سید حسن خمینی :

راه ابریشم می تواند صلح، توسعه اقتصادی و ریشه کن کردن فقر و بیکاری را در پی داشته باشد

حرف تازه – در روز دوم و پایانی بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم یادگار امام (ره) حضور یافت و بر ضرورت رونق بخشی به راه ابریشم تاکید کرد. به گزارش حرف تازه ، سید حسن خمینی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی […]

حرف تازه – در روز دوم و پایانی بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم یادگار امام (ره) حضور یافت و بر ضرورت رونق بخشی به راه ابریشم تاکید کرد.
به گزارش حرف تازه ، سید حسن خمینی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم در سالن اجلاس سران تهران حضوریافت و دقایقی به سخنرانی پرداخت.
یادگار امام (ره) با اظهار امیدواری نسبت به خروجی این اجلاس به کارکرد احزاب در جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: حزب اگرچه لازمه دنیای معاصر است اما کارکردهای آن از دیرباز متفاوت بوده است.
سید حسن خمینی با بیان اینکه اگر مطابق اسلام حرکت شود باید افراد با پذیرش عمومی بر مسند قدرت بنشینند خاطرنشان کرد: در طول دوره قدرت نیز باید نظارت عمومی توسط مردم اعمال شود اما این مهم در موارد بسیاری در دوره ای طولانی از دوره های اسلام مغفول ماند.
نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در کنار هم می توانیم نتایجی فراتر از نتایج انفرادی داشته باشیم تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل حزب را به عنوان یک واقعیت اسلامی و نیاز روزگار پذیرفته است و احزابی با اندیشه های مختلف از آغاز انقلاب شکل گرفته اند.
سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه اسلامی جز با همدلی و همفکری احزاب مختلف رفع نمی شود بیان داشت: بشریت از آلام مختلفی رنج می برد و امروزه دوری انسان ها از معنویت را شاهدیم.
یادگار امام (ره) با اشاره به موضوع فقر اظهار داشت: همه جا ممکن است این فقر وجود داشته باشد و برای رفع آن باید تلاش کرد.
سید حسن خمینی با تاکید بر ضرورت صلح و امنیت تصریح کرد: جنگ هیچ جا زیبا نیست. جنگ نسل کشی به همراه دارد.
نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت پررنگ شدن بحث راه ابریشم اظهار داشت: این موضوع که مبحث اصلی این نشست بود می تواند یکی از تلاشهای ما برای کم کردم آلام مردم باشد.
سید حسن خمینی افزود: پررنگ شدن مبحث راه ابریشم می تواند توسعه اقتصادی، ریشه کن کردن فقر و بیکاری و همچنین صلح را به عنوان لازمه تجارت پدید بیاورد.
یادگار امام (ره) در پایان اظهار داشت: جاده ابریشم می تواند از شرق آسیا تا غرب اروپا راه داد و ستد فرهنگ و تجارت و خوبی ها باشد.
در این نشست دوروزه که ۱۳ و ۱۴ بهمن به همت حزب موتلفه اسلامی برگزار شد دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت نیز به عنوان رئیس مجمع جهانی جاده ابریشم WASRC حضور داشت و رئیس و دبیرکل سازمان بین الملل احزاب آسیایی ICAPP ، دکتر حسن غفوری فرد و محمدنبی حبیبی نیز از جمله چهره های شاخص حاضر در روز دوم اجلاس بودند و در پایان تفاهم نامه ای به منظور حضور عضو ناظر در WASRC و ICAPP منعقد شد که شهرداران رشت و تهران به عنوان اعضای ناظر در احزاب آسیایی معرفی شدند.