، با اعلام لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس در گیلان، چند چهره شاخص شانس حضور در این دوره را از دست دادند و رد صلاحیت علوی و تامینی و جعفرزاده از مهم ترین اتفاقات شهر رشت در انتخابات پیش رو بود.

از مهم ترین چهره هایی که ظاهرا صلاحیتشان تایید نشده است می توان به غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و حسن تامینی نمایندگان اسبق رشت و سید امیرحسین علوی شهردار و رئیس اسبق شورای شهر رشت اشاره کرد. این در حالی است که پیش از این نام علوی در بین تایید شدگان به چشم می خورد و جعفرزاده و تامینی نیز امیدوار به تایید صلاحیتشان بودند.

اکنون با حذف قطعی این سه چهره شاخص، معادلات انتخابات به نحو دیگری رقم خواهد خورد. بدون شک با حضور جعفرزاده و تامینی در کنار نام هایی چون نوبخت و مهمان پرست و حسنی و دلخوش، دست کم روی کاغذ، امکان معرفی سه گزینه ائتلافی اصلاح طلبان و اعتدالیون و میانه روها برای شکست دادن اصولگرایان وجود داشت اما حالا شرایط کاملا متفاوت است.

احزاب اصلاح طلب که تا این لحظه تحرک انتخاباتی ویژه ای از خود نشان نداده اند و ظاهرا با توجه به راهبردشان قرار هم نیست لیستی در گیلان ارائه دهند با این وضعیت شاید دیگر مشارکت فعالی نیز نداشته باشند و اگر قرار بر ارائه و حمایت از لیستی غیراصولگرا باشد شاید این لیست در شهرستان رشت تنها از جانب اعتدالیون ارائه و حمایت شود.

از سوی دیگر عدم تایید صلاحیت علوی نیز راه را برای حضور مجدد کوچکی نژاد و آقازاده در لیست اصولگرایان به شدت هموار ساخته و شاید در بین افرادی چون حسن کربلایی و محمدرضا احمدی سنگری و چند چهره مطرح نیز گزینه سوم انتخاب شود.