راهنمای ویزای چین در سال ۲۰۲۴

با راهنمای ویزای چین در سال ۲۰۲۴ همراه ما باشید.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، ویزای چین یکی از مهم‌ترین مدارکی است که هنگام سفر به این کشور باید همراه خود داشته باشید. چین یکی از کشورهایی است که برای سفر به آن به هر عنوانی نیاز به ویزا خواهید داشت. ویزای چین برای ایرانیان انواع مختلفی داشته که تمامی مسافران باید باتوجه‌به هدف خود از سفر یکی از این ویزاها را انتخاب کرده، شرایط مربوط به آن را مطالعه کرده و همچنین مدارک لازم برای دریافت آن را هم آماده کنند.

در همین راستا در ادامه این مطلب یک راهنمای کامل ارائه شده است تا مسافران بتوانند به‌راحتی ویزای چین خود را دریافت کنند. اگر قصد سفر به چین را دارید، به‌هیچ‌وجه ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با صفر تا صد راهنمای ویزای چین در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید.

ویزای چین و انواع آن

اولین نکته‌ای که باید هنگام آشنایی با نحوه دریافت ویزای چین از آن اطلاع داشته باشید، انواع ویزای چین است. هر کدام از انواع ویزای چین برای دسته خاصی از مسافران مناسب است که افراد می‌توانند باتوجه‌به هدف خود از سفر یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. در ادامه این بخش می‌توانید برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع ویزای چین را مشاهده کنید.

ویزای توریستی چین (L Visa)

ویزای توریستی چین، همان‌طور که از نام آن پیداست، مربوط به افراد خارجی است که باهدف گردشگری و توریستی به چین آمده و قصد دارند تا  برای مدت محدودی و تنها برای سفر در این کشور اقامت داشته باشند. این ویزا اعتبار کاملاً محدودی داشته و افرادی که آن را دریافت کرده‌اند نمی‌توانند در این کشور مشغول به کار یا تحصیل شوند.

ویزای تجاری چین (F Visa)

افرادی که برای کار یا تجارت قصد سفر به چین را دارند، باید ویزای تجاری چین را دریافت کنند. بیشتر تاجران، بازرگانان، سخنرانان، محققان و افرادی که برای انجام مبادلات و عقد قرارداد با شرکت‌های چینی به این کشور سفر می‌کنند از این ویزا استفاده می‌کنند. اعتبار این ویزا معمولاً زیاد بوده و بیشتر از ۶ ماه اجازه اقامت در چین را به افراد می‌دهد.

ویزای دانشجویی چین (X Visa)

آن دسته از افرادی که موفق شده‌اند تا از یکی از دانشگاه‌های چین پذیرش بگیرند، می‌توانند با دریافت ویزای دانشجویی چین به این کشور سفر کرده و در چین اقامت داشته باشند. مدت‌زمان اعتبار ویزای دانشجویی چین به طور معمول تا پایان دوره تحصیلی افراد در چین بوده و پس از آن باید یا ویزای خود را تغییر داده و یا به کشور خود بازگردند.

ویزای چین

ویزای کاری چین (Z Visa)

افرادی که قصد دارند تا در شرکت یا ارگان‌های چینی مشغول به کار شوند می‌توانند از یک کارفرمای چینی دعوت‌نامه دریافت کرده و سپس ویزای کاری خود را برای اقامت در چین دریافت کنند. این ویزا قابل‌تمدید بوده و حتی می‌تواند پس از چندساله به ویزای دائم تغییر پیدا کند. افراد امکان به‌همراه‌داشتن خانواده خود را هم با این ویزا خواهند داشت.

ویزای ترانزیت چین (G Visa)

ویزای ترانزیت چین برای افرادی صادر می شود که قصد دارند تا مسیر سفر خود را از چین به یک کشور دیگر تغییر بدهند. درصورتی‌که پرواز مستقیم به کشور مقصد امکان‌پذیر نباشد، برای پیاده‌شدن در فرودگاه چین و تغییر مسیر، افراد باید ویزای ترانزیت چین را دریافت کنند.

انواع دیگر ویزای چین

انواع دیگر ویزای چین شامل ویزای دیپلمات برای دولتمردان، ویزای دائم (D Visa) ویزای خدمه برای کارمندان ایرلاین‌ها، راننده‌های قطار و… می‌شوند که برای مردم عادی و مسافرانی که با اهداف مختلف قصد سفر به این کشور را دارند کاربردی نیستند.

چگونه ویزای چین بگیریم؟

برای دریافت ویزای چین، ابتدا باید مدارک موردنیاز را تهیه کرده و در صورت نیاز، ترجمه برخی از مدارک را هم آماده کنید. مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای چین عمدتاً به نوع ویزای موردنظر بستگی خواهد داشت. پس از تهیه‌کردن مدارک، باید هزینه دریافت ویزا پرداخت شده و سپس مدارک به سفارت چین ارائه شده و در صورت نیاز وقت مصاحبه دریافت شود. درصورتی‌که مدارک کامل باشند و روند مصاحبه هم به‌خوبی پیش برود، می‌توانید پس از طی‌شدن زمان لازم برای تکمیل پروسه، ویزای خود را دریافت کنید. یکی از بهترین روش‌های دریافت ویزای چین، تحویل مدارک به آژانس مسافرتی برای دریافت ویزاست.

ویزای چین

مدارک موردنیاز ویزای چین

یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت ویزای چین، آماده‌کردن مدارک لازم برای دریافت این ویزاست. یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکت‌شدن درخواست افراد برای ویزای چین، نبود مدارک کافی یا اشتباهاتی در مدارک تحویل داده شده است. به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از اقدام برای دریافت این ویزا، مدارک را بررسی کرده و تمامی آن‌ها را آماده کنید. برخی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز ویزای چین شامل موارد زیر می‌شوند.

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس پاسپورتی با ابعاد ۶ در ۴ که در سال جاری از فرد گرفته شده باشد
  • فرم درخواست ویزا
  • مدارک مالی و گواهی تمکن از بانک
  • بلیت هواپیما و رزرو هتل
  • بیمه مسافرتی مورد تأیید دولت چین

این مدارک مدارکی هستند که به‌صورت پایه برای دریافت ویزای چین ضروری بوده و تمامی افراد باید آن را تهیه کنند. مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای چین می‌تواند باتوجه‌به نوع ویزا و هدف فرد از سفر متغیر باشد. برای اطمینان از کامل‌بودن مدارک موردنیاز، توصیه می شود که حتماً لیست مدارک خود را با آژانس مسافرتی بررسی کنید. همچنین برای این که واچر هتل و بیمه مسافرتی شما مورد قبول سفارت قرار بگیرد، توصیه می‌کنیم که حتماً این مدارک را از یک آژانس مسافرتی معتبر تهیه کنید.

اعتبار ویزای چین

یکی از سؤالات متداولی که دررابطه‌با ویزای‌چین برای افراد به وجود می‌آید این است که اعتبار ویزای چین چقدر بوده و پس از دریافت این ویزا تا چه مدت می‌توانیم در چین اقامت داشته باشیم؟ اعتبار ویزای‌چین در سال ۲۰۲۴ تا حدود زیادی به نوع این ویزا بستگی داشته و افراد باتوجه‌به هدف خود از سفر، می‌توانند یک ویزا با اعتبار مشخص انتخاب کنند. در ادامه این بخش می‌توانید مدت اعتبار انواع ویزای چین را مشاهده کنید.