راهنمای سفر به روسیه برای ایرانیان

قصد سفر به کشور روسیه را دارید و میخواهید اطالاعات خود را از کشور روسیه کامل نمایید؟ آیا می‌دانید بهترین فصل سفر به روسیه چه فصلی‌ است؟ با بهترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این کشور آشنایی دارید؟ اصلاً هزینه سفر به روسیه چقدر است؟ برای رسیدن به پاسخ تمام این سوالات با راهنمای سفر به کشور روسیه همراه باشید.

به گزارش حرف تازه به نقل از پلازا ، یکی دیگر از کشورهای بزرگ که در نزدیکی ایران واقع شده کشور روسیه است که به آن عنوان پهناورترین کشور دنیا اختصاص داده شده است.  روسیه که در شمال اوراسیا یعنی آسیای شمالی و اروپای شرقی قرار گرفته است دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی است همچنین از تنوع فرهنگی بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و با سفر به روسیه می‌توانید مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف را از نزدیک ببینید و با آنها آشنا شوید.

در راهنمای سفر به روسیه می‌خواهیم برایتان بگوییم که قبل از سفر کردن داشتن چه اطلاعاتی می‌تواند به شما کمک کند تا با خیالی آسوده به این کشور سفر کنید. در این راهنما می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری، تفریحی، شرایط آب و هوایی، غذاهای محلی، رستوران‌ها و حتی بهترین هتل‌های کشور روسیه آشنا شوید.

راهنمای کامل سفر به روسیه

راهنمای سفر به کشور روسیه
راهنمای کامل سفر به روسیه

کشور روسیه که بزرگترین کشور دنیا و در حقیقت نهمین کشور پرجمعیت دنیا به شمار می‌آید با اقیانوس آرام، منجمد شمالی، دریای خزر، دریای بالتیک و دریای سیاه دارای مرز آبی مشترک می‌باشد. این کشور بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد و با کشورهای غربی حدود ۹ ساعت اختلاف زمانی دارد.

کشور روسیه همچون کشور ترکیه به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود علت این تقسیم بندی هم این است که ۴ میلیون کیلومتر مربع از این کشور در قاره اروپا قرار دارد. زبان مردم این کشور روسی است اما مردم آن به ۲۷ زبان مختلف صحبت می‌کنند.

برای سفر به کشور روسیه احتیاج به دریافت ویزای توریستی دارید که خوشبختانه شرایط خاصی ندارد. مدت زمان اعتبار ویزای شما برای سفر به این کشور اغلب برابر با مدت زمان توری است که شما قصد سفر با آن را به روسیه دارید. واحد پولی کشور روسیه روبل است.

برای آشنایی با شرایط آب و هوایی روسیه و اینکه بهترین زمان سفر به روسیه چه زمانی است؟ در ادامه همراه ما باشید.

آب و هوای روسیه

آب و هوا در راهنمای سفر به روسیه
آشنایی با شرایط آب و هوای روسیه

همانطور که مطلع هستید روسیه یک کشور پهناور است که از نظر آب و هوایی تنوع زیادی دارد. از این رو نمی‌توان یک اطلاع کلی در رابطه با شرایط آب و هوای این کشور عنوان کرد فقط می‌توان گفت: تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی بسیار سردی دارد.

اما با تمام این اوصاف برای سفر به کشور روسیه باید بدانید که، روسیه دارای آب و هوایی است که به شدت تحت تاثیر اقلیم قاره‌ای قرار می‌گیرد و بارش برف سنگین در زمستان از ویژگی‌های بارز آب و هوایی این کشور است. بارش باران در بخش‌های مختلف این کشور متفاوت می‌باشد مثلاً در نواحی غربی بیشترین بارندگی اتفاق می‌افتد و در بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی خشک‌ترین نواحی را شاهد خواهید بود و میزان بارندگی سالانه در این کشور کمتر از ۲۰۰ میلیمتر است.

اما در بخش‌های شمالی و مرکزی روسیه اروپایی تنوع آب و هوایی بسیار زیاد است. این نواحی دارای تابستان‌های خشک و آفتابی است و ۹ ساعت در روز آفتاب می‌تابد و همچون بیشتر بخش‌های روسیه دارای زمستان‌های سرد و یخبندان است.

در بخش‌های جنوبی روسیه اروپایی هم زمستان‌ها کوتاه‌تر از زمستان‌های نواحی شمالی می‌باشند. در این نواحی تابستان‌ها گرم و خشک و زمستان‌ها بسیار سرد هستند. اما در بخش‌های شمالی و شمال شرقی که در اطراف دریای سیاه قرار دارند زمستان‌ها ملایم‌تر اما در طول سال بارندگی زیادی وجود دارد.

بهترین فصل برای سفر به روسیه

بهترین فصل سفر به کشور روسیه
انتخاب بهترین فصل برای سفر به روسیه

حال که با شرایط آب و هوای نواحی آسیایی و اروپایی کشور روسیه آشنا شدید بد نیست بدانید که بهترین فصل برای سفر به روسیه چه فصلی است تا راحتر اقدامات مربوط به سفرتان را انجام دهید.

قطعاً که بهترین زمان برای سفر به کشور روسیه فصل تابستان است چرا که در این فصل طبیعت روسیه در زیباترین حالت خود است. برف‌ها آب شده و رودخانه‌ها پر از آب هستند و می‌توانید از سرسبزی طبیعت زیبای روسیه لذت بیشتری ببرید. تابستان روسیه گرم است و آب و هوای این کشور در ماه‌های ژانویه و اوت بسیار عالی است.

اما، اگر گرمای هوا در تابستان باعث می‌شود نتوانید آنطور که می‌خواهید از سفر خود لذت ببرید گزینه بعدی به عنوان بهترین زمان برای سفر به روسیه ماه‌های سپتامبر تا اکتبر در فصل پاییز هستند. درست است که این مدت زمان کوتاه است اما از ازدحام گردشگران در این فصل سال کم شده و شما با آسودگی خاطر بیشتری می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی کشور روسیه بهره‌مند شده و سفر آرامی را تجربه کنید.

چگونه به روسیه سفر کنیم؟

نحوه سفر به کشور روسیه
چگونه به روسیه سفر کنیم؟

کشور روسیه به خاطر وجود جاذبه‌های حیرت آور و زیبایی که دارد هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از گوشه و کنار دنیا است برخی از گردشگرانی که به کشور روسیه سفر می‌کنند ترجیح میدهند از راه‌های هوایی به این کشور بروند و برخی دیگر سفر زمینی را بیشتر دوست دارند. در این بخش از راهنمای سفر به روسیه برایتان خواهیم گفت که با استفاده از هر یک از روش‌های سفر هوایی و زمینی چطور می‌توانید خود را به این کشور برسانید.

چنانچه تصمیم دارید سفر به روسیه با هواپیما را تجربه کنید باید بدانید که برای سفر هوایی به روسیه دو پرواز مختلف وجود دارد که به صورت مستقیم به این کشور سفر می‌کند. در حقیقت برای تهیه بلیط روسیه می‌توانید از دو شرکت هواپیمایی ماهان ایر و شرکت ایرفلوت بلیط خود را تهیه کنید این دو شرکت در حال حاضر تنها شرکت‌های هواپیمایی هستند که پرواز مستقیم از تهران به روسیه را انجام می‌دهند.

اما، برای سفر به روسیه با قطار، که یکی از ارزانترین روش‌های سفر است باید بگوییم که، حتماً باید ۵۰ روز قبل از سفرتان برای خرید بلیط قطار اقدام کنید. قطارهایی که به مقصد روسیه حرکت می‌کنند دارای کلاس‌های مختلف با ویژگی‌ها، امکانات و خدمات متفاوت می‌باشند که به طبع این موارد می‌توانند بر ارزان یا گران بودن بلیط تاثیر زیادی بگذارند.

یکی دیگر از راه‌های سفر به روسیه، سفر با اتومبیل شخصی است که بیشتر مناسب آن دسته از دوستان گردشگری است که ترجیح می‌دهند تمام دنیا را با ماشین خود سفر کنند. لازم است در راهنمای سفر به روسیه با اتومبیل شخصی به این موضوع اشاره کنیم که در این روش سفر حتما باید گذرنامه و ویزا، گواهینامه بین‌المللی، مدارک خودرو، کارت سبز و بیمه بین‌المللی همراه خود داشته باشید.

اگر انتخاب شما برای سفر به روسیه سفر با اتومبیل شخصی است باید بدانید که مسیر حدوداً ۷۰۰۰ کیلومتری را باید پشت سر بگذارید. شما در این سفر باید از مرز بازرگان عبور کرده و پس از مرز بازرگان به ترکیه رفته و از آنجا به ترابزون بروید.

اما این پایان سفر نیست چرا که حدود ۴ ساعت باید طی کنید تا به شهر باتومی گرجستان رسیده و از شهرهایی همچون سوچی، Rostov-on-Don و Voronezh  عبور کنید تا به مسکو پایتخت روسیه برسید.

اقامت در روسیه

بهترین هتل ها در سفر به روسیه
هزینه اقامت در روسیه

از بخش‌های مهم سفر انتخاب یک هتل مناسب برای اقامت می‌باشد که از هر لحاظ بتواند خواسته‌های شما را برآورده کند. بنابراین، لازم است تا قبل از هر اقدامی برای سفر لیستی از بهترین هتل‌های روسیه را تهیه کرده و با بررسی‌هایی که انجام می‌دهید بتوانید گزینه‌ای که از هر لحاظ مناسب و باب میلتان می‌باشد را انتخاب کنید.

خوشبختانه تعداد هتل‌های خوب با امکانات رفاهی عالی در کشور روسیه بسیار زیاد است و شما با هر بودجه‌ای که داشته باشید به راحتی می‌توانید هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای اینکه از دغدغه ذهنی شما درباره این موضوع کم کنیم در این بخش می‌خواهیم لیستی کوتاه از بهترین هتل‌های روسیه را در اختیارتان قرار دهیم.

هتل سنت رجیس مسکو (هتل ۵ ستاره)

  • آدرس: Ulitsa Nikolskaya 12, Tverskoy, 109012 Moscow
  • تلفن: ۰۰۷۴۹۵۹۶۷۷۷۷۶

هتل ریتز کارلتون موسکو (هتل ۵ ستاره)

  • آدرس: Ulitsa Tverskaya 3, Tverskoy, 125009 Moscow
  • تلفن: ۰۰۷۴۹۵۲۲۵۸۸۸۸

هتل ترزینی پالاس سنت پترزبورگ (هتل ۵ ستاره)

  • آدرس: روسیه، سنت پترزبورگ Volzhskiy per.، ۹، Sankt-Peterburg، Russia، ۱۹۹۰۳۴
  • تلفن: ۰۰۷۸۱۲۳۳۲۱۰۳۵

هتل تعطیلات مسکو (هتل ۴ ستاره)

  • آدرس: روسیه، مسکو ul. Simonovskiy Val، ۲، Moskva، Russia، ۱۰۹۰۴۴
  • تلفن: ۰۰۷۴۹۵۲۸۷۱۴۰۰

هتل ایزمایلو دلتا موسکو (هتل ۴ ستاره)

  • آدرس: Izmaylovskoye Shosse, 71, корп. ۴, Г-Д, Moskva, Russia, 105613

هتل ویکتوریا مینی سن پترزبورگ (هتل ۳ ستاره)

  • آدرس: ul. 2-ja Sovetskaja, d. 23, Saint Petersburg, Russian Federation

رستوران‌های روسیه

معرفی رستوران‌های روسیه

در این بخش از راهنمای سفر به کشور روسیه می‌خواهیم شما را با بهترین رستوران‌های این کشور آشنا کنیم از بهترین لذت‌های سفر به این کشور امتحان کردن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های شیک و مجلل روسیه است.

از آنجایی که تنوع غذایی در این کشور بسیار زیاد است انتخاب بهترین رستوران کمی کار سخت و دشواری است. تنوع رستوران‌های کشور ترکیه بسیار زیاد می‌باشد این کشور دارای رستوران‌های بین‌المللی ایتالیایی، ایرانی و هندی بسیار زیادی است.

رستوران Bobby Dazzler

  • آدرس: روسیه، مسکو Kostyanskiy per.، ۷/۱۳، Moskva، Russia، ۱۰۷۰۴۵

رستوران Mordovskoye Podvorye

  • آدرس: Ulitsa Altayskaya, 6, Orenburg, Orenburgskaya oblast’, Russia, 460040

رستوران مالابار

  • آدرس: روسیه، کازان Malaya Krasnaya ul.، ۱۳، Kazan، Respublika Tatarstan، Russia، ۴۲۰۱۴۱

رستوران یوریک

  • آدرس: Ulitsa Sushchovskiy Val, 18А, Moscow, Russia

رستوران مستر لیوانتس

  • آدرس: Glinishhevskiy Ln., 3, Moscow 125009, Russia

رستوران چایخانا شورپا

  • آدرس: Aviakonstruktora Mikoyana St., 10 | Mall AviaPark, Moscow 125252, Russia

رستوران پالکین سنت پترزبورگ

  • سنت پترزبورگ، خیابان نوسکی، شماره ۴۷

رستوران آباژور

  • سنت پترزبورگ، خیابان ۳۰، ردیف ۹

جاهای دیدنی در سفر به روسیه

جاهای دیدنی روسیه در سفر به این کشور
آشنایی با جاهای دیدنی روسیه

بعد از آشنایی با روش‌های سفر به روسیه، بهترین فصل سفر به روسیه، اقامت در این کشور و معرفی بهترین رستوران‌ها نوبت به معرفی بهترین جاهای دیدن روسیه می‌رسد که در راهنمای سفر به کشور روسیه می‌خواهیم اشاره مختصر به آن داشته باشیم.

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم روسیه کشور شگفتی‌ها و زیبایی‌هاست. این کشور از جاذبه‌های دیدنی بسیاری برخوردار است و به خاطر وجود طبیعتی بی‌نظیر و معماری خارق‌العاده در ساختمان‌ها بزرگترین کشور در جهان شناخته شده است.

وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که در کشور روسیه وجود دارد باعث شده تا گردشگران بسیاری را به خود جذب کند این کشور که با اقیانوس‌های زیادی همچون اقیانوس آرام و دریای خزر دارای مرز آبی مشترک می‌باشد مملو از جاهای دیدنی است که در سفر به کشور روسیه نباید از آنها غافل شد.

در ادامه به مهم‌ترین و پرجاذبه‌ترین جاهای دیدنی کشور روسیه می‌پردازیم:

میدان سرخ 

  • آدرس: روسیه، شهر مسکو، میدان سرخ

آسمان نمای مسکو

  • آدرس: روسیه، مسکو، خیابان سدووایا-کودرینسکایا، بلوار اول، پلاک ۵

کاخ موزه تساریتسنو 

  • آدرس: روسیه، مسکو، خیابان دالسکایا، موزه تساریتسنو

کلیسای سنت نیکولاس

  • آدرس: روسیه، مسکو، منطقه خامونیکی

کلیسای جامع سنت باسیل 

  • آدرس: روسیه، مسکو، میدان سرخ، کلیسا سنت باسیل

موزه دیرینه شناسی

  • آدرس: روسیه، مسکو، خیابان پروفسویازنایا اول، موزه دیرینه شناسی

موزه جانورشناسی 

  • آدرس: روسیه، مسکو، خیابان بولشایا نیکیتسایا، موزه باغ وحش روسیه

جاهای تفریحی در سفر روسیه

بهترین تفریحات در راهنمای سفر به روسیه
آشنایی با تفریحات کشور روسیه

از آنجایی که کشور روسیه در نزدیکی ایران قرار دارد و از آنجایی که یک کشور پهناور است که در طول تاریخ پستی و بلندی‌های فراوانی داشته است سرشار از جاذبه‌های گردشگری می‌باشد که باعث شده مردم از سراسر دنیا برای کشف فرهنگ عجیب این کشور سفری به آنجا داشته باشند. البته ناگفته نماند که روسیه از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان است که مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیار زیادی را دارا می‌باشد. 

در پاراگراف قبل اشاره کردیم که در سفر به کشور روسیه می‌توانید از کدام جاذبه‌های دیدنی این کشور دیدن کرده و لذت ببرید. در این بخش هم می‌خواهیم به معرفی بهترین جاهای تفریحی روسیه برای کودکان و بزرگسالان اشاره کرده و چند مورد از محبوبترین آنها را به شما معرفی کنیم.
  • تفریحات آبی و ساحلی در سامارای روسیه
  • اسکی و تفریحات زمستانی
  • پیست اسکی روزا ختور
  • پارک آبی ریویرا در کازان

بازارها و مراکز خرید روسیه

بازارها و مراکز خرید روسیه

در سفر به کشور روسیه چنانچه تصمیم گرفته‌اید تا سری به بازارها و مراکز خرید این کشور بزنید باید بدانید که بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌های این کشور در روزها دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۹:۰۰ بعدازظهر یکسره باز هستند.

اما، فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که عرضه کننده مواد غذایی هستند حتی در روزهای تعطیل هم باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بازار ایزمایلوفسکی 

  • آدرس: Izmaylovskoe shosse, 73Zh building 2, Moskva, Russia, 105122

مرکز خرید اوروپتسکی 

  • آدرس: Kiyevsky Station Square, 2, Moskva, Russia, 121059

پاساژ پتروسکی 

  • آدرس: Petrovka Ulitsa, 10, Moskva, Russia, 107031

مرکز خرید Bolshoi Gostiny Dvor

  • آدرس: Nevsky avenue, 35, Sankt-Peterburg, Russia, 191186

مرکز خرید Leningrad House Of Trade

  • آدرس: Bolshaya Konyushennaya Street, 21, Sankt-Peterburg, Russia, 191186

مرکز خرید Apraksin Dvor

  • آدرس: Sadovaya St, 28/30, Sankt-Peterburg, Russia, 191023

سوغات روسیه

سوغات روسیه چیست؟

سفر کردن به شهرهای داخلی و کشورهای خارجی تنها به بازدید از جاهای دیدنی و تفریحی آن شهر و کشور خلاصه نمی‌شود بلکه از مهیج‌ترین قسمت‌های هر سفر خرید سوغات و یادگاری است. حتماً برای خیلی از شما دوستان سوال است که در کشور روسیه محبوب‌ترین سوغات چیست؟ و اصلاً از این کشور چه چیزی می‌توانیم به عنوان سوغات تهیه کنیم؟

خوشبختانه باید بگوییم که در سفر به روسیه دست شما برای خرید سوغات و یادگاری کاملاً باز است چرا که روسیه چیزهای زیادی را برای عرضه کردن دارد. از عروسک ‌های ماتریوشکا با صورت ‌های زیبا و جذاب گرفته تا جعبه‌های لاکی رنگ شده خوخلوما و شیرینی‌ های روسی.

اما قبل از اینکه بخواهیم به طور کلی سوغاتی‌های کشور روسیه را به شما معرفی کنیم لازم دانستیم به چند نکته اشاره کنیم. در میان محصولات روسی محصولات تقلبی هم وجود دارد که قیمت آنها بسیار کمتر است پس حتماً در زمان خرید سوغات به تقلبی و اصل بودن آنها توجه کنید.

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم برای خرید سوغات و یادگاری در کشور روسیه دستتان کاملاً باز است چرا که هم انواع خوراکی‌های خوشمزه را می‌توانید به عنوان سوغات از این کشور همراه خود ببرید هم صنایع دستی و ظروف بسیار زیبا و جذاب.

مهمترین محصولات به عنوان سوغات کشور روسیه عبارتند از:

  • پارچه‌های کتان
  • صنایع دستی
  • شال‌های پشمی
  • بلوری‌جات
  • ظروف خولخوم
  • کلوچه سنتی شهر تولا
  • خاویار روسیه
  • ظروف سفالی گژل
  • والنکی یا چکمه نمدی
  • مرمر سبز

غذاهای محلی روسیه

غذاهای معروف و پرطرفدار روسیه

کشور روسیه هم مانند هر کشور دیگری دارای یک سری غذاهای محلی و مخصوص می‌باشد. اما نکته بسیار جالب و متفاوت درباره غذاهای خوشمزه و محلی این کشور این است که مردم این کشور دارای فرهنگ‌ها و ذائقه‌های مختلفی هستند و همین مسئله باعث شده تا غذاها و خوارکی‌های بسیار متنوعی در کشور روسیه وجود داشته باشد.

مردم این کشور برای تهیه غذاهای روسی از مواداولیه که بسیار غنی و مقوی است استفاده می‌کنند و در غذاهای خود از نمک و روغن خیلی کم استفاده می‌کنند اگر بخواهیم از میان متنوع‌ترین غذاهای روسیه به چند مورد از محبوب‌ترن آنها اشاره کنیم به شرح زیر می‌باشند.

  • چاک چاک (دسر روسی است که از ترکیب تخم مرغ، عسل و آرد درست می‌شود)
  • بورش (یک نوع سوپ روسی با سیب زمینی، سبزی، گوشت و کلم)
  • بلینی (پنکک نازک که از شیر، آرد و تخم مرغ درست می‌شود)
  • آکروشکا (یک نوع سوپ سرد روسی)
  • قارچ جولیان
  • شاه ماهی ملبس
  • بیف استراگانوف

آداب و رسوم در راهنمای سفر روسیه

آشنایی با آداب و رسوم در راهنمای سفر به روسیه
آشنایی با آداب و رسوم روسیه

بهترین کار قبل از سفر به کشورهای خارجی همچون روسیه کسب اطلاع در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور می‌باشد. در راهنمای سفر به کشور روسیه می‌خواهیم شما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور بیشتر آشنا کنیم. فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه ترکیب زیبایی از زندگی اسلاوهای شرقی، کلیسای ارتدکس و تا حدودی فرهنگ‌های اروپایی است.

از جمله آداب جذاب مردم روسیه این است که در زمان دیدار همدیگه خانم‌ها با یکدیگر سه بار روبوسی می‌کنند و اغلب از سمت چپ این کار آغاز می‌شود و آقایون موقعی که همدیگر را می‌بینند بغل کرده و به پشت هم می‌زنند.

روس‌ها در مراسم‌های مهم خود همچون تولد، سال نو و کریسمس به هم هدیه می‌دهند و این مسئله جز رسم‌هایشان به حساب می‌شود. بنابراین به خاطرتان بماند اگر در سفر به کشور ترکیه برای شام به خانه یک روس دعوت شدید حتماً همراه خود یک هدیه کوچک ببرید.

از دیگر آداب و رسوم در روسیه مربوط به مراسم ازدواج می‌باشد که ریشه‌های تاریخی و غنی دارد. رسم و رسوم ازدواج در روسیه با سایر کشورها یک تفاوت کوچک دارد و آن هم این است که عروس و داماد حلقه را در انگشت وسطی دست راست می‌کنند و قسم می‌خورند تا آخر عمر با صداقت زندگی کنند و جالب‌تر اینکه اگر زن یا مرد روسی حلقه عروسی خود را به دست چپ انگشت وسطی کنند به نشانه این است که همسر آن فرد فوت کرده است.

شماره تلفن های ضروری

لیست شماره تماس‌های ضروری در کشور روسیه به شرح زیر است.

  • کد: ۰۰۷
  • پلیس: ۱۰۲
  • آتش نشانی : ۱۰۱
  • آمبولانس: ۱۰۳
  • امداد: ۱۱۲

مراکز درمانی

معرفی مراکز درمانی روسیه

در مدت زمان سفر خود در کشور روسیه ممکن است خدای نکرده لازم باشد که به یکی از بیمارستان‌های این کشور مراجعه کنید بنابراین لازم است در رابطه با گزینه‌های مراقبتی و بهداشت درمانی در روسیه اطلاعات کافی داشته باشید.

این کشور همچون سایر کشورهای اروپایی دارای یک سیستم درمان مبتنی بر بیمه است که تمام ساکنان خدمات درمانی عمومی بر اساس مشاغلی که دارند می‌توانند از بیمه استفاده کنند.

به طور کلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روسیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی شده اند. بیمارستان‌های دولتی امکانات اساسی برخوردار می‌باشند اما پیدا کردن پرسنلی که انگلیسی زبان باشند دشوار است. در صورتیکه در بیمارستان‌های خصوصی اینگونه نیست. هزینه این بیمارستان گران است اما به خاطر وجود پرسنل انگلیسی زبان اغلب گردشگران رفتن به این بیمارستان‌ها را ترجیح می‌دهند.

لیست مراکز درمانی و بیمارستان‌های روسیه به شرح زیر می‌باشد.

بیمارستان کودکان در مسکو 

  • آدرس: Moscow, Leninsky prospect, 117
  • تلفن تماس: ۰۰۷۴۹۵۹۳۶۹۳۴۵

بیمارستان تخصصی 

  • آدرس: ۱۲۱۵۵۲, Roublyevskoe Shosse 135, Moscow, Russia

بیمارستان تحصصی مدم 

  • آدرس: St. Petersburg, st. Marata, 6
  • تلفن تماس: ۰۰۷۸۱۲۶۱۲۳۹۱۱

سوالات متداول راهنمای کامل سفر به کشور روسیه برای ایرانیان

بهترین فصل سفر به روسیه چه فصلی است؟

فصل تابستان است چرا که در این فصل طبیعت روسیه در زیباترین حالت خود است. برف‌ها آب شده و رودخانه‌ها پر از آب هستند و می‌توانید از سرسبزی طبیعت زیبای روسیه لذت بیشتری ببرید.

بهترین جاهای تفریح روسیه برای کودکان و بزرگسالان کدامند؟

تفریحات آبی و ساحلی در سامارای روسیه، اسکی و تفریحات زمستانی، پیست اسکی روزا ختور و پارک آبی ریویرا در کازان

سوغات روسیه چیست؟

پارچه‌های کتان، صنایع دستی، شال‌های پشمی، عروسک ‌های ماتریوشکا، جعبه‌های لاکی رنگ شده خوخلوما و شیرینی‌ های روسی

جمع بندی

برای سفر به روسیه لازم است یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید، مثلا: اگر تصمیم دارید که در فصل تابستان که بهترین فصل سفر به روسیه است سفر خود را آغاز کنید حتما ترکیبی از لباس‌های سبک و خنک را همراه خود داشته باشید و اگر زمستان روسیه برایتان جذابیت بیشتری دارد در این فصل لباس‌های پشمی زخمی و کفش‌های که استحکام بالایی دارند را همراه داشته باشید. در رابطه با هزینه سفر به روسیه هم باید بدانید که با توجه به هتلی که برای اقامت خود انتخاب می‌کنید و رستوران‌هایی که برای صرف غذا می‌روید هزینه سفر می‌تواند متغییر باشد. مثلا: مسکو که پایتخت روسیه است از جمله شهرهای گران این کشور است و سنت پترزبورگ هم چندان شهر ارزان قیمتی نیست. بنابراین قبل از آنکه بخواهید سفر به روسیه را آغاز کنید با توجه به بودجه مالی که در اختیار دارید لیستی از بهترین هتل‌ها و رستوران‌های قیمت مناسب این کشور را تهیه کنید تا در طول سفر مشکلی برایتان به وجود نیاید.

در راهنمای سفر به کشور روسیه سعی کردیم تا اطلاعاتی که در طول سفر به شما کمک زیادی می‌کند همچون اطلاع از شرایط آب و هوایی روسیه، راه‌های سفر به این کشور را در اختیارتان قرار دهیم. یادآوری می‌کنیم که برای سفر با اتومبیل شخصی به روسیه و یا سفر با قطار به روسیه نیاز به ویزای توریستی دارید که حتما باید ۵۰ روز زودتر از تاریخ سفرتان برای دریافت آن اقدام کنید.

اگر تا به حال سفر به روسیه داشته‌اید تجربیات خود را درباره بهترین رستوران‌های قیمت مناسب و حلال این کشور با ما درمیان بگذارید. همچنین برایمان بگویید که برای خرید سوغات در روسیه بهتر است به کدام مرکز خرید مراجعه کنیم؟