راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند اغلب باهدف آشنایی علاقه‌مندان به سفر آماده می‌شود تا به آنها در زمان سفر به یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان کمک کند تا بدون دغدغه در این کشور پهناور گردش کنند.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، طبق آمار جهانی هندوستان جز پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است، این کشور در جنوب قاره آسیا در منطقه‌ای در مجاورت آب‌های اقیانوس هند واقع شده و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگری است که از کشورهای مختلف جهان با هدف بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به این کشور پهناور سفر می‌کنند.

هند سرزمینی وسیع برای ماجراجویی، کشف زیبایی‌های طبیعی و آشنا شدن با آداب و رسوم مردم بومی هندوستان است، تنوع فرهنگی و غذایی هم جز جاذبه‌های سفر به این کشور محسوب می‌شود. اگر به کشف مناظر طبیعی و چشیدن طعم‌های جدید دارید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با هندوستان آشنا کنیم.

راهنمای سفر به هند

کشور هند در منطقه جنوب‌ شرقی آسیا واقع شده‌ است و شهر دهلی پایتخت و یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور است. دهلی در بخش شمالی هندوستان واقع شده و یکی از قطب‌های گردشگری این کشور توریستی محسوب می‌شود. یکی از دلایل اصلی علاقه توریست‌ها برای سفر به هندوستان، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی، تسلط اکثر مردم به زبان انگلیسی است که باعث شده گردشگران در زمان سفر به این کشور بتوانند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند و مشکلی از نظر تعامل نداشته‌ باشند.

شغل بسیاری از مردم در روستاها و مناطق شهری کوچک در هند کشاورزی، دامپروری و تولید محصولات غذایی و منسوجات است و صنعت توریسم یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدزایی این کشور محسوب می‌شود. در راهنمای سفر به هند باید به این نکته اشاره کنیم که مردم هند به سنت‌ها و باورهای دینی خاص شهرت دارند، به همین دلیل احترام به اصول آنها در زمان سفر به این کشور برای گردشگران ضروری است.

اطلاعات موردنیاز
زبان رسمی هندی، انگلیسی
پایتخت دهلی
مشهورترین فرودگاه بین‌المللی فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی
واحد پول روپیه هند (INR)
پیش شماره تلفن ۹۱+
شماره‌های ضروری امدادی پلیس: ۱۰۰

آتش‌نشانی: ۱۰۱

آمبولانس: ۱۰۲

جهت رانندگی چپ
اختلاف زمانی با ایران ۲ ساعت جلوتر از ایران است.
ویزا برای ورود اتباع ایرانی داشتن ویزا الزامی است
دین اغلب مردم هندوئیسم
نوع برق شهری برق شهری در هند ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

موقعیت جغرافیایی هند

کشور هند در جنوب قاره آسیا واقع شده و از شمال با کشورهای نپال، چین و بوتان، از شرق با بنگلادش و میانمار، از جنوب با سری‌لانکا و اقیانوس هند و از غرب با پاکستان همسایه است. وسعت زیاد این کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل تنوع آب‌وهوایی هندوستان محسوب می‌شود، این کشور حدود ۳.۲۸۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. تنوع جغرافیایی در این کشور باعث شده گردشگران فرصتی رویایی برای تماشای کوهستان‌ها، دشت‌ها، جلگه‌ها، جزایر و سواحل طولانی در ساحل اقیانوس هند داشته باشند. برخی از عناصر برجسته جغرافیایی همچون کوه‌های هیمالیا در شمال، دشت‌های گانجتیک در مرکز، صحرای تراریک در غرب و ساحل مالابار در جنوب این کشور جز جاذبه‌های طبیعی مشهور هندوستان در سطح جهانی است. هند دارای رودخانه‌های مهمی همچون گنگا، یمونا، براهماپوترا است و خط ساحلی طولانی در کنار اقیانوس هند دارد.

بهترین زمان برای سفر به هند

هند کشوری پهناور با جاذبه‌های متنوع است و در اغلب روزهای سال از گردشگران خارجی با ملیت‌های مختلف پذیرایی می‌کند. اما بهترین زمان برای سفر به این کشور همان طور که در راهنمای سفر به هند هم ذکر شده، از نظر بسیاری از گردشگران و مردم محلی بین ماه‌های اکتبر (مهر) تا مارس (اسفند) است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هند سرزمین وسیعی است و در همه بخش‌های این کشور آب و هوا در طول سال یکسان نیست.

کوه‌های هیمالیا مانع از ورود هوای سرد به مناطق جنوبی هند شده و نواحی شمالی هم در طول فصل پاییز و زمستان آب و هوایی معتدل و خنک دارند. به طور خاص باید بگوییم که هند کشوری گرمسیر است که وقوع بادهای موسمی در فصل‌های بهار و پاییز آب و هوای این کشور را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بهترین زمان سفر به شهرهای شمالی همچون آگرا، جیپور و دهلی بین اکتبر و مارس است، برای سفر به شهرهای گوا و کلارا دسامبر تا مارس بهترین زمان است.

راهنمای سفر به هند

وضعیت آب و هوایی کشور هند

آب و هوای هند بسیار متنوع است و از نظر آب و هوایی می‌توان آن را به چند ناحیه تقسیم کرد. این تقسیمات به طور کلی شامل مناطق گرم و مرطوب، مناطق خشک و بیابانی، مناطق سرد و کوهستانی و مناطق ساحلی هستند. فصل بارانی یا موسم مانسون در بیشتر مناطق هند از ژوئن تا اوایل اکتبر ادامه دارد. این فصل بارانی به همراه بارش‌های فراوان از سواحل هند دریای عرب و اقیانوس هند به داخل خشکی هند می‌آید و اهمیت زیادی برای کشاورزان دارد.

  • مناطق گرم و مرطوب: نواحی شرقی و جنوبی هند، به عنوان مثال بخش‌هایی از بنگال، آسام، و جزایر اندامان و نیکوبار به عنوان نمونه‌های مناطق گرم و مرطوب معروف هستند. این نواحی دارای تابستان‌های گرم و بارانی و زمستان‌های معتدل هستند.
  • مناطق خشک و بیابانی: منطقه تراریک در غرب هند و راجستان به عنوان نماینده‌های مناطق خشک و بیابانی این کشور شناخته می‌شوند. این نواحی دارای تابستان‌های بسیار گرم و خشک و زمستان‌های سرد هستند.
  • مناطق سرد و کوهستانی: ایالات هیماچال پرادش، اتراخند، کشمیر و بخش‌هایی از اترانچال پرادش به عنوان نمایندگان مناطق سرد و کوهستانی در این کشور معروف هستند. این نواحی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد و برفی هستند.
  • مناطق ساحلی: سواحل جنوبی و جنوب‌غربی هند، از جمله سواحل کرالا و گوا به عنوان مناطق ساحلی شناخته می‌شوند. این نواحی دارای آب و هوای گرم و مرطوب در طول سال هستند و رطوبت در اغلب روزهای سال در این مناطق بالا است.

هزینه های سفر به هند

هزینه سفر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گردشگران قبل از عزیمت به مقصد مورد نظر است، که در راهنمای سفر به هند هم باید به آن اشاره کنیم. این هزینه شامل مواردی از قبیل محل اقامت، مدت سفر، وسیله حمل و نقل، هزینه خوراک و گشت شهری و مواردی از این دست است. به صورت کلی به دلیل تنوع امکانات، سفر به هند نسبت به بسیاری از کشورهای جهان نسبتاً ارزان و مقرون به صرفه است و گردشگران با بودجه‌ای محدود هم می‌توانند سفری هیجان انگیز به این سرزمین رنگارنگ داشته باشند. با توجه به گزارش سایت Champion Traveler، میانگین هزینه‌های یک سفر ۷ روزه به هند برای یک سفر انفرادی حدود ۹۱۱ دلار آمریکا و برای زوج‌ها ۱۶۰۰ دلار و برای خانواده‌های ۴ نفره ۳۱۹۳ دلار تخمین زده می‌شود که البته این هزینه با توجه به سبک سفر متغیر است.

هزینه هتل در هند

در هند هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تنوع زیادی دارد و از هتل‌های لوکس و بوتیک هتل‌ها در شهرهای بزرگ تا هتل‌های اقتصادی و هاستل‌ها برای کوله‌گردها در این کشور فضا برای اقامت فراهم شده است. هتل‌های مدرن و لوکس این کشور اغلب در مناطقی همچون راجستان و شیملا قرار دارند، هزینه اقامت در هتل‌ها بسته به نوع و موقعیت هتل متغیر است. به طور معمول اما هزینه اقامت هر شب در هتل‌های ارزان این کشور مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه و هتل‌های لوکس به طور متوسط بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ روپیه یا بیشتر است.

هزینه های خوراک

اگر به چشیدن طعم‌های جدید در سفر علاقه دارید، هند یکی از خوشمزه‌ترین مقصدها برای سفر محسوب می‌شود. در این کشور غذاهای خوشمزه و متنوع در هر محله‌ای در دسترس گردشگران قرار دارد. طعم غذاهای اصیل هندی را می‌توانید در رستوران‌های لوکس و یا در دکه‌های اغذیه‌فروشی در خیابان‌های دهلی بچشید. هزینه یک وعده‌غذای کامل در رستوران‌های ارزان معمولاً بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ روپیه است و در رستوران‌های متوسط رو به بالا برای دو نفر این هزینه بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه متغیر است. در منور رستوران‌های کشور هند همچنین گزینه‌های متعددی برای گیاهخواران وجود دارد و منوهای مخصوصی برای آنها در رستوران‌ها تدارک دیده‌اند. هزینه انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد هم در این کشور کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است.

مشهورترین جاذبه های دیدنی هند

هند دارای میراث غنی فرهنگی و طبیعی است که باعث می‌شود توریست‌ها در زمان سفر به این کشور از دیدن این حجم از تنوع و زیبایی شگفت زده شوند و از دیدن این جاذبه‌ها لذت ببرند. تعداد آثار تاریخی، مناظر طبیعی و مکان‌های دیدنی کشور هندوستان آن‌قدر زیاد است که شاید در یک سفر کوتاه چندروزه فرصت کافی برای بازدید از همه آنها وجود نداشته باشد. بسیاری از گردشگران به همین دلیل چند بار به کشور هند سفر می‌کنند و یا برای عزیمت به این کشور با تورهای گردشگری همراه می‌شوند تا برنامه سفر منظمی داشته باشند. به‌صورت کلی اما مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های کشور هندوستان که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در زمان سفر از آنها دیدن نمایید عبارت‌اند از:

تاج محل

این بنا زیبا در شهر آگرا واقع شده و به عنوان یکی از عجایب جهان شناخته می‌شود، بسیاری از گردشگران صرفاً برای بازدید از این مکان زیبا و چشم نواز به کشور هندوستان سفر می‌کنند تا این بنای سفید رنگ را از نزدیک ببینند.

معابد و بازارهای دهلی

پایتخت هند دارای مجموعه‌ای از معابد، بازارها، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی است که برای بازدید بسیار جذاب است، دهلی به عنوان پایتخت کشور هند جاذبه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده که برای بازدید از همه آنها چند روزی زمان نیاز است.

فورت آمبر

این قلعه تاریخی در شهر جیپور واقع شده و جز بناهای ارزشمند تاریخی و آثار مشهور دیدنی کشور هند محسوب می‌شود. این قلعه با معماری فوق‌العاده و تزئینات منحصر به فردی که دارد بین گردشگران شهرت زیادی پیدا کرده است.

گوا

شهر گوا با سواحل زیبا در مجاورت اقیانوس و مهمان ‌نوازی فراوان برای توریست‌ها جذابیت خاصی دارد و یک از مقاصد جذاب در کشور هند برای گذراندن تعطیلات است.

جزیره سنتا کروز

جزیره زیبایی در اقیانوس هند با مناظر طبیعی آرامش ‌بخش و فرصت‌های تفریحی فراوان، این جزیره فضایی کاملا لوکس برای گذراندن یک تعطیلات خاطره انگیز دارد.

قلعه سرخ

یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی هند که متعلق شاه جهان بوده و با ماسه‌های قرمز رنگ ساخته شده است.

دروازه هند

در شهر بمبئی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی وجود که این دروازه با ارتفاع زیاد یکی از منحصر به فردترین بناها است. این دروازه به مناسبت ورود پادشاه جرج پنجم به هندوستان ساخته شده است.

قلعه آگرا

سازه نظامی که در شهر آگرا در نزدیکی بنای معروف تاج محل قرار دارد و جز مشهورترین جاذبه‌های دیدنی کشور هند است.

راهنمای سفر به هند

چشیدن طعم غذاهای هندی در سفر

چشیدن طعم غذاهای هندی به تنهایی می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای سفر به کشور هندوستان باشد. اغلب توریست‌هایی که از کشورهای مختلف جهان به هند سفر می‌کنند، تمایل دارند طعم لذیذ و منحصر به فرد غذاهای سنتی این کشور را امتحان کنند و با آداب و رسوم غذا خوردن مردم این کشور قبل از سفر و در راهنمای سفر به هند آشنا شوند. تنوع غذاهای خوشمزه‌ در شهرهای مختلف این کشور همچون دهلی و گوا بسیار زیاد است و نقطه مشترک همه غذاها ادویه بخصوص ادویه‌های تند است. از مشهورترین غذاهای هندی که بین گردشگران هم محبوبیت زیادی دارد، می‌توان به مرغ کره‌ای، سمبوسه، مرغ تندوری، روغن جوش (خورشت بره)، خورشت سیب زمینی و نخود اشاره کرد. یکی از نوشیدنی‌های محبوب در کشور هند هم چای ماسالا است این نوشیدنی هندی که ترکیبی خاص از ادویه‌های مختلف است جز مشهورترین نوشیدن‌های کشور هند بین گردشگران محسوب می‌شود.

معروفترین رستوران های هند

بی شک غذاهای خیابانی هند و نحوه آماده کردن این غذاها یکی از جاذبه‌های این کشور پهناور برای گردشگران و توریست‌های خارجی محسوب می‌شود، ولی برخی گردشگران تمایل دارند طعم اصیل غذاهای متنوع هندی را در رستوران‌ها بچشند.

عطر و طعم ویژه غذاهای سنتی این کشور به تنهایی می‌تواند یکی از دلایل سفر به هند برای گردشگران خارجی باشد. در کشور هند چیزی به نام غذای معمولی وجود ندارد، در تمامی شهرهای هند از کرالا تا کلکته می‌توانید غذاهای محلی افسانه‌ای هند را پیدا کنید و طعم این غذاهای رنگارنگ را در کافه‌های کوچک محلی یا رستوران‌های لوکس و مجلل بچشید. مرغ تیکا ماسالا، روگان جاش، کوفته مالائی و نان و کره تنوری از مشهورترین غذاهای هندی هستند که در منو اغلب رستوران‌های مشهور این کشور برای میهمانان سرو می‌شود.

در شهر دهلی منطقه چاندی چوک و رستوران “هالدی رامز” بهترین گزینه برای صرف یک وعده ناهار لذیذ با هزینه‌ای مقرون به صرفه است. رستوران اصفهان (Esphahan) در آگرا و رستوران لالیت (Lalit) در دهلی هم جز مشهورترین رستوران‌های این کشور هستند.

راهنمای سفر به هند

حمل و نقل عمومی در هند

تنوع وسایل حمل و نقل عمومی در کشور هند بسیار زیاد است و گردشگران برحسب بودجه و نیاز خود می‌توانند بهترین گزینه را برای گشت و گذار در این کشور انتخاب کنند. در شهرهای بزرگی همچون دهلی مترو یکی از بهترین و سریع‌ترین وسایل حمل و نقل درون شهری محسوب می‌شود و از ۶ صبح تا ۱۱ شب به صورت مستمر قطارها آماده جابه‌جایی مسافران هستند.

کرایه تاکسی در هندوستان همچون بسیاری از کشورهای جهان با تاکسی متر محاسبه شده و هزینه تردد با این وسیله گران است. اما یک جایگزین ارزان و در دسترس برای تاکسی در این کشور توتوک و ریکشاها هستند که در اغلب مناطق شهری گردشگران می‌توانند از آن برای تردد استفاده کنند. تاکسی‌های آنلاین همچون اوبر هم انتخاب مناسبی برای سفرهای درون شهر ارزان است، اتوبوس هم در مسیرهای مختلف در شهرهای هند مهیا شده ولی جمعیت زیاد باعث می‌شود، استفاده از اتوبوس برای گردشگران خیلی ایده‌آل نباشد.

برای سفر بین شهری در هند: پرواز یا قطار؟

کسانی که علاقه دارند در زمان سفر به هندوستان از شهرهای مختلف این کشور بازدید کنند، باید برای سفرهای بین شهری بین قطار و یا هواپیما یک گزینه را انتخاب نمایند. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های سفر باشید، قطارهای بین شهری هندوستان گزینه مناسبی برای سفر محسوب می‌شوند. البته برای گردش با این قطارها باید بی خیال راحتی در سفر شوید و شلوغی و تأخیر زیاد قطارها را هم به‌سختی سفرهای درون شهری در این کشور پر جمعیت اضافه کنید. کسانی هم که محدودیتی در بودجه سفر خود ندارند، به سراغ پرواز رفته که با خرید بلیط هواپیما سفری راحت به شهرهای مختلف این کشور را تجربه می‌کنند. البته با خرید بلیط هواپیما شما باید هزینه تردد از فرودگاه به مرکز شهر را هم به هزینه‌های سفر خود اضافه کنید.

معروفترین بازارهای محلی و مراکز خرید هند

تنوع و تعداد بازارهای سنتی و محلی در شهرهای مختلف کشور هندوستان زیاد است و در اغلب شهرهای این کشور به صورت روزانه و یا هفتگی بازارهای محلی برپا می‌شود که برای آشنایی با فرهنگ مردم محلی از نزدیک می‌توانید به این بازارهای محلی سر بزنید و از خرید کردن لذت ببرید. در بازارهای محلی هند انواع غذاهای سنتی، انواع ادویه، زیورآلات دست ساز، پارچه، صنایع دستی و عتیقه به فروش می‌رسد و گردشگران می‌توانند با فروشنده‌های این بازار حسابی چانه بزنند. تنوع مراکز خرید لوکس و بزرگ هم در شهرهای بزرگ کشور هند همچون دهلی، بمبئی و آگرا کم نیست و توریست‌ها برای خرید سوغاتی می‌توانند از مغازه‌های این مراکز خرید هم دید کنند. برخی از معروف‌ترین مراکز خرید را باید از راهنمای سفر به هند قبل از عزیمت به این کشور بپرسید. برخی از مشهورترین مراکز این کشور عبارت‌اند از:

  • مرکز خرید آر سیتی (R-City Mall)
  • بازار جانپات (Janpath Market)
  • مرکز خرید دی ال اف امپوریو (DLF Emporio)
  • فشن استریت (Fashion Street)
  • مرکز خرید سلبریشن اوماکس (Omaxe Celebration Mall)
  • چندی چاوک (Chandni Chowk)
  • ساروجینی نگر (Sarojini Nagar)
  • مرکز خرید گریتر کایلاش (Greater Kailash)

راهنمای سفر به هند

گذری به تاریخ هندوستان

تاریخ هندوستان بسیار غنی و پر از رویدادهای مهم است، هندو به عنوان یکی از سرزمین‌های باستانی با تاریخی چند هزار ساله در جهان شناخته می‌شود. این سرزمین دوران حکمرانی پادشاهان بسیاری را به خود دیده و سال‌های طولانی در استعمار دولت بریتانیا بوده است. بدون شک یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ معاصر این کشور که باید در راهنمای سفر به هند به آن اشاره کنیم، مبارزات مهاتما گاندی برای استقلال هندوستان از حکومت بریتانیا در قرن بیستم و تأسیس جمهوری هند در سال ۱۹۴۷ است. هند همچنین یک مرکز فرهنگی و مذهبی در جهان محسوب می‌شود و مردم این کشور با ادیان و باورهای مختلفی مذهبی در حال زندگی در کنار هم هستند. هندوئیسم، بودایی‌ها جز مشهورترین مذاهب در این کشور هستند و جمعیت بی‌شماری از مردم این کشور پیرو این ادیان هستند.

باید ها و نبایدها در زمان سفر به هند

بایدها و نبایدهای سفر به هند زیاد است، زیرا در این کشور مردم با فرهنگ و ادیان مختلف در حال زندگی در کنار هم هستند و احترام گذاشتن به همه مردم این کشور یکی از الزامات سفر به هندوستان است. مردم این کشور فرهنگ‌های خاصی دارند و چانه زدن در هنگام خرید یکی از بهترین راهکارها برای خرید ارزان در هندوستان محسوب می‌شود.  همچنین باید به طبیعت، جانوران و گیاهان در این کشور احترام بگذارید و مراقب بهداشت و سلامتی خود باشید. متأسفانه در هند تأخیر در حمل و نقل یک امر طبیعی است و مردم این کشور خیلی منظم به حساب نمی‌آیند. جاده‌های این کشور هم مکان امنی برای رانندگی افراد ناآشنا به منطقه نیست و احتمال بروز حادثه در جاده‌های این کشور برای افراد غیر محلی زیاد است.

توصیه های مسافران برای سفر به هند

اغلب گردشگران قبل از سفر به هند باید حتماً راهنمای سفر به هند را مطالعه کنند و خود را برای یک سفر ماجراجویانه به این کشور آماده کنند. زیرا در این کشور هنجارهای بسیار زیادی وجود دارد که گردشگران هم باید به آن توجه کنند.

عدم رعایت اصول بهداشتی در این کشور یکی از مواردی است که گردشگران وسواسی باید خود را قبل از سفر به هند برای آن آماده کنند و اقدامات مراقبتی را برای بیمار نشدن در این سفر همچون واکسن‌زدن انجام دهند. داشتن پوشش مناسب هم جز نکات ضروری برای گردشگران خانم و آقا قبل از سفر به هندوستان است. برخی از مهم‌ترین توصیه‌ها به گردشگران قبل از سفر به هند عبارت‌اند از:

  • واکسن‌ها: حتماً واکسن‌های هپاتیت B، A، کزاز و تیفوس را قبل از سفر به هند تزریق کنید.
  • لباس‌ها: خانم‌ها و آقایان باید در زمان بازدید از مکان‌های مذهبی حتماً لباس مناسب و پوشیده به تن داشته باشند.
  • شارژ وسایل الکترونیکی: همیشه شارژرهای موبایل و وسایل الکترونیکی را همراه داشته باشید.
  • کفش‌های راحت: برای گشت‌وگذار روزانه، از کفش‌های راحت استفاده کنید.
  • قفل: استفاده از قفل‌های مقاوم برای کیف و چمدان در زمان سفر به هند ضروری است، زیرا در این کشور آمار دزدی از گردشگران بالا است.
  • کوله پشتی کوچک: یک کوله پشتی با حجم کم برای سفرهای یک روزه مفید است، قرار دادن مواد خوراکی و لوازم اولیه بهداشتی در این کوله خیال شما را در زمان گردش راحت می‌کند.
  • لباس‌های فصلی: لباس‌های مناسب فصل سفر را با خود ببرید، داشتن چتر و بارانی در زمان سفر به هند یکی از الزامات سفر به‌خصوص در فصل بهار و تابستان محسوب می‌شود.
  • مواد ضد حشرات: در فصل‌های گرم پشه‌بند، توری، جوراب‌های ضد حشرات و پمادهای ضد نیش حشره را همراه داشته باشید.
  • آب معدنی: همیشه یک بطری آب معدنی همراه خود داشته باشید، زیرا پیدا کردن آب بهداشتی در کشور هند خیلی راحت نیست.

سوالات متداول

۱. مشهورترین غذاهای هندی کدام است؟

از مشهورترین غذاهای هندی که بین گردشگران هم محبوبیت زیادی دارد، می‌توان به مرغ کره‌ای، سمبوسه، مرغ تندوری، روغن جوش (خورشت بره)، خورشت سیب زمینی و نخود اشاره کرد

۲. زبان رسمی مردم در هند چیست؟

زبان رسمی مردم هندی و انگلیسی است، اکثر مردم به زبان انگلیسی صحبت البته زبان هندی هم در مناطق شهری و روستایی این کشور رایج است.

۳.فرودگاه دهلی با مرکز این شهر چقدر فاصله دارد؟

فرودگاه گاندی شهر دهلی در فاصله ۱۶ کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد و وسعت آن چیزی در حدود ۲۰۰۰ هکتار است. مسافرانی که از طریق این فرودگاه وارد شهر دهلی می‌شوند، می‌توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خود را به مناطق مختلف شهر دهلی برسانند.

۴ آیا امکان گرفتن ویزای توریستی هند بدون دعوتنامه وجود دارد؟

بله، برای سفر به شهرهای مختلف کشور هند باید حتما پیش از عزیمت به این کشور ویزا بگیرید و گردشگران ایرانی به راحتی می‌توانند بدون دعوتنامه هم برای ویزای توریستی این کشور اقدام کنند.

۵. بهترین جاذبه‌های طبیعی هند کدام است؟

دریاچه دال در جامو و کشمیر، ماجولی در آسام، فلات کاس در ماهاراشترا، دره نوبران در لاداخ، دریاچه چاندرتال در هیماچال و جزیره آگاتی از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی هند است.

۶.مدت زمان پرواز دهلی از مبدا تهران چند ساعت است؟

به طور متوسط مدت زمان پرواز تهران به دهلی و بالعکس حدود ۴ است، این پرواز در حال حاضر به صورت رفت و برگشت و فقط  توسط هواپیماهای ایرلاین ماهان انجام می‌شود.

۷.بهترین زمان برای سفر به کشور هند چه زمانی است؟

اگر قصد سفر به کشور هند را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در اواخر فصل پاییز به این سرزمین سفر کنید. دمای هوای هند در اواخر فصل پاییز نسبت به سایر فصول متعادل‌تر است و رطوبت هوا در این فصل به کمترین میزان خود می‌رسد.

۸.آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد کشور هند از سایت الی گشت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشورهای مختلف جهان از جمله کشور هند را به صورت ۲۴ ساعته و کاملاً آنلاین از سایت الی گشت خریداری کنید.

جمع بندی

هند سرزمین پهناور با تاریخی غنی است که به هنر، فرهنگ باستانی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعت زیبایش شهرت دارد، بازدید از این کشور باعث می‌شود با معماری و فرهنگ حاکمان افغان، ترک، مغول، بریتانیایی و هندی آشنا شوید. در این کشور تنوع جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد است و اغلب گردشگران موفق نمی‌شوند در یک سفر کوتاه چند روزه از همه مناطق دیدنی این کشور بازدید کنند.

پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به کشور هند است و سفر با تور گزینه‌ای اقتصادی برای سفر به این کشور محسوب می‌شود. الی گشت سابقه طولانی در برگزاری تور مسافرتی به مقصد شهرهای مختلف هند همچون دهلی، آگرا و جیپور دارد و گردشگرانی که به دنبال سفری راحت و خاطره انگیز هستند معمولاً خرید تور از الی گشت را ترجیح می‌دهند. اگر قصد خرید تور مسافرتی هند از سایت الی گشت را دارید، در صورت نیاز به راهنمایی در هر یک از مراحل رزرو تور از طریق این سایت می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۵۴۰ تماس بگیرید.