راهنمای سفر به سن پترزبورگ | تاریخچه، اطلاعات و جاذبه ها

سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ کشور روسیه است. این شهر دارای فراز و نشیب های زیادی در طول تاریخ بوده به همین دلیل تبدیل به نمادی برای مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه شده است.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، بدون شک یکی از زیباترین شهرهای دنیا سن پترزبورگ است، در این شهر گردشگران می توانند بزر‌گترین موزه ها، زیباترین کلیساها و مهم‌ترین جشن های هنری و فرهنگی جهان را ببینند و لذت ببرند. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر سنت پترزبورگ باید برویم. از همین رو در این مطلب در راهنمای سفر به سن پترزبورگ اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده ایم؛ با ما در سفر به سنت پترزبورگ همراه باشید.

راهنمای سفر به سن پترزبورگ

موقعیت جغرافیایی

از لحاظ جغرافیایی شهر سنت پترزبورگ در کناره‌های رود نوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌است. مساحت این شهر روسی ۱۴۳۹ کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده ۵۳۲۳۳۰۰ نفر است. سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ در کشور روسیه پس از مسکو هست.

راهنمای مسافرتی به شهر سن پترزبورگ

مختصری از تاریخ شهر سن پترزبورگ

این شهر در سال ۱۷۰۳ به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بود. مدتی پتروگراد نام داشت. پس از سرنگونی فرمانروایی تزارها به نام لنین، لنینگراد خوانده شد و با فروپاشی شوروی در این کشور به نام پیشینش بازخوانده شد. این شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و پایگاه دفاع سرسختانه در برابر آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم، از جایگاهی مهم و نقشی حیاتی در تاریخ روس‌ها برخوردار است و به مرکز فرهنگی روسیه نیز شهرت دارد. این شهر که به مدت دو سده پایتخت روسیه بوده‌است، بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد نام داشته و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۶۷ سال (از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱) لنینگراد خوانده می‌شده‌است.

شهر سن پترزبورگ

اطلاعات کلی در شهر سن پترزبورگ

زبان رسمی: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) – (هر ۱۰۰ روبل مسکو تقریبا برابر با ۱.۵ تا ۱.۸ دلار آمریکا است).

ولتاژ برق شهری: ۲۳۰ ولت

کد کشور: +۷

اختلاف ساعت با تهران:  نیم ساعت عقب ‌تر از تهران است.

فرودگاه های شهر سنت پترزبورگ: فرودگاه پالکوو، رژف، فرودگاه پوشکین

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: ۱۰۱
  • پلیس: ۱۰۲
  • آمبولانس: ۱۰۳
سن پترزبورگ

آب و هوای شهر سن پترزبورگ

آب و هوای شهر سن پترزبورگ، با توجه به این که در عرض جغرافیایی قرار دارد معتدل است. شاید فکر کنید این شهر هم مثل مسکو زمستان های طاقت فرسایی داشته باشد، اما این طور نیست و به دلیل فاصله زیادی که با سیبری دارد، آب و هوایی معتدلی را شامل می شود. بهترین زمان برای سفر به شهر سن پترزبورگ اردیبهشت تا شهریور است. در این زمان شهر کاملا بیدار است و تمام قصرها و پارک ها و آب نما ها رو به عموم باز هستند.

آب و هوای شهر سن پترزبورگ

هزینه اقامت در شهر سن پترزربورگ

برای اقامت در هر شهری میزان بودجه که برای آن مقصد در نظر گرفته اید، تعیین کننده ی این است که چطور اقامتی بخواهید داشته باشید. اما خیالتان راحت چون در شهر سن بترزبورگ به راحتی می توانید هتل خوب و با قیمت مناسب پیدا کنید. اما حتما توجه داشته که در فصلی که به این شهر سفر می کنید زیرا در زمان های اوج مسافر هزینه اقامت کمی بالاتر است. در ادامه مطلب راهنمای سفر به سن پترزبورگ ما به حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر می پردازیم و همچنین چند هتل مناسب را هم معرفی خواهیم کرد. ( تمامی قیمت هایی که در این مطلب ارائه شده است، در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۶ بوده است).

هتل های دو ستاره  ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۲۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره  ۱۸۰,۰۰۰ تا   ۳۵۰,۰۰۰  تومان

هتل های چهار ستاره  ۳۰۰,۰۰۰ تا ۶۸۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره   ۸۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هزینه اقامت در شهر سن پترزبورگ

هتل های پیشنهادی در شهر سن پترزبورگ

  • هتل ترزینی پالاس  (Trezzini Palace Hotel)

هتل کاخ ترزینی پالاس، از هتل های ۵ ستاره شهر سن پترزبورگ است که در سال ۱۷۲۳ توسط معمار بزرگ دومنیکو ترزینی به عنوان یکی از ساختمان های مجلل شهر طراحی و ساخته شد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان هتلی ۵ ستاره بازسازی شد. تمامی امکانات رفاهی و تفریحی مد نظر مسافران در این هتل وجود دارد. بنابراین می توانید اقامت فوق العاده و خاطره انگیزی را در این شهر داشته باشید.

شماره تلفن: ۰۰۷۸۱۲۳۳۲۱۰۳۵

وب سایت:trezzini-hotel.com

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Volzhskiy per.، ۹، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۹۰۳۴

هتل ترزینی پالاس
  • هتل هالیدی این (Hotel Holiday Inn)

هتلی بسیار لوکس و برزگ در این شهر روسی به نام هتل هالیدی این وجود دارد، که جزء بهترین هتل های این شهر نیز می باشد. فاصله این هتل تا مترو بسیار نزدیک است بنابراین به راحتی می توانید، به وسایل نقلیه دسترسی داشته باشید. این هتل امکاناتی از قبیل رستوران، اینترنت رایگان پرسرعت، باشگاه بدنسازی، اتاق بیزینس و ملاقات، خشکشویی و لاندری را شامل می شود.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Moskovskiy Ave.، ۹۷A

هتل هالیدی این
  • هتل  Akyan Saint Petersburg

هتل ۳ ستاره ای در شهر سن پترزبورگ وجود دارد که هم از لحاظ اقتصادی مناسب است و هم امکانات اقامتی مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

شماره تلفن: ۰۰۷۸۱۲۴۲۶۴۰۰۰

وب سایت: akyanhotel.com

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ ul. Vosstaniya، ۱۹، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۱۰۳۶

هتل آکیان

شکم گردی در شهر سن پترزبورگ

مواد اولیه بسیاری از غذاهای روسی بسیار غنی و مقوی هستند. روس‌ها از نمک و روغن برای تهیه غذاهایشان به مقداری بسیار کمی نیز استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم به چند مورد از محبوب ترین غذاهای روسی اشاره کنیم به ترتیب زیر است.

بورش: بورش نوعی سوپ دارای سبزی، سیب زمینی، گوشت گاو، کلم و … است.
بلینی: بلینی نام پنکیک‌های نازک و شیرینی است که با آرد، شیر و تخم مرغ تهیه می‌شود.
پاستیلای کولومنا: پاستیلای کولومنا (مارشمالو) نام جالب یک خوراک روسی است.
چاک چاک: این دسر از تخم مرغ، عسل و آرد تهیه و بعد از پخت آغشته به شربت عسل می‌شود

در ادامه راهنمای سفر به سن پترزبورگ می خواهیم چند رستوران در این شهر را برایتان معرفی کنیم.

هزینه خورد و خوراک در شهر سن پترزبورگ

رستورانهای پیشنهادی در شهر سن پترزبورگ

  • رستوران سوریانین (Severyanin)

از بهترین رستوران های شهر سن پترزبورگ، که می توانید در آن انواع غذاهای روسی را میل کنید نیز رستوران سوریانین است. فضای شیک و منوی غذایی عالی سبب شده تا این رستوران بین توریست ها از محبوبیت ویژه برخوردار باشد.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Stolyarnyy per.، ۱۸، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۰۰۳۱

رستوران سوریانین
  • رستوران ال اروپا (L’Europe Restaurant)

همانطور که از اسم رستوران پیداست، قطعا می توانید حدس بزنید که منوی غذایی این رستوران ترکیبی از غذاهای روسی و اروپایی هستند. این رستوران داری محیطی بسیار شیک، پخش موسیقی زنده و غذاهای با کیفیت و عالی می باشد. اما در برابر سرویس هایی که ارائه می دهد پول خوبی هم می گیرد.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Mikhaylovskaya ul.، ۱، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۱۱۸۶

رستوران ال اروپا
  • رستوران پلمنیا  (Pelmenya)

رستورانی عالی در شهر سن پترزبورگ که در آن می توانید انواع غذاهای ایتالیایی، چینی، پاپنی، روسی و بین المللی رو سرو می کنید. از لحاظ کیفیت و قیمت خیالتان در این رستوران راحت باشد.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ nab. Reki Fontanki، ۲۵، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۱۰۲۳

رستوران پلمنیا
  • رستوران گاسترو (Gastrobar The Five Points)

دیگر رستورانی که می توانید در آن غذاهای اروپایی و روسی را میل کنید، رستوران گاسترو است. فضای این رستوران کاملا دوستانه و خوب بوده و قیمت های مناسبی هم دارد.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ ul. Lomonosova، ۱۲/۶۶، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۱۰۳۸

هزینه خورد و خوراک در شهر سن پترزبورگ

در شهر سن پترزبورگ، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه  ۵۰۰ روبل را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید  ۲۰۰۰ روبل پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر سن پترزبورگ روسیه مانند اکثر نقاط جهان تقریبا ارزان تر است و  مبلغ  ۳۰۰ روبل می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری  یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر  ۳۶ روبل  بپردازید.

هزینه حمل و نقل در سن پترزبورگ

هزینه بلیط تک سفره  ۴۰ روبل

هزینه بلیط ماهانه  ۲,۹۰۰ روبل

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۱۵۰ روبل و به ازای هر یک کیلومتر ۱۸ روبل به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۶۰ روبل باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۳۹ روبل است.

هزینه حمل و نقل به شهر سن پترزبورگ

جاذبه های گردشگری در شهر سن پترزبورگ

  •  قصر پیترهوف (Cottage Palace in Peterhof)

قصری زیبا در شهر سن پترزبورگ که که به طور کامل می تواند یک دوره تاریخی در این شهر را نشان دهد. این کاخ یکی از کاخ های تزارها بوده که سقف های طلایی دارد و جزء جاذبه های توریستی در شهر سنت پترزبورگ به حساب میاد.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Razvodnaya ulitsa، ۲، Petergof، g. Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۸۵۱۰

  • موزه هرمیتاژ (Hermitage)

از دیدنی ترین موزه های روسیه، موزه هرمیتاژ در شهر سنت پترزبورگ است. این موزه جزء قدیمی ترین و بزرگترین موزه های دنیاست. این موزه بزرگترین موزه روسیه و سومین موزه بزرگ جهان بعد از موزه انگلستان و موزه لوور بشمار می رود. در حال حاضر مجموعه بزرگی از آثار هنری اروپای غربی روسیه و خاورمیانه رو در خود جای داده است.

شماره تلفن: ۰۰۷۸۱۲۷۱۰۹۰۷۹

وب سایت:www.hermitagemuseum.org

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Dvortsovaya pl.، ۴، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۱۱۸۶

موزه هرمیتاژ
  •  قلعه پتر و پال (Peter And Paul Fortress)

قلعه ی پتر و پال در ابتدای این شهر روسی قرار گرفته و هدف از ساخت آن مقاومت در برابر سوئدی ها بوده است. در طول قرن های گذشته از این ساختمان به عنوان های گوناگونی نظیر زندان، ضرابخانه، استراحتگاه خانواده سلطنتی و همچنین اولین آزمایشگاه موتور موشک استفاده شده است، اما هم اکنون این بنا جزء پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در شهر سنت پترزبورگ است.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ тер. Петропавловская Крепость، ۷، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۷۱۰۱

قلعه پتر و پال
  • کاخ یوسوپف (Yusupov Gardens)

کاخی بسیار زیبا که در وسط یک باغ بزرگ قرار گرفته و چشم انداز عالی ای نیز دارد. زمانی به شهر سنت پترزبورگ سفر کردید، بازدید از این کاخ را از دست ندهید.

آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Sadovaya ulitsa، ۴۳، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۰۰۳۱

کاخ یوسوپف
  • قصر یوپوسکی (Yusupov Palace)

از دیگر جاذبه های گردشگری در شهر سنت پترزبورگ، قصر یوپوسکی است. حتما در سفرتان به این شهر بازدید از قصر زیبای یوپوسکی را از دست ندهید.
آدرس: روسیه – سن پترزبورگ nab. Reki Moyki، ۹۴

قصر یوپوسکی
  • کلیسای رستاخیز (Church Of the Saviour On The Blood)

این کلیسا یکی از اصلی ترین مناطق دیدنی و توریستی شهر سنت پترزبورگ روسیه ست که تمامی مسافران این شهر رویایی از اون بازدید می کنند.
آدرس: روسیه – سن پترزبورگ Khram Spasa na Krovi، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۱۱۸۶

کلیسای رستاخیز

فستیوال ها

فستیوال شب های سفید که در اوایل ماه خرداد برگزار می شود.

همانطور که گفته شد این شهر یکی از بهترین مقاصد جهان است و شاید بتوان تمام ساختمان‌های بزرگی که در مرکز این شهر قرار دارند را یک جاذبه گردشگری دانست. سن پترزبورگ شهری بزرگ است و لیستی طولانی از جاذبه‌های اصلی آن می توان تهیه کرد. موزه ارمیتاژ این شهر که در قصر زمستانی، محل زندگی دودمان رومانوف، واقع شده است. این موزه، با بیش از ۳ میلیون اثر هنری، یکی از بزرگ و قدمی ترین مجموعه‌های هنری در جهان است و قطعات هنری، جواهرات، عتیقه‌های زیادی را در خود جای داده است. البته خود ساختمان قصر زمستانی هم به نوبه‌ی خود یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان است.