مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت خبرداد:

راه اندازی سینما سه بعدی در پیاده راه

حرف تازه – عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا موضوع پیوستن تالابشهر رشت به شبکه شهرهای تالابی، برنامه های شهرداری در دهه اول محرم، هفته دفاع مقدس و آغاز مدارس بررسی شد. فاطمه قدیمی مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در خصوص تالابشهر رشت گفت : مزیت رشت این است که […]

حرف تازه – عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا موضوع پیوستن تالابشهر رشت به شبکه شهرهای تالابی، برنامه های شهرداری در دهه اول محرم، هفته دفاع مقدس و آغاز مدارس بررسی شد.

فاطمه قدیمی مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در خصوص تالابشهر رشت گفت : مزیت رشت این است که به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو هم ثبت شده است و این موضوع می تواند کمک کند پروژه های بین المللی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: ثبت تالاب شهر رشت در شبکه جهانی شهرهای تالابی و مسائلی از این دست می تواند امتیاز های رشت را در مجامع بین المللی افزایش دهد.

قدیمی با تاکید بر اینکه پیشینه رشت در تهیه پروپوزال مربوطه مورد توجه قرار بگیرد در ادامه گفت: نگاه به گذشته امتیازاتی برای رشت خواهد داشت اما این اطلاعات به طور کامل در شهرداری وجود ندارد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت افزود: فرصت کمی باقی مانده است و نباید زمان را از دست بدهیم. حتی در صورت نیاز از تیم دانشگاهی کمک بگیریم تا در روزهای پایانی دچار چالش نشویم.

فاطمه قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم تشکیل جلسات ستادی شهرداری گفت: این موضوع منجر به برخی موازی کاری ها خواهد شد.

کمپین دلهای حسینی شهرپاک

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به اینکه سال گذشته با شارکت سازمان پسماند و گروه های مردم نهاد نسبت به پاکسازی شهر در روزهای سوگواری اقدام کردیم گفت: امسال این کار با گستردگی بیشتر انجام می شود.

وی از راه اندازی کمپین دلهای حسینی شهرپاک خبرداد و گفت: روابط عمومی با همکاری سازمان پسماند و سمن ها در نظر دارد استفاده از ظروف گیاهی تجدید پذیر را ترویج کند و همچنین نه به کیسه های پلاستیکی را در دستور کار داشته باشد. ضمن آنکه در نظر دارد با کمک به پاکبانها در پاکسازی چهره شهر در روزهای سوگواری شاهد شهری پاک و عزادار باشیم.

قدیمی همچنین از حضور مدیران در جشن بازگشایی مدارس خبرداد و گفت: ۸ صبح اول مهر زنگ مدرسه شهید بهشتی را به صدا در خواهیم آورد و مدیران مناطق نیز در مدارس مناطق خود حضور خواهند یافت.

راه اندازی سینما سه بعدی در پیاده راه

مدیر ارتباطات و امور بین الملل همچنین از راه اندازی سینما سه بعدی با مشارکت بسیج رسانه در پیاده راه خبرداد و تصریح کرد: این سینما با حضور سردار عبدالله پور و اعضای شورا عصر چهارشنبه ساعت ۲۱ راه اندازی خواهد شد.

دبیر کمیسیون نامگذاری شهرداری رشت همچنین در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات این کمیسیون پرداخت.

قدیمی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۵۰۰ کوچه فاقد نام در رشت وجود داشت بیان کرد: ۶۰۰ کوچه به نام مقدس شهدا و همچنین برای نخستین بار در کشور۱۴ کوچه به نام شهیده های زن نامگذاری شد.