رباخوار کلاش هم مثل بانک ها رفتار نمی کند/ موسسات مالی و اعتباری مردم را بیچاره کردند

تی تی خبر: حسن تامینی لیچائی در گفت و گو با خبرگزاری کاسپین  در رشت با بیان اینکه بانکها برای مردم چالش ایجاد کرده اند اظهار کرد: در حالی که مردم سرمایه خود را وارد کار و تولید کرده اند بانک ها تنها سود بر روی سود میگیرند نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره […]

تی تی خبر: حسن تامینی لیچائی در گفت و گو با خبرگزاری کاسپین  در رشت با بیان اینکه بانکها برای مردم چالش ایجاد کرده اند اظهار کرد: در حالی که مردم سرمایه خود را وارد کار و تولید کرده اند بانک ها تنها سود بر روی سود میگیرند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منافع خیلی ها حتی دولت در موضوع بانک ها مطرح است گفت: دولت اگر بخواهد کمکی در این حوزه کند خودش هم با چالش مالی روبرو می شود .

وی بابیان اینکه باید در حوزه مالی زیر ساخت های جدیدی ایجاد شود افزود: مشکلاتی که بانک ها ایجاد کرده اند با هیچ منطقی قابل توجیه نیست .

تامینی با تاکید بر اینکه بانکها پدر و مادر نمیشناسند و رحم و انصاف ندارند تصریح کرد: این روش بانک ها با رافت اسلامی و نیز در کشوری که این همه خون برایش داده شده است سازگار نیست.

وی اظهار داشت : دولت جدید یکی از بحث هایش تغییر در ساختار بانک ها بود ولی هنوز چالش بانک ها پابرجاست و این جای تاسف است به طور مثال در بانک ملی با این همه قدمت در حوزه تسهیلات مردم نمی توانند به راحتی ورود کنند و یا بانک کشاورزی که باید در حوزه کشاورزی خدمت دهد، یک کشاورز پیدا نمی شود که از این بانک راضی باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بانک رفاه کارگران برای کارگران است ولی این سوال مطرح است که تا چد حد در اختیار کارگران جامعه است و باید برای این مشکلات فکر اساسی شود .

تامینی با بیان اینکه برای نجات مردم از چنگال بانکها باید فکر اساسی شود گفت: موسسات مالی و اعتباری مردم را بیچاره کردند از سرمایه های مردم استفاده کردند و مردم را به خاک سیاه نشاندند.

وی با بیان اینکه این امر بانکداری اسلامی سازگار نیست گفت: کدام رباخواری سود روی سود می گیرد و تذکرات من در مجلس به بانکها بارها تکرار شد که دارند مردم را به خاک سیاه می نشانند و موسسات مالی مثل چنار سبز  می شوند و با قوانینی که امروز در بانک ها حاکم است نمی شود به مردم کمک کرد.

تامینی تاکید کرد: کدام بانکداری اسلامی گفته است که با سرنوشت مردم بازی کنید، رباخوار کلاش هم این طور رفتار نمی کند.

وی با بیان اینکه اسم هایی که روی برخی از بانکها و موسسات مالی و اعتباری گذاشته اند بسیار با ارزش است گفت: متاسفانه این بانکها و موسسات خائن و ضد انقلاب هستند بانکی که فردی را برای دریافت یک تسهیلات با سودهای باور نکردنی به مرز خودکشی می کشاند تنها با این جمله قابل وصف است.