راهنمای سفر به برزیل

برزیل وسیع‌ترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان است. بنابراین، سفر به برزیل بدون راهنما کار راحتی نیست! بازدید از تمام مکان‌های دیدنی کشوری که از نظر مساحت تقریباً به اندازه کل قاره اروپا است؛ آن‌قدر زمان می‌برد که احتمالاً نمی‌توانید همه آن را در یک سفر پوشش دهید.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، هر گردشگری باید حداقل یک بار به برزیل سفر کند و از زیبایی‌های آن لذت ببرد. در سفر به برزیل، سرزمین کارناوال‌ها، شما  می‌توانید همه چیز را از شهرهای کوچک تاریخی گرفته تا آسمان‌خراش‌های بلند در بزرگ‌‌ترین شهرهای آمریکای جنوبی پیدا کنید. بازدید از مناظر طبیعی برزیل از سواحل بهشتی افسانه‌ای در ساحل گرفته تا جنگل‌های استوایی و غنی‌‌ترین ساوانای بیولوژیکی جهان، سرادوی برزیلی، برای هر توریستی ضروری است. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد سفر به برزیل به شما ارائه دهیم.

موقعیت جغرافیایی برزیل

برزیل در آمریکای جنوبی قرار دارد و بزرگ‌‌ترین کشور آن محسوب می‌شود. ‌این کشور در کرانه‌های اقیانوس اطلس قرار گرفته و در همسایگی آرژانتین، پرو، کلمبیا، ونزوئلا و گویان فرانسه قرار دارد. کشور برزیل از شمال به جنوب ۴۳۷۵ کیلومتر و از شرق به غرب معادل ۴۳۲۶ کیلومتر امتداد دارد. مساحت این کشور ۸۵۱۴۲۱۵ کیلومتر مربع است که ۵۵۴۵۵ کیلومتر مربع آن آب و بقیه خشکی است.

تقسیم بندی‌های جغرافیایی برزیل

 دولت برزیل ‌ایالت‌های ‌این کشور را در پنج واحد جغرافیایی و آماری بزرگ به نام مناطق اصلی (Grandes Regiões) گروه بندی کرده است که عبارت‌اند از: شمال (Norte)، شمال شرقی (Nordeste)، مرکزی-غربی (Centro-Oeste)، جنوب شرقی (Sudeste) و جنوب (Sul)

  • شمال متشکل از‌ایالت‌های آکر، روندونیا، آمازوناس، پارا، توکانتینز، رورایما و آمپا- بیش از دو پنجم خاک برزیل را در بر می‌گیرد و شامل بزرگ‌‌ترین بخش جنگل‌های بارانی آمازون و بخش‌هایی از گویان و ارتفاعات برزیل می‌شود. با این حال، ‌این منطقه بخش محدودی از جمعیت و تولید اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است.

  • شمال شرقی، که برخی از خشک‌ترین و گرم‌ترین شرایط کشور را تجربه می‌کند، نزدیک به یک پنجم مساحت برزیل و بیش از یک چهارم جمعیت برزیل را دارد.

  • جنوب شرقی تنها یک دهم خاک برزیل را پوشش می‌دهد، اما دو پنجم جمعیت آن و بیش‌ترین تمرکز تولید صنعتی و کشاورزی در این کشور را دارد. ‌این منطقه شامل ایالت سائوپائولو، که مرکز اقتصادی و جمعیتی کشور است، میناس گرایس و ایالت‌های ساحلی پرجمعیت اسپریتو سانتو و ریودوژانیرو می‌شود. شهر ریودوژانیرو، پایتخت ملی از سال ۱۷۶۳ تا ۱۹۶۰، مرکز اصلی فرهنگی و توریستی برزیل باقی مانده است. جنوب برزیل شامل ایالت‌های پارانا، سانتا کاتارینا و ریو گرانده دو سول است. ‌این منطقه تقریباً به بزرگی جزیره بریتانیا بوده اما کوچک‌ترین منطقه برزیل است.

  • غرب مرکزی شامل‌ایالت‌های گویا، ماتو گروسو و ماتو گروسو دو سول و همچنین ناحیه فدرال است که برازیلیا در آن واقع شده است. ‌این منطقه شامل دره‌های جنگلی، ارتفاعات نیمه خشک و تالاب‌های وسیع می‌باشد. بخش کوچکی از جمعیت کشور در آنجا زندگی می‌کنند، اما تعداد فزاینده‌ای از مهاجران به منطقه نقل مکان کرده و مرزهای کشاورزی آن را گسترش داده‌اند.

آب و هوای برزیل در فصول مختلف

آب و هوای برزیل در مناطق مختلف متفاوت است. در ادامه نگاهی به وضعیت آب و هوای این کشور در چهار فصل سال خواهیم داشت.

بهار:

سپتامبر در برزیل آغاز بهار است. ‌این فصل مرطوب با باران‌های شدید گرمسیری و رعد و برق شروع می‌شود. در این فصل طبیعت بازسازی می‌شود و گیاهان شکوفه می‌دهند. در مکان‌هایی که گیاهان کائوچو و درختان نخل وجود دارند؛ عطر شکوفه‌ها ممکن است باعث سرگیجه و حساسیت شود. دمای هوا در سه ماه بهار در اکثر مناطق بین ۱۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است.

تابستان:

تابستان در برزیل از دسامبر تا فوریه ادامه دارد. در نواحی ساحلی و شمالی، رگبارهای بارانی از ویژگی‌های رایج آب و هوای گرمسیری این کشور هستند. از سوی دیگر، در ناحیه غرب مرکزی، به ویژه در ایالت‌‌هایی مانند گویاس و توکانتین، در بیوم سرادو، هوا ممکن است واقعاً خشک شود. حوزه آمازون مرطوب‌ترین منطقه در کشور است و دمای آن به طور مداوم گرم است و میانگین آن حدود ۲۷ درجه سانتیگراد است. به خاطر ترکیب گرما با رطوبت بالا، تحمل آب و هوای اطراف آمازون در تابستان در صورتی که به آن عادت نداشته باشید؛ ممکن است برایتان دشوار باشد.

پاییز:

وقتی مارس و آوریل فرا می‌رسد؛ در برزیل پاییز می‌شود. در این فصل معمولاً تعطیلات کمی وجود دارد زیرا مردم در این فصل قهوه درو می‌کنند.  قهوه برزیل با اختلاف ‌بهترین قهوه دنیاست اما جالب است بدانید آنها کاکائو را به قهوه ترجیحی می‌دهند. آنها در این فصل سیب‌ها و موزهای خود را نیز درو و صادر می‌کنند. در این فصل دمای هوا در برزیل حداکثر ۲۷ و حداقل ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

زمستان:

زمستان در برزیل بین ژوئن و آگوست است و دمای هوا در سرد‌ترین مناطق به ۵-۸ درجه سانتیگراد و در گرم‌‌ترین مناطق به ۱۵-۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. منطقه جنوبی که توسط‌ایالت‌های پارانا، سانتا کاتارینا و ریو گراند دو سول تشکیل شده‌است؛ معمولا سردتر است. بسیاری از برزیلی‌ها و گردشگران خارجی برای بازدید از شهرهایی با حال و هوای اروپایی مانند کوریتیبا، جونویل، گرامادو یا بلومنئو در زمستان به‌این‌ایالت‌ها می‌روند.

بهترین زمان سفر به به برزیل از نظر هزینه ‌ها و فستیوال ‌ها

تعیین ‌بهترین زمان برای بازدید از برزیل بستگی به ‌این دارد که در سفر خود به دنبال چه چیزی هستید. فستیوال‌ها و جشنواره‌های پر جنب و جوش و سواحل شلوغ می‌خواهید؟ زمان بازدید خود را بین دسامبر و مارس برای لذت بردن از انواع سرگرمی‌های کارناوال تابستان تعیین کنید. برای علاقه‌مندان به طبیعت، ‌بهترین زمان برای سفر به برزیل قطعاً ژوئن تا نوامبر است که ماه‌های عالی برای کاوش در آمازون و پانتانال محسوب می‌شود.

اگر به دنبال یک مسافرت با هزینه مناسب و اقتصادی هستید؛ ‌بهترین زمان را برای بازدید از برزیل از ماه می‌تا سپتامبر است که مسافرین کمتری در‌این زمان به برزیل سفر می‌کنند. پس اگر به دنبال ارزان‌ترین زمان برای رفتن به برزیل هستید از ماه می‌تا سپتامبر، فرصت‌های شگفت‌انگیزی و مناسب برای کاوش را ارائه می‌دهد. در‌این ماه‌ها از جمعیت کمتر و صرفه‌جویی در هزینه پرداختی برای اقامتگاه‌ها و جاذبه‌ها لذت ببرید.  فرقی نمی‌کند که در کدام فصل و به چه دلیلی به برزیل سفر می‌کنید؛ در هرحال می‌توانید مطمئن باشید که این جواهر جذاب آمریکای جنوبی در تمام طول سال یک تجربه خاص و باورنکردنی را ارائه می‌دهد.

سفر به برزیل

شرایط سفر به برزیل برای‌ایرانی‌ها

برای سفر به برزیل از ایران، شما نیاز به ویزای توریستی برزیل دارید. برای اخذ این ویزا، شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  2. رزرو بلیط رفت و برگشت
  3. مدارک هویتی
  4. گواهی اشتغال به کار/تحصیل
  5. گردش حساب ۶ ماهه اخیر
  6. عکس رنگی ۳ در ۴

‌بهترین کار این است که با یک تور مطمئن سفر کنید تا هم بتوانید برای مراحل سفر از راهنمایی آنها استفاده کنید و هم برنامه‎ریزی درستی برای بازدید از دیدنی‌های برزیل داشته باشید. پیشنهاد ما به شما شرکت در تورهای برزیل الی گشت است. الی گشت مجری انواع تورهای جذاب داخلی و خارجی، با برنامه‌ریزی دقیق یک مسافرت عالی و مفرح را برایتان رقم می‌زند.

معرفی شهرهای توریستی برزیل

شهرهای توریستی برزیل با داشتن برخی از زیبا‌ترین سواحل جهان و میراث فرهنگی غنی، جذابیت زیادی دارند که بازدیدکنندگان را متحیر و مجذوب می‌کند. در ادامه به چند مورد از محبوب‌‌ترین شهرهای‌ برزیل اشاره می‌کنیم.

  • ریودوژانیرو

ریودوژانیرو، پربازدید‌ترین مقصد برزیل توسط گردشگران خارجی برای سفرهای تفریحی و دومین مکان برای سفرهای کاری است. ‌این شهر ترکیبی از فرهنگ آفریقایی، پرتغالی، اسپانیایی و سنتی آمریکای جنوبی را دارد. در زمان فستیوال‌ها توریست‌ها از همه‌جای دنیا به این شهر می‌آیند. مجسمه مسیح رستگار، پربازدید‌ترین جاذبه توریستی برزیل، در این شهر قرار دارد. در بالای کوه کورکووادو، شهر به ‌بهترین وجه دیده می‌شود. می‌توانید پیاده روی کنید یا با وسایل نقلیه عمومی به بالای آن بروید و این منظره‌ای خواهد بود که هرگز فراموش نخواهید کرد.

ریو محل یکی از ‌بهترین باغ‌های گیاه شناسی در جهان است که هزاران گونه جانوری و گیاهی دارد. پارک ملی تیجوکا، که مجسمه مسیح را نیز در خود جای داده است، پر از جنگل‌های بارانی سرسبز است که ریو را به عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای برزیل نشان می‌دهد.از‌ایپانما تا ساحل کوپاکابانا، شما می‌توانید انگشتان پای خود را در آب‌های گرم و شفاف فرو ببرید و شگفت زده شوید. با تله‌کابین به کوه شوگر لوف بروید یا در لاپا زومبا برقصید و مطمئن باشید که ریو به عنوان یکی از محبوب‌‌ترین شهرهای برزیل در قلب شما باقی خواهد ماند.

سفر به برزیل

  • سائوپائولو

سائوپائولو در چند سال اخیر در حال صعود بوده است. ‌این شهر علاوه بر اینکه مرکز اقتصادی برزیل است، فرهنگ منحصربه‌فردی نیز دارد. هر شنبه، بارها در سرتاسر سائوپائولو موسیقی خود را بلند می‌کنند و شما می‌توانید به تماشای آن یا حتی به رقصیدن در آن بپیوندید. ‌این میهمانی‌ها سائوپائولو را به یکی از پرانرژی‌ترین شهرهای برزیل تبدیل کرده است. سائوپائولو نیز تحت‌تأثیر بزرگان معماری قرار گرفته است و دارای مکان‌های زیادی است که در آنها می‌توانید به معماری شگفت‌انگیز نگاه کنید.

 برای هواخوری می‌توانید از پارک ‌ایبیراپوئرا، بزرگ‌ترین پارک باز در سائوپائولو دیدن کنید. مردم محلی اغلب برای پیک نیک به اینجا می‌آیند و می‌تواند مکان مناسبی برای استراحت پس از کاوش در شهر باشد. اگر ترجیح می‌دهید در نزدیکی آب استراحت کنید؛ یک دریاچه نیز در این پارک وجود دارد. سائوپائولو همچنین دارای موزه‌های واقعاً خاص شامل موزه فوتبال، پیناکوتکا، موزه آفریقایی برزیل و یادبود آمریکای لاتین است. آنها عمدتاً شامل بخش‌های هنری و تاریخی می‌شوند که تاریخ جذاب برزیل و آمریکای جنوبی را ترسیم می‌کنند.

  • سالوادور

سالوادور یکی از قدیمی‌‌ترین شهرهای برزیل است که به عنوان اولین پایتخت برزیل شناخته شده است و فرهنگ آفریقایی باهیا‌این کشور را در بر می‌گیرد. پلورینیو قلب تاریخی و توریستی شهر است و ساختمان‌های زیبای پاستلی رنگ دارد.‌ این منطقه الهام بخش بسیاری از نوازندگان بوده و همچنین میدان بازار سنتی بوده است که در آن برده‌ها خرید و فروش می‌شدند. می‌توانید از تماشای طبیعت و معماری منحصر به فرد این شهر لذت ببرید.

سفر به برزیل

هزینه سفر به برزیل

هزینه سفر به برزیل با توجه به زمان سفر، نوع پرواز و توری که با آن سفر می‌کنید، هتلی که انتخاب می‌کنید و مدت زمان اقامت شما متفاوت خواهد بود. اما متوسط قیمت یک سفر به برزیل را می‌توان ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار آمریکا تخمین زد.‌این مبلغ شامل پرواز رفت و برگشت، اقامت در هتل و بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور توریستی است.

بهترین هتل ‌های برزیل

هتل‌هایی با امکانات عالی در برزیل وجود دارند که می‌توانند یک اقامت عالی برایتان رقم بزنند. در ادامه نگاهی کوتاه به چند مورد از ‌بهترین هتل‌های برزیل خواهیم داشت.

  • کاخ کوپاکابانا

بدون شک، معروف‌ترین هتل ریو، کاخ کوپاکابانا در ریودوژانیرو، به دلیل خدمات بی عیب و نقص و امکانات مجلل، سابقه‌ای طولانی در جذب مهمانان از سراسر دنیا دارد. با توجه به این‌که یکی از رستوران‌های آن به تازگی ستاره میشلن را دریافت کرده است، شکی نیست که این هتل همچنان در صدر هتل‌های برزیل قرار دارد.

  • هتل فاسانو

هتل مدرن و مجلل فاسانو یکی از ‌بهترین مکان‌های اقامت در ریو، درست در‌ایپانما را دارد. همه چیز در این هتل که توسط معمار فیلیپ استارک طراحی شده؛ برای راحتی شما در یک فضای لوکس فراهم است و همین هتل فاسانو را به یکی از پرطرف‌دارترین مکان‌ها برای اقامت در برزیل تبدیل می‌کند. شما قطعاً در تراس روی پشت بام با چشم‌اندازهای پانوراما در سراسر خلیج  نهایت لذت را از مناظر برزیل خواهید برد.

  • هتل سانتا ترزا

هتل سانتا ترزا که اکنون متعلق به سوفیتل است، یک هتل لوکس و مجلل در منطقه بالای تپه سانتا ترزا است. ‌این هتل که در یک عمارت سلطنتی قدیمی بازسازی‌شده قرار دارد، دارای سبک طراحی منحصر به فرد است، با اتاق‌هایی با تزئینات زیبا، یک بار و رستوران با اتمسفر دوستانه، و یک منطقه استخر آرام با چشم‌اندازهای خیره‌کننده از ریو. هتل سانتا ترزا که مکان مناسبی برای اقامت و گشت و گذار در محیط زیبای برزیل است، یکی از مکان‌های مورد علاقه توریست‌هاست.

سفر به برزیل

تاریخ و فرهنگ برزیل

اولین گروه استعماری پرتغالی در سال ۱۵۰۰ وارد برزیل شد. قبل از آن، سرخپوستان بومی‌با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف در برزیل زندگی می‌کردند. بعدها، زمانی که برزیل به یکی از بزرگ‌‌ترین مستعمرات مبتنی بر برده داری در جهان تبدیل شد، آفریقایی‌ها را به مزارع روستایی بردند. امروزه، برزیلی‌هایی با اصل و نسب آفریقایی ۵۴ درصد و برزیلی‌هایی با اجداد بومی‌۰.۴ درصد از جمعیت‌این کشور را تشکیل می‌دهند. پس از لغو برده داری، مهاجران اروپایی برای کار در مزارع قهوه که در سراسر برزیل گسترده بودند، به‌این کشور آمدند. مهاجرت انبوه اروپا جمعیت را تغییر داد و‌این هنوز هم مشهود است، زیرا جامعه برزیل ترکیبی از جوامع قومی‌مختلف دارد و حاصل تلاقی مردم با چندین ریشه متفاوت است. به عنوان مثال، برزیل بزرگ‌‌ترین جمعیت ژاپنی را در خارج از ژاپن دارد.

در سال ۱۸۸۲، برزیل از پرتغال مستقل شد، که آغاز دوره جمهوری خواهی بود که در طی آن رای دادن فقط برای بالا‌ترین طبقات یک امتیاز بود. پس از آن، کشور توسط یک دیکتاتوری نظامی‌اداره می‌شد که از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ ادامه داشت. در سال ۱۹۸۸ قانون اساسی جدید تصویب شد و برزیل رسماً به یک کشور دموکراسی‌محور تبدیل شد. از آن زمان تاکنون، ارتش تحت کنترل سیاستمداران غیرنظامی‌باقی مانده است و هیچ نقش رسمی‌در سیاست داخلی نداشته است. قانون اساسی فعلی به عنوان واکنشی به دوره دیکتاتوری نظامی‌تهیه شد و به دنبال تضمین حقوق فردی و محدود کردن توانایی دولت برای محدود کردن آزادی بود.

جاذبه ‌های دیدنی برزیل

برزیل جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد؛ به حدی که دیدن همه آنها در یک سفر تقریباً غیرممکن است. در ادامه به برخی از معروف‌‌ترین جاذبه‌های دیدنی برزیل اشاره می‌کنیم.

  • مجسمه مسیح نجات دهنده

یکی از نمادین‌ترین بناهای تاریخی برزیل و پربازدید‌ترین جاذبه ریو، مجسمه مسیح نجات‌دهنده است که در سال ۱۹۳۱ تکمیل شد و ۹۸ فوت ارتفاع دارد و بازوهای افقی آن ۹۲ فوت است.‌این اثر که ساخته مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی پل لاندوفسکی و مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا است؛ از بتن مسلح پوشیده شده و از هزاران کاشی سنگ صابون مثلثی ساخته شده‌است.‌این مجسمه بر روی یک پایه سنگی مربع به ارتفاع حدود ۲۶ فوت قرار دارد که خود بر روی یک عرشه در بالای قله کوه قرار دارد.‌این پایگاه یک کلیسای کوچک را دربرمی‌گیرد که برای برگزاری مراسم عروسی محبوب است.‌این مجسمه نماد شهر ریودوژانیرو و کل کشور برزیل است و بزرگ‌ترین مجسمه سبک آرت دکو در جهان است.

  • موزه‌های هنر سائوپائولو

سائوپائولو دارای برخی از ‌بهترین مجموعه‌های هنرهای زیبا در آمریکای لاتین است، و ساختمان‌هایی که در آن قرار دارند، نشانه‌های معماری جذاب این منطقه نیز هستند. موزه هنر MASP، بر‌ترین موزه هنر برزیل در نظر گرفته می‌شود که جامع‌‌ترین مجموعه هنرهای غربی قاره و آثار هنرمندانی از دوران باستان کلاسیک، رنسانس، دوره باروک، همراه با آثار فراوان برزیلی را به نمایش می‌گذارد.

این موزه یک نقطه عطف مدرنیستی است که توسط معمار ایتالیایی لینا بو باردی طراحی شده است. بتن قرمز روشن ساختار ساختمان را بالاتر از سطح زمین قرار می‌دهد و موزه را از ساختمان‌های بلند با رنگ خنثی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند متمایز می‌کند. در‌این موزه ۷۳ مجسمه برنزی از دگا و آثاری از رنوار، مانه، ون گوگ، ماتیس، پیکاسو و میرو وجود دارد.

سفر به برزیل

  • کلیسای جامع برازیلیا

این ساختمان مدرنیستی برجسته نماد معماری برزیل است که توسط معمار مشهور اسکار نیمایر طراحی شده است. ‌این کلیسای گرد دارای ۱۶ ستون بتنی است که نماد دست‌هایی است که به سوی آسمان بلند شده‌اند. ستون‌ها به یک دایره مرتفع مرکزی ختم می‌شوند و ۱۳۸ فوت به سمت آسمان بالا می‌روند و در عین حال اجازه می‌دهند نور طبیعی از طریق یک سقف شیشه‌ای به داخل وارد شود و تصویری از سقف با فرشتگان معلق در بالای کلیسا ارائه دهد.

  • باغ گیاه شناسی کوریتیبا، پارانا

باغ گیاه شناسی یکی از جاذبه‌های اصلی کوریتیبا است که گیاهانی چشم‌گیر و رنگارنگ و گلخانه‌ای فوق‌العاده دارد. ‌این باغ مملو از باغ‌های گل و مکانی ایده‌آل برای پیک نیک است. علاوه بر این، باغ خارجی دارای یک سبک فرانسوی دوست داشتنی با طراحی‌های زیبا و یک فواره است که فرصت‌های عکاسی زیبا و جذابی را فراهم می‌کند. در داخل گلخانه شیشه‌ای و فولادی، می‌توان گونه‌هایی از گیاهان معمولی مناطق گرمسیری را مشاهده کرد.

  • اورو پرتو

ثروت‌ایالت میناس گرایس برزیل در دوران شکوه آن را می‌توان از فضای داخلی کلیساهای پایتخت قدیمی‌آن، اورو پرتو، تصور کرد. تمام دیوارها با طلا طراحی شده‌اند که – همراه با الماس – از معادن اطراف شهر در قرن ۱۷ و ۱۸ استخراج می‌شد. اورو پرتو که در کناره‌های یک دره شیب‌دار و احاطه شده توسط کوه‌ها قرار دارد؛ جواهری ناب در یک شهر استعماری است، اما خیابان‌های باریک شیب‌دار و محیط کوهستانی آن (با وجود جذابیتی که برای گردشگران دارد) نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای این منطقه توریستی باشد.

زیبا‌ترین سواحل برزیل

برزیل به سواحل زیبا و رؤیایی خود معروف است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در ادامه به چند مورد از محبوب‌‌ترین و زیبا‌ترین سواحل برزیل اشاره می‌کنیم.

ایپانما

ساحل‌ایپانما که از یک طرف با ساحل آرپوادور و از طرف دیگر با ساحل لبلون هم مرز است، یکی از مراکز اصلی فعالیت شهر ریو و یکی از گران‌‌ترین مکان‌ها برای زندگی محسوب می‌شود. ‌این شهر که به «پاریس کوچک» ریو معروف است، به‌خاطر گالری‌های هنری آوانگارد، کتاب‌فروشی‌ها، سالن‌های سینما، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایش مشهور است که آن را به یک منطقه اجتماعی محبوب در تمام طول سال تبدیل می‌کند که خصوصاً یکشنبه‌ها خیلی شلوغ می‌شود.

سفر به برزیل

کوپاکابانا

کوپاکابانا – شیک‌‌ترین منطقه در مرکز شهر ریو – که نوار باریکی از زمین بین کوه‌ها و دریا را اشغال می‌کند؛ به خاطر ساحل منحنی باشکوه دو و نیم مایلی خود مشهور است. هتل‌های آسمان‌خراش، خانه‌های آپارتمانی، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، کلوپ‌های شبانه، رستوران‌ها، تئاترها، بارهای موسیقی زنده، نمایشگاه‌های خیابانی، و میخانه‌ها در کنار آب قرار دارند. ‌این محله ترکیبی از روح برزیلی است. ‌این منطقه گرم، شلوغ و سنتی است. بااین‌حال، قدرتمند‌ترین جاذبه در کوپاکابانا هنوز هم منظره خارق‌العاده و ساحل شنی سفید در کنار  مکانی برای موج سواری است.

ساحل لوپز مندز

در جزیره‌ایلها گرانده، جواهری به نام ساحل لوپز مندز وجود دارد. ‌این ساحل یکی از زیبا‌ترین سواحل برزیل است که به خاطر زیبایی بکر و فضای آرامش‌بخش خود معروف است. وقتی روی شن‌های نرم قدم می‌گذارید، مجذوب آب زلال می‌شوید که شما را به شنا دعوت می‌کند. ‌این ساحل با فضای سبز احاطه شده است و پس‌زمینه‌ای زیبا ایجاد می‌کند که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

ساحل لوپز مندز ‌بهترین موقعیت برای موج سواری را در برزیل دارد؛ زیرا امواج آن برای سواری عالی هستند! اگر اهل موج‌سواری نیستید، به سادگی یک نقطه سایه‌دار زیر درختان نخل پیدا کنید و در حالی که به صداهای آرامش‌بخش اقیانوس گوش می‌دهید، استراحت کنید.

سفر به برزیل

جریکواکوارا

در سواحل شمال شرقی برزیل، در سیرا، ساحلی به نام جریکواکوارا وجود دارد که یکی دیگر از ‌بهترین مکان‌ها در برزیل برای گذراندن تعطیلات است. ‌این منطقه در واقع یک دهکده ماهیگیری جذاب است که به یک مرکز گردشگری تبدیل شده است. جریکواکوارا فضایی آرام و طیف وسیعی از فعالیت‌ها را برای هر مسافری ارائه می‌دهد. می‌توانید در خیابان‌های شنی قدم بزنید و جذابیت روستایی ساختمان‌های رنگارنگ را تحسین کنید. ساحل اصلی، معروف به ساحل جری، مکانی عالی برای استراحت و حمام آفتاب است. در آب‌های گرم شیرجه بزنید، به پیاده‌روی بروید یا به سادگی در یکی از بانوج‌های کنار ساحل استراحت کنید.

گونزاگا

ساحل گونزاگا، واقع در شهر سانتوس، یکی دیگر از سواحل محبوب است که فعالیت‌ها و امکانات رفاهی زیادی را برای همه فراهم می‌کند. جدا از جنبه آرامش آن، می‌توانید ورزش‌های آبی و فعالیت‌های تفریحی مختلف مانند موج‌سواری، پدل‌بردینگ یا والیبال ساحلی را نیز امتحان کنید.

گونزاگا یک تفرجگاه ساحلی برای قدم زدن یا دوچرخه سواری با چشم‌اندازهای خیره‌کننده از خط ساحلی زیبا است.وقتی صحبت از غذاخوری به میان می‌آید، ساحل گونزاگا مجموعه‌ای از گزینه‌ها را برای ذائقه شما دارد. از کیوسک‌های کنار ساحل گرفته تا رستوران‌های مجلل، غذاهای متنوعی وجود دارد که با هر سلیقه‌ای سازگار است.

معرفی جاذبه ‌های طبیعی برزیل

طبیعت زیبای برزیل از انواع آبشارها، جنگل‌ها، کوه‌ها و دیگر جاذبه‌های طبیعی برخوردار است که برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب هستند. در ادامه به محبوب‌‌ترین جاذبه‌های طبیعی برزیل اشاره می‌کنیم:

جنگل‌های آمازون

جنگل‌های آمازون به نوعی نماد برزیل هستند.‌این جنگل‎های گسترده و سرسبز از نظر زیست محیطی اهمیت بسیاری دارند. شما می‌توانید میمون‌ها، تنبل‌ها، طوطی‌ها، توکان‌ها، کایمان‌ها، لاک پشت‌ها و سایر حیات وحش را در سفر به جنگل‌های سرسبز و زیبای آمازون ببینید. همچنین نزدیک به مانائوس، پارک زیست محیطی جانائواری با مساحت ۶۸۸ هکتار دارای اکوسیستم‌های مختلف قرار دارد که می‌توانید با قایق در امتداد آبراه‌های باریک آن گردش کنید.

آبشار‌ایگواسو

در نقطه‌ای که برزیل، پاراگوئه و آرژانتین به هم می‌رسند، ده مایل قبل از پیوستن به رودخانه پارانا، رودخانه ‌ایگواسو از روی زمین ناهموار می‌گذرد و سپس در میان جنگل‌های سرسبز، خود را به شکلی تماشایی به زنجیره‌ای نیم‌دایره‌ای متشکل از ۲۴۷ آبشار نامنظم وصل می‌کند. درست بالای آبشار، رودخانه به یک چهارم عرض معمول خود محدود شده است و نیروی آب را قوی‌تر می‌کند. برخی از آبشارها بیش از ۳۳۰ فوت ارتفاع دارند و سطح وسیعی را با نمای بسیار زیبا ایجاد می‌کنند که برای توریست‌ها جالب و جذاب است.

کوه شوگرلوف

کوه شوگرلوف یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری برزیل است. قله صخره‌ای گرد از دماغه‌ای پوشیده از درخت بیرون می‌آید و نزدیک به ۱۳۰۰ فوت بالاتر از سواحل و شهر بالا می‌رود. قله آن مناظر خیره کننده از ریودوژانیرو را نشان می‌دهد که شما می‌توانید در‌ این منطقه سوار تلکابین شوید و از مناظر لذت ببرید.

سفر به برزیل

پارک ملی چاپادا دوس وئادیروس

پارک ملی چاپادا دوس وئادیروس که بر فراز فلات باستانی در‌ایالت گویاس برزیل قرار دارد، دارای آبشارها و دریاچه‌های مسحورکننده‌ای است که به نظر می‌رسد می‌توانند خانه پری‌ها و پری دریایی باشند.‌این پارک در سال ۱۹۶۱ به عنوان یک پارک ملی تأسیس شد و در سال ۲۰۰۱ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. حیواناتی مانند گوزن مرداب، گرگ یال دار، جگوار تاپیر، توکان، شاه کرکس و… در‌این پارک یافت می‌شوند. بسیاری از آنها بسیار نادر و در معرض خطر انقراض هستند.

رشته کوه سرا دوس اوگائوس

این رشته کوه در یک پارک ملی با مساحتی حدود ۲۰۰۰۰ هکتار واقع شده است. ‌این رشته کوه که توجه بسیاری از کوهنوردان را در سراسر دنیا به خود جذب می‌کند؛ از جنگل‌های پست و مرتفع که مملو از پرندگان عجیب و غریب و سایر حیوانات هستند عبور می‌کند. علاوه بر جنگل سرسبز،‌این مسیرها همچنین دارای آبشارهایی هستند که امکان استراحتی جذاب و لذت‌بخش برای کوهنوردان فراهم می‌کند.

فستیوال ‌های برزیل

برزیل یکی از پرجنب وجوش ‌‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی است و فستیوال‌ها بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ آن هستند. از کارناوال برقی ریو گرفته تا جشن‌های خیره کننده شب سال نو، همیشه اتفاقات هیجان انگیزی در این بهشت ​​گرمسیری رخ می‌دهد. محبوب‌‌ترین فستیوال‌های برزیل عبارت‌اند از:

کارناوال

کارناوال ریو با فضای شاد، رنگارنگ و سرزنده خود یکی از شناخته‌شده‌‌ترین مهمانی‌های جهان است. رژه شناورهای ماهر و رقصنده‌های حرفه‌ای با لباس‌هایی که به سختی در حال رقصیدن با سامبا هستند؛ رویداد اصلی این فستیوال است. اما خوشگذرانی‌ها یک ماه قبل از آن آغاز می‌شود. هر ماه فوریه کلوپ‌ها مهمانی‌های پر زرق و برق برگزار می‌کنند و مهمانی‌های خیابانی، خیابان‌ها را فرا می‌گیرند. هر بخش از مهمانی موضوع خاص خود را دارد. در حالی که ریو بدون شک مشهور‌ترین شهر برای جشن کارناوال است، جشن‌های بزرگی در سراسر برزیل از باهیا تا سائوپائولو نیز برگزار می‌شود.

سفر به برزیل

فستیوال محلی پارینتینز

این فستیوال دومین جشنواره بزرگ برزیل پس از کارناوال است. ‌این نمایش سالانه که در شهرداری پارینتینز در آمازوناس برگزار می‌شود، به یاد افسانه محلی بوی بومباست: گاوی که پس از ذبح شدن به طور جادویی زنده شد تا ولع یک زن باردار برای زبان گاو را برآورده کند. دو تیم این اسطوره را بازسازی می‌کنند و با استفاده از آهنگ‌ها و رقص‌های پر زرق و برق، لباس‌های رنگارنگ و هنرنمایی‌های مختلف تلاش می‌کنند از یکدیگر پیشی بگیرند.

 فستا جونینا

این فستیوال سراسری هر سال در ماه ژوئن برای بزرگداشت سنت جان باپتیست و زندگی روستایی برگزار می‌شود. جشن‌ها در سراسر برزیل برگزار می‌شود، اما در حومه شهر بزرگ‌تر و پرنشاط‌تر هستند. مردم با پوشیدن کلاه‌های حصیری و پیراهن‌های چهارخانه به نمایشگاه‌های روستایی می‌روند تا از ذرت و خوراکی‌های شیرین بگذرانند، بازی کنند، به فورو (ژانر موسیقی از شمال شرق برزیل) گوش دهند و برقصند.

 سال نو در ریو

برزیلی‌ها می‌دانند چگونه مهمانی بگیرند، بنابراین جای تعجب نیست که در شب سال نو ‌بهترین جشن‌ها در برزیل برپا می‌شوند. می‌توانید برای جشن سال نوی منحصربه‌فرد، با لباس‌های سفید به ساحل معروف کوپاکابانا ریو بروید (پوشیدن سفید نماد صلح و سلامتی است). قبل از شروع کنسرت‌ها و نمایش آتش بازی‌های عظیم، شاهد پرستندگان کاندومبل (یک مذهب آفریقایی-برزیلی) خواهید بود که قایق‌های پر از گل و سایر هدایا را در ازای قایق‌رانی ایمن در سال آینده به داخل دریا می‌فرستند.

سفر به برزیل

‌بهترین غذاهای برزیل

غذاهای سنتی برزیلی خوشمزه، رنگارنگ، متنوع و هیجان انگیز هستند. غذاهای این کشور از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است و منعکس‌کننده پیشینه‌های متنوع و قلمرو وسیع این کشور است. برخی از محبوب‌‌ترین غذاهای برزیلی که در سفر به این کشور باید حتماً امتحان کنید عبارتند از:

  • فیجوئادا
  • فاروفا
  • واتاپا
  • آکاراجه
  • پاستل
  • امپادائو
  • سوغات برزیل

اگر به برزیل سفر می‌کنید؛ حتماً از سوغات جذاب برزیل برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. برخی از محبوب‌‌ترین سوغات برزیل از دیدگاه گردشگران عبارتند از:

لباس ساحلی: برزیل به‌خاطر تولید انواع و اقسام لباس ساحلی در طرح‌ها و رنگ‎های متنوع معروف است. می‌توانید از بازار برای خود هر مدل لباس ساحلی که دوست دارید تهیه کنید و به عنوان سوغات برزیل همراه ببرید.

جواهرات:

برزیل یکی از بزرگ‌‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌های قیمتی رنگی در جهان است که به طور گسترده در جواهرات طراحی‌شده در آنجا استفاده می‌شود. جواهرات یکی از سوغات مهم برزیل است.

وسایل حمام:

  گراندو فارماسیاس که در سال ۱۸۷۰ در ریودوژانیرو تأسیس شد، صابونی را می‌سازد که در بیشتر خانه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها در سراسر برزیل پیدا می‌کنید. آنها در سراسر کشور شعبه دارند – از جمله فروشگاه اصلی که هنوز هم در محله سنترو ریو باز است – و شما می‌توانید محصولات حمام را در بسته‌بندی‌های سنتی یا مدرن تهیه کنید.

قهوه:

 اگر به قهوه علاقه دارید؛ نمی‌توانید بدون خرید قهوه از سفر به برزیل بازگردید. برزیل بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع قهوه جهان است. برخی از ‌بهترین انواع قهوه برزیل را در آزمایشگاه قهوه در سائوپائولو میل کنید و یک یا دو پوند از انواع مورد علاقه خود تهیه کنید.

نکات مهم سفر به برزیل

اگر قصد سفر به برزیل دارید؛ رعایت برخی نکات می‌تواند به شما کمک کند تا سفر خوبی داشته باشد. برخی از نکات مهم سفر به برزیل به شرح زیر هستند:

۱.تمام پول نقد و مدارک خود را با خود حمل نکنید!

  1. اشیای با ارزش خود را بدون محافظت رها نکنید.
  2. تا حد امکان بعد از تاریکی بیرون نمانید.
  3. اگر با تور سفر می‌کنید؛ از بقیه جدا نشوید.
  4. هوای برزیل معمولا گرم است، پس برداشتن لباس‌های کلفت فقط چمدانتان را سنگین می‌کند!
  5. برای رفتن لب ساحل سعی کنید کم‌ترین وسایل ممکن را همراه خود بردارید.

سؤالات متداول درباره سفر به برزیل

۱.برزیل در کجا واقع شده است؟

برزیل در آمریکای جنوبی در کرانه اقیانوس اطلس قرار دارد.

۲.هزینه سفر به برزیل چقدر است؟

متوسط هزینه سفر به برزیل دو الی چهار هزار دلار آمریکاست.

۳.محبوب‌‌ترین شهر‌ برزیل کدام است؟

ریودوژانیرو محبوب‌‌ترین شهر برزیل است که بیش‌ترین گردشگر را جذب می‌کند.

۴.معروف‌‌ترین سوغات برزیل کدامند؟

لباس ساحلی، جواهرات و قهوه از جمله معروف‌‌ترین سوغات برزیل هستند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد سفر به برزیل صحبت کردیم و به برخی از شهرهای مهم، جاذبه‌های دیدنی، غذاها و سوغات این کشور توریستی جذاب اشاره کردیم. اگر شما هم قصد سفر به برزیل را دارید؛ مسافرت با تور می‌توانید یک تجربه خاص و به یاد ماندنی باشد. تورهای برزیل الی گشت، با قیمت مناسب و خدمات‌رسانی عالی، یک انتخاب مناسب برای شماست تا بتوانید از سفر خود بهترین خاطرات را بسازید.