رتبه نخست منطقه آزاد انزلی در تولید ماسک و لباس بیمارستانی در بین مناطق آزاد کشور

دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا منطقه آزاد انزلی با قدردانی از تلاش های تولید کنندگان و واردکنندگان منطقه در زمینه تأمین نیاز کادر بیمارستانی و مردم اضافه کرد: در این میان واحدهای تولیدی منطقه نیز ۱۴۵ هزار بطری محلول و ژل ضدعفونی کننده ۱۲۰ میلی لیتری و ۱۲۰ هزار لیتر هم از این مواد تولید نمودند.

حرف تازه – دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا منطقه آزاد انزلی با اشاره به بررسی های انجام شده میان مناطق آزاد در عرصه تولید و تأمین ملزومات مورد نیاز جهت مبارزه با کرونا، از کسب رتبه نخست منطقه آزاد انزلی در تولید ماسک و لباس بیمارستانی در بین مناطق آزاد کشور خبر داد.

مهدی کوچکی اظهار داشت: از سوی دیگر در دو ماهه اسفند و فروردین، واحدهای تولیدی فعال در سطح منطقه با تولید ۹۷۵ هزار ماسک و ۸۰ هزار دست لباس به رکورد بیشترین میزان تولید دست یافتند.

وی با بیان اینکه ذر زمینه تأمین مواد ضدعفونی کننده و الکل مورد نیاز رتبه دوم مناطق آزاد هشت گانه کشور را از آن خود نموده، افزود: در عین حال در زمینه واردات الکل طبی مشتمل بر محلول و ژل ضدعفونی کننده ۱۲۰ میلی لیتری،طی این مدت ۵۱۸۴ عدد و ۱۳۷ هزار و ۵۵ تن محلول و ژل ضدعفونی‌کننده نیز توسط بازرگانان منطقه وارد منطقه، استان و کشور شده است.

دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا منطقه آزاد انزلی با قدردانی از تلاش های تولید کنندگان و واردکنندگان منطقه در زمینه تأمین نیاز کادر بیمارستانی و مردم اضافه کرد: در این میان واحدهای تولیدی منطقه نیز ۱۴۵ هزار بطری محلول و ژل ضدعفونی کننده ۱۲۰ میلی لیتری و ۱۲۰ هزار لیتر هم از این مواد تولید نمودند.

وی در ادامه توضیح عملکرد سازمان و فعالین اقتصادی منطقه متبوع خود، گفت: در طول دو ماه اسفند و فروردین نیز توسط فعالین اقتصادی منطقه تعداد ۲۵۰ هزار جفت دستکش و ۱۰۰ هزار عدد ماسک از طریق این منطقه وارد استان شده است.

کوچکی با بیان اینکه دست یابی به رتبه نخست منطقه آزاد انزلی در تولید ماسک و لباس بیمارستانی، مرهون تلاش‌های خستگی ناپذیر تولید و واردکنندگان منطقه می باشد تأکید کرد: از سوی دیگر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در روزهای نخست تشکیل ستاد مقابله با این بیماری، دستورالعمل‌های تشویقی و حمایتی در قالب معافیت های عوارض، مساعدت در مسیر تامین مواد اولیه، موافقت با تغییر محصول تولیدی و معافیت و تعویق مطالبات سازمان بهمراه تشکیل شبکه های ارتباطی برون سازمانی با وزارت‌ بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گمرک، دادستانی و سپاه ناحیه شهرستان بندر انزلی تشکیل داده و باهم افزایی بین دستگاهی، اقدامات مؤثری در جهت مقابله و کاهش‌ آثار منفی این بیماری ویروسی انجام داده است.

 وی اضافه کرد: لازم به ذکر است هشت واحد تولید کننده منطقه آزاد انزلی در این مدت اقدام به تولید ملزومات مورد نیاز کادر بیمارستانی و لوازم بهداشتی ای که مردم به آن نیاز داشتند نموده و با دستور مدیر عامل سازمان این مسیر تا شکست کرونا ادامه خواهد داشت.