راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی را برای شما آماده کرده‌ایم تا در سفر بعدی خود از این اطلاعات استفاده کنید.

به گزارش حرف تازه ، به نقل از الی گشت ، مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک است و جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. شهر در طول تاریخ دستخوش تغییراتی زیادی شده و اکنون به شهری مدرن با ریشه‌های باستانی تبدیل شده است. اگر قصد دارید به مکزیکو سیتی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آشنایی و راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی یک کلان شهر شلوغ است که ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته در آن دیده می‌شود. این شهر پایتخت مکزیک است و بیش از ۲۱ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین شهرهای جهان است. این شهر دارای تاریخ غنی است که به تمدن آزتک باز می‌گردد که در معماری و موزه‌های آن این مسئله مشهود است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، راهنمای سفر به مکزیکو سیتی را کامل مطالعه کنید تا اطلاعات جالبی درباره این شهر به دست آورید.

اطلاعات کلی مکزیکوسیتی در کشور مکزیک

  • زبان رسمی: اسپانیایی
  • واحد پول رسمی: پزو (MXN)
  • اختلاف ساعت با تهران: ۹ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

شماره‌های اضطراری:

  • شماره پلیس: ۹۱۱
  • شماره آتش نشانی: ۰۶۶ یا ۰۸۰

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی مکزیکو سیتی

موقعیت مکزیکوسیتی در مکزیک

مکزیکوسیتی در دره مکزیک واقع شده که یکی از دره‌های بزرگ در فلات‌های مرتفع در مرکز مکزیک است. این شهر در ارتفاع ۲۲۴۰ متری بالاتر از سطح دریا شکل گرفته و مساحت آن در حدود ۱۴۸۵ کیلومتر مربع است. این کلان شهر در نزدیکی کوردیلرا نئو ولکانیکا (محدوده آتشفشانی نو) قرار دارد. دامنه‌های کوهستانی تمامی آنجا را در برگرفته اند و ساختمان‌های شهری در بخش جنوبی آن بر لایه‌ها و بسترهای گذاره ای باستانی بنا شده اند.

آب و هوای مکزیکوسیتی

مکزیکو سیتی در منطقه گرمسیری واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا بر آب و هوای این شهر تأثیر مستقیم دارد. این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل دارد. میانگین دمای سالانه به ۱۸ درجه سانتی گراد می‌رسد. ژانویه سردترین ماه و می، گرم‌ترین ماه است در حالی که، بارندگی‌ها عمدتاً بین ژوئن و اکتبر رخ می‌دهد. اگر قصد سفر به مکزیکوسیتی را دارید، حتماً آب و هوا را پیش از سفر بررسی کرده و لباس‌های مناسب با آن را بردارید.

تاریخچه مکزیکوسیتی

مکزیکو سیتی که قبلاً با نام مکزیکو تنوشتیتلان (Mexico Tenochtitlan) شناخته می‌شد، در سال ۱۳۲۵ میلادی به عنوان ایالت شهر مکزیکا در تنوشتیتلان تأسیس شد. این ایالت شهر اصلی اتحاد سه‌گانه آزتک بود که در سال ۱۴۳۰ تشکیل شد. تنوشتیلان در طول دوره خود معابد، کاخ‌های عظیم و اقامتگاه‌های سیاسی، مذهبی، نظامی و بازرگانی زیادی ساخت. جمعیت شهر در ۱۵۱۹ به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسید. اسپانیایی‌ها که به این سرزمین رسیدند، با امپراتوری آزتک مقابله کرده و این شهر را فتح کردند. پایتخت استعماری اسپانیا مکزیکو سیتی بر روی خرابه‌های شهر قدیمی در ۱۵۲۱ میلادی ساخته و تأسیس شد.

زمانی که مکزیک در ۱۸۲۱ استقلال خود را دوباره به دست آورد، مکزیکوسیتی تبدیل به پایتختی مهم و بزرگ شد. این شهر تاریخی غنی و پر فراز و نشیب دارد. بسیاری از ساختمان‌های به جای مانده به دوران استعمار باز می‌گردند و به عنوان موزه استفاده می‌شوند.

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

اقتصاد مکزیکوسیتی

مکزیکو سیتی یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی آمریکای لاتین است که ۲۱.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تولید می‌کند. مکزیکوسیتی با تولید ناخالص داخلی ۳۹۰ میلیارد دلاری، به عنوان هشتمین شهر ثروتمند جهان و ثروتمندترین شهر آمریکای لاتین شناخته می‌شود. صنایع اصلی شهر شامل ساختمان سازی، تولید آهن و فولاد، نساجی و نخ، پلاستیک، مبلمان و سیمان است. علی‌رغم همه گیری کووید-۱۹، چشم انداز اقتصادی شهر از نظر اشتغال و ایجاد مشاغل، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و صادرات همچنان امیدوار کننده بوده است.

حمل و نقل و رفت و آمد در مکزیکوسیتی

برای آنکه با حمل و نقل در شهر مکزیکوسیتی آشنا شوید، این بخش راهنمای سفر به مکزیکو سیتی را به این مسئله اختصاص داده‌ایم. مکزیکو سیتی کلان شهری شلوغ با ترافیک بالا و آلودگی هوا است. در نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم مسیرهای خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که از مرکز شهر و مکان‌های شلوغ عبور نکند. در ادامه گزینه‌های مناسب و محبوب برای سفر درون شهری مکزیکو سیتی را برای شما بیان خواهیم کرد.

سفر در شهر با مترو

مترو این شهر شامل ۱۲ خط می‌شود. بلیت مترو حدود ۵ پزو است که می‌توانید به صورت نقدی یا با کارت اعتباری آن را خریداری کنید. مترو گزینه ای ارزان برای سفر است منتها، در ساعات اولیه صبح و حدود ۵ عصر بسیار شلوغ می‌شود و به سختی می‌توانید جایی برای نشستن پیدا کنید.

اتوبوس سواری در مکزیکوسیتی

اتوبوس گزینه مناسبی برای گردش در مکزیکو سیتی است. اتوبوس‌ها از مسیرهای مختلف عبور می‌کنند و به این ترتیب می‌توانید بخش‌های مختلف شهر را تماشا کنید. دو دسته اتوبوس در مکزیکوسیتی وجود دارد: اتوبوس‌های سبز رنگ که در خیابان‌های اصلی هستند و اتوبوس‌های قرمز رنگ که در خطوط اختصاصی حرکت می‌کنند. قیمت بلیط اتوبوس‌های سبز حدود ۴ پزو و اتوبوس‌های اختصاصی ۶ پزو هستند. باز هم به ساعت‌های پر رفت و آمد و زمانی که کارمندان به خانه باز می‌گردند، توجه کنید.

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

تاکسی در مکزیکوسیتی

تاکسی‌های زرد رنگ از قدیمی‌ترین تاکسی‌های شهر هستند که قیمت ارزانی دارند، منتها به گردشگران آنها را پیشنهاد نمی‌کنیم. تاکسی‌های سفید و قرمز با آنکه کرایه بیشتری می‌گیرند؛ اما جدیدتر هستند و توسط آژانس‌های معتبر پشتیبانی می‌شوند. معمولاً از طریق تلفن یا اپلیکیشن می‌توانید برای تاکسی درخواست دهید.

دوچرخه‌سواری در مکزیکو سیتی

یک گزینه جذاب و سالم برای حمل‌ونقل که می‌توانید شهر را تماشا کرده و به مقصد مورد نظر خود نیز برسید. شهرداری مکزیکو سیتی سرویس اجاره دوچرخه را راه اندازی کرده و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه به صورت سالانه، از آنها استفاده کنند. بیش از ۶۰۰ ایستگاه و ۶ هزار دوچرخه در سطح شهر وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

فرهنگ مردم مکزیکوسیتی

در بخش تاریخچه راهنمای سفر به مکزیکو سیتی اشاره کردیم که این شهر گذشته‌ای پر فراز و نشیب داشته است. تنوع فرهنگی خیره‌کننده‌ای در این شهر دیده می‌شود. زندگی فرهنگی شهر تلفیقی از هنر باستانی و مدرن است. آثار و بناهای پیش از ورود اسپانیا، دوره اسپانیایی استعماری، مکزیکی قرن نوزدهمی و ساختمان‌های مدرن را در سراسر شهر مشاهده خواهید کرد. مرکز تاریخی مکزیکو سیتی در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و شامل بیش از ۱۴۰۰ ساختمان متعلق به قرن شانزدهم تا نوزدهم می‌شود. اگر علاقه‌مند هستید تا فرهنگ، تاریخ و هنر غنی مکزیکوسیتی را بهتر درک کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مکان‌های زیر دیدن کنید:

  • موزه ملی مردم شناسی: مجموعه‌ای گسترده از مصنوعات و هنرهای پیش از کلمبیا از فرهنگ‌های بومی مکزیک در این موزه گردآوری شده است.
  • موزه فریدا کالو: زندگی و آثار فریدا کالو، یکی از مشهورترین هنرمندان مکزیک را در این موزه خواهید دید.
  • پالاسیو د بلاس آرتز: یک ساختمان زیبا که شامل تئاتر و موزه می‌شود. این موزه به خاطر نقاشی‌های دیواری توسط دیگو ریورا و دیگر هنرمندان مشهور مکزیکی، شناخته شده و معروف است.

قوم ساکن در مکزیکو سیتی و زبان رسمی

دو قوم اصلی در این شهر زندگی می‌کنند: مستیدو و سفیدپوستان. مستیدو گروهی هستند که اجداد آنها اغلب سرخ پوستان آمریکایی بودند و بیشتر جمعیت شهر را آنها تشکیل می‌دهند. سفیدپوستان افرادی هستند که اجداد آنها به طور خالص از اروپا وارد این بخش شده‌اند. البته، از کشورهای مختلفی به مکزیکو سیتی سفر کرده‌اند و در میان جمعیت می‌توان نژادهای آفریقایی، آسیایی و خاورمیانه را نیز دید، با اینکه تعداد کمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند. اکثریت افراد به اسپانیایی صحبت می‌کنند و کمتر کسی است که به انگلیسی صحبت کند.

سوغاتی‌ های معروف مکزیکوسیتی

بهترین سوغاتی‌ها را از مکزیکو سیتی خریداری کنید! در راهنمای سفر به مکزیکو سیتی قصد داریم تا شما را با بهترین سوغاتی‌های این شهر آشنا کنیم.

  • کاکائو: مکزیک به خاطر شکلات و کاکائویش معروف است. انواع محصولات شکلاتی را در مکزیکوسیتی پیدا خواهید کرد.
  • آلبریجز (Alebrijes): مجسمه‌های چوبی رنگ شده که توسط صنعتگران مکزیک با دست حکاکی و نقاشی می‌شوند.
  • سفال سیاه: یک نوع سفال که در منطقه اوآخاکا مکزیک ساخته می‌شود و به دلیل رنگ سیاه منحصر به فرد خود، بسیار محبوب است. انواع گلدان‌ها، کاسه‌ها و سایر وسایل تزیینی از خاک رس سیاه در بازارهای مکزیکوسیتی به فروش می‌رسند.
  • منسوجات: پارچه‌های اعلا و زیبا در مکزیکو سیتی پیدا خواهید کرد. از پتو تا قالیچه و رومیزی را به‌صورت دست‌بافت و با طرح‌های محلی را در این شهر پیدا می‌کنید.
  • جواهرات نقره: مکزیک به طور کل به دلیل جواهرات نقره‌ای خود محبوب است. اغلب این جواهرات توسط صنعتگران محلی شناخته می‌شوند.
  • سفال تالاورا: سفالی که در منطقه پوئبلا مکزیک ساخته می‌شود. طرح‌های پیچیده‌ای آن با رنگ‌های روشن و شاد نقاشی می‌شوند.
  • ماسک‌های لوچا لیبره: لوچا لیبره یک شکل محبوب از کشتی حرفه‌ای در مکزیک است. شما هم می‌توانید ماسک کشتی‌گیران معروف را بخرید و بپوشید.
  • مجسمه‌های روز مردگان: روز مردگان یکی از جشن‌های مهم در مکزیک است که برای عزیزان متوفی برگزار می‌شود. مجسمه‌ها و سایر وسایل تزیینی مربوط به این روز در مکزیکو سیتی به فروش می‌رسد.
  • آلبالوس: عروسک‌های پشمی که در بازارهای محلی به فروش می‌رسند. آنها را با پشم‌های رنگی به شکل حیوانات یا افراد تهیه می‌کنند.
  • سال ساس: از سس‌های محبوب مکزیکی که با انواع صمغ، فلفل، پیاز، گوجه فرنگی، سیر و ادویه‌های محلی تهیه می‌کنند.
  • چای لاتین: چایی که شامل گل لادن، خارشتر و رز می‌شود.

مکان‌ های دیدنی شهر مکزیکوسیتی

مکزیکو سیتی یک کلان‌شهر پر جنب‌وجوش با میراث‌فرهنگی غنی است. در این راهنمای سفر به مکزیکو سیتی نمی‌توانیم به همه نقاط جذاب این شهر بپردازیم، اما چندی از مکان‌های دیدنی جذاب و محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر بعدی خود حتماً به این نقاط سر بزنید.

  • پلاسیو د بلاز آرتز: یک شاهکار معماری خیره‌کننده، این کاخ میزان انواع نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها و رویدادهای فرهنگی است. از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر برای بازدید، باز است.
  • موزه دل تمپل مایور (Museo del Templo Mayor): این موزه به تمدن آزتک اختصاص دارد و مجموعه وسیعی از مصنوعات و نمایشگاه‌ها را در خود جای داده است. این موزه نیز از سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر باز است.
  • پارک چپولتیک (Chapultepec): یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری جهان که شامل چندین موزه، یک باغ وحش، یک دریاچه و باغ‌های گیاه‌شناسی می‌شود. از ساعت ۵ صبح تا ۲۲ شب باز است.
  • شوچیمیلکو (Xochimilco): یکی از میراث جهانی یونسکو که به خاطر قایق‌های رنگارنگش که در امتداد کانال‌ها شناور هستند، مشهور است. بازدید کنندگان می‌توانند هم‌زمان با تماشای مناظر زیبا از موسیقی زنده، غذا و نوشیدنی لذت ببرند.
  • زوکالو (Zócalo): میدان اصلی مکزیکو سیتی که ساختمان‌های تاریخی مانند کاخ ملی و کلیسای جامع متروپولیتن آن را احاطه کرده‌اند. این میدان مکانی عالی برای قدم زدن و دیدن فرهنگ و فضای پر جنب‌وجوش شهر است.
  • آلامیدا سنترال: پارک مرکزی شهر مکزیکوسیتی که در سال ۱۵۹۲ احداث شد. این پارک تا مدت‌ها محل اعدام زندانیان بود؛ اما امروزه تبدیل به پارکی زیبا و پر جمعیت شده است.
  • دره تئوتیئواکان: در شمال شرق مکزیکوسیتی این دره زیبا واقع شده است. مکانی زیبا که معابد و اهرام باستانی در آن ساخته شده‌اند.
  • باغ وحش چاپولتیک: از باغ‌وحش‌های قدیمی و معروف که در سال ۱۹۲۳ تأسیس شد و امروزه ۲۵۰ گونه مختلف در آن نگهداری می‌شوند.

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

هزینه‌ های سفر به مکزیکوسیتی

هزینه سفر شما از تهران به مکزیکوسیتی به عوامل مختلفی وابسته است. اینکه چه زمانی سفر کنید، چه هتلی را رزرو می‌کنید و مسائل ارزی و سیاسی ممکن است بر هزینه‌های سفر شما تأثیر مستقیم بگذارند. با این حال قصد داریم در این راهنمای سفر به مکزیکو سیتی به طور تقریبی هزینه سفر را بررسی کنیم.

هزینه اقامت به هتل مد نظر شما وابسته است. به طبع هتل‌های ۵ ستاره هزینه بیشتری خواهند داشت. اما هتل‌های اقتصادی ۳ و ۴ ستاره در حدود ۸۰ تا ۱۵۰ دلار برای هر شب دریافت می‌کنند.

یک سفر ۷ روزه را در نظر بگیرید، برای گشت و گذار در شهر، خرید، خورد و خوراک و اقامت باید حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار همراه داشته باشید. با این حال، حتماً توصیه می‌کنیم پیش از سفر هزینه‌ها را بررسی کنید. اگر در فصل‌های پیک گردشگری قصد دارید سفر کنید، در نظر داشته باشید که هزینه پرواز و هتل افزایش پیدا خواهد کرد.

اقامت در مکزیکوسیتی

هتل‌های متنوعی در مکزیکو سیتی وجود دارد، پس از این نظر خیالتان راحت باشد و همیشه می‌توانید هتل و اتاقی برای اقامت پیدا کنید. علاوه بر هتل، انواع هاستل‌های شیک و مدرن نیز در سطح شهر وجود دارند. البته، امنیت و امکانات هاستل‌ها کمتر است و پیشنهاد ما آن است که هتل‌های محبوب و معروف را برای سفر خود انتخاب کنید. نرخ هتل‌ها از شبی ۲ دلار تا ۸۰۰ دلار متغیر است. شاید بتوانید برخی از بهترین هتل‌ها را با هزینه پایین رزرو کنید.

هتل‌ های پیشنهادی و محبوب مکزیکوسیتی

هتل‌های یک ستاره تا ۵ ستاره را در مکزیکوسیتی پیدا خواهید کرد. هتل هایی که در ادامه معرفی می کنیم، نظر مثبت گردشگران را به خود جلب کرده است. خدمات و اتاق هایی زیبا و مناسب ارائه می دهند. با این حال، زمانی که قصد دارید هتلی را انتخاب کنید حتما بودجه و محل قرار گیری آن را در نظر داشته باشید.

هتل Gran Hotel Ciudad de Mexico

یک هتل ۴ ستاره لوکس در مکزیکو سیتی که دارای ۶۰ اتاق و امکانات و خدمات متنوع است. هتل شامل اتاق‌های VIP، سوئیت ماه عسل و سالن ورزشی می‌شود. وای فای رایگان، اتاق‌های مجهز به تلویزیون کابلی، میز کار و مینی بار از ویژگی‌های این هتل هستند. این هتل در قلب مکزیکوسیتی واقع شده و در میان گردشگران امتیاز ۹.۳ از ۱۰ را گرفته است. هتل از کاخ ملی مکزیک ۴۰۰ متر و از کلیسای بانوی ما گوادلوپ حدود ۶.۲ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس: Avenida 16 de Septiembre 82, 06000 Mexico City, Mexico

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

هتل زوکالو سنترال

هتل ۳ ستاره که در میان گردشگران امتیاز ۹.۳ از ۱۰ را گرفته است. هتلی تمیز و راحت با رستوران و باشگاه بدنسازی که در نزدیکی میدان معروف زوکالو قرار دارد. هتل دارای ۱۰۵ اتاق، پارکینگ، سونا، خودپرداز و پذیرش ۲۴ ساعته است.

آدرس: Av. 5 de Mayo 61, Centro Histórico de la Cdad. de México, Centro, Cuauhtémoc, 06000 Ciudad de México, CDMX, Mexico

هتل St. Regis Mexico City

هتلی لوکس و سطح بالا که در بلوار معروف پاسئو د لا رفورما قرار گرفته است. این هتل فاصله کمی با چندین مکان دیدنی در شهر دارد. اقامتگاهی درجه یک است که خدماتی عالی را ارائه می‌دهد. این هتل دارای ۳ رستوران و ۲ سالن رقص بزرگ است. همچنین، دارای استخر سرپوشیده، اسپا و انواع اتاق‌های مدرن و مجلل می‌شود.

آدرس: Paseo de la Reforma 439, 06500 Mexico City, Mexico

هتل Casa Polanco

بوتیک هتل کازا پولانکو دارای دوچرخه رایگان، مرکز تناسب اندام، تراس و رستوران است. این هتل ۵ ستاره با وای‌فای رایگان، خدمات اتاق و پذیرش ۲۴ ساعته بهترین گزینه است. اتاق‌های هتل دارای تهویه‌ مطبوع با کمد دیواری، قهوه‌ساز، مینی بار، صندوق امانات، تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی با دوش هستند. صبحانه آلاکارته هر روز در دسترس مهمانان قرار می‌گیرد. این هتل با موزه ملی مردم‌شناسی ۱۷ دقیقه پیاده فاصله دارد. فاصله آن با فرودگاه بین‌المللی بنیتو خوارز حدود ۱۴ کیلومتر است.

خورد و خوراک در مکزیکوسیتی

غذاهای مکزیکی تند و هیجان‌انگیز هستند. اگر نمی‌توانید غذاهای تند مصرف کنید، نگران نباشید، رستوران‌های مختلف این امکان را فراهم کرده‌اند تا میزان تندی غذای خود را انتخاب کنید. در این راهنمای سفر به مکزیکو سیتی به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً غذاهای معروف شهر را امتحان کنید.

  • تاکو: یکی از غذاهای محبوب خیابانی که با مواد مختلفی آن را تهیه می‌کنند. گاهی درون آن آناناس و پیاز هم قرار می‌دهند!
  • چیلاکوئیل: یک صبحانه محبوب که با چیپس تورتیلا سرخ شده، سالسا، پنیر و تخم‌مرغ تهیه می‌کنند. یک غذای خوشمزه و عالی برای شروع روز است.
  • مول: یک نوع سس غنی که با فلفل چیلی، ادویه و شکلات درست می‌کنند. این سس را بر روی مرغ یا گوشت می‌ریزند و سرو می‌کنند.
  • تامالس: از غذای سنتی که با ماسا (خمیر ذرت) پر شده با گوشت، پنیر یا سبزی‌های تهیه می‌شود و در پوسته ذرت پیچیده و بخارپز می‌شود. به عنوان صبحانه یا میان‌وعده گزینه مناسبی است.

پوزوله: سوپ مقوی که با دانه‌های ذرت خشک، گوشت و فلفل چیلی درست می‌شود. آن را همراه با کاهو، تربچه و لیموترش سرو می‌کنند.

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

هزینه‌ های خورد و خوراک در مکزیکوسیتی

یک وعده غذایی در یک رستوران کوچک و ارزان قیمت حدود ۸ پزو می‌شود. در رستوران‌های متوسط برای یک وعده‌غذایی دو نفره حدود ۵۰۰ پزو باید پرداخت کنید. در سطح شهر رستوران‌های مک‌دونالد نیز وجود دارد که گزینه‌ای ارزان قیمت شناخته می‌شود. آب معدنی حدود ۱۰ پزو و فنجان قهوه ۳۸ پزو خواهد شد.

رستوران‌ های محبوب در مکزیکوسیتی

دو مورد از بهترین رستوران‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد که گردشگران نظر مثبتی در مورد آنها داشته‌اند. این رستوران‌ها امتیاز ۵ از ۵ را از گردشگران زیادی دریافت کرده اند، به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا آنها در این راهنمای سفر به مکزیکو سیتی به شما معرفی کنیم:

  • پاروله پولانکو: یک رستوران ایتالیایی در کلونیا پولانکو ۳ که غذاهای خوش طعم ایتالیایی دارد. محیط رستوران دیدنی و زیبا است. غذا و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث شده تا نظرات مثبت زیادی را به سمت خود جلب کند.
  • بالتا: رستورانی زیبا و دوست داشتنی که انواع غذای مکزیکی، خاورمیانه و اروپایی را ارائه می‌دهد. با آنکه از ساعت ۶ صبح تا ۲۳ شب باز است، امّا حتماً میز خود را از قبل رزرو کنید. قیمت غذاها بین ۱ تا ۵۳ یورو است.

مراکز خرید مکزیکوسیتی

  • مرکز خرید پریسور | Centro Comercial Perisur

آدرس: Anillo Perif. Blvd. Adolfo López Mateos ۴۶۹۰، Ote Jardines del Pedregal، Insurgentes Cuicuilco، ۰۴۵۰۰ Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • ال بازار سابادو | El Bazar Sabado

آدرس: San Jacinto ۹، San Ángel TNT، San Ángel، ۰۱۰۰۰ Ciudad de México، D.F.، Mexico

  • بازار صنایع دستی | Mercado de Artesanias de la Ciudadela

آدرس: Emilio Donde ۹۸، Colonia Centro، Centro، ۰۶۰۰۰ Ciudad de México، D.F.، Mexico

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی

سفارت ایران در مکزیک

اگر زمانی با مشکلی روبه‌رو شدید، حتماً به سفارت مراجعه کنید. همچنین، شماره سفارت را پیش از سفر به عنوان یک شماره ضروری ذخیره کنید.

آدرس سفارت: Paseo de la Reforma 2350, Lomas Altas, 11950 Ciudad de México, D.F., Mexico

شماره تماس: ۰۰۵۲۵۵۹۱۷۲۲۶۹۲

نکات مهم در طول سفر در مکزیکوسیتی

باید در این راهنمای سفر به مکزیکو سیتی به مسائل امنیتی و بایدها و نبایدهای سفر نیز اشاره‌ای داشته باشیم. هنگام سفر به مکزیکوسیتی مهم است که اقدامات احتیاطی زیر را در نظر بگیرید.

۱- از حمل و نقل عمومی در روز و از وسایل نقلیه خصوصی در شب استفاده کنید:

سیستم حمل و نقل عمومی در مکزیکوسیتی آشفته و شلوغ اما بسیار مقرون‌به‌صرفه است. با این حال، استفاده از وسایل حمل و نقل خصوصی در شب توصیه می‌شود. از تاکسی‌های مجاز استفاده کنید یا از هتل خود بخواهید برای شما تاکسی بگیرند.

۲- اسپانیایی اولیه را بیاموزید:

داشتن مقداری دانش پایه اسپانیایی به شما در سفر کمک زیادی می‌کند. افراد کمی در این کشور به انگلیسی صحبت می‌کنند و ارتباط گرفتن با آنها ممکن است سخت باشد.

۳- در مناطق خاصی از شهر احتیاط کنید:

برخی از محله‌های مکزیکوسیتی خطرناک‌تر از سایرین هستند. تپیتو در ناحیه کواهتموک و همچنین مناطق لا لاگونیلا، مرکادو مرسدس و دکترس، چندی از این مناطق خطرناک هستند.

۴- مراقب پول نقد خود باشید:

فقط به اندازه‌ای که نیاز دارید حمل کنید. به‌عنوان‌مثال، ۲۰۰ پزو را در کیف خود و ۲۰۰ پزو دیگر را در یک جیب داخلی قرار دهید. هنگام برداشت پول نیز مراقب باشید.

۵- لباس مناسب:

بسیاری از مسافران با انتظار آب‌وهوای گرمسیری به مکزیکو سیتی می‌آیند، اما این شهر در تمام طول سال گرم نیست. در نتیجه، زمانی که می‌بینید بقیه شلوار جین و هودی پوشیده‌اند، صندل و شلوارک نپوشید.

سخن پایانی

امیدواریم نکاتی که در این راهنمای سفر به مکزیکو سیتی مطرح کرده‌ایم، برای شما مفید بوده باشند. مکزیکو سیتی شهری شلوغ است و مکان‌های دیدنی طبیعی و تاریخی زیادی دارد. زمانی که از مکان‌های جذاب شهر دیدن می‌کنید یا به رستوران‌های محبوب سر می‌زنید، مراقب امنیت و سلامت خود نیز باشید. اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، بلیت پرواز خود را با چند کلیک ساده از مجموعه الی گشت تهیه کنید. سفر خوبی را برای شما آرزو می‌کنیم.