راهنمای دریافت ویزای هند

برای سفر به کشور هندوستان شما نیاز به ویزای هند دارید که به واسطه ی یک آژانس گردشگری که خدمات ویزا دارد می توانید درخواست ویزا داشته باشید.

به گزارش حرف تازه ، ویزا و یا روادید برگه ی اجازه ورود است که از سوی کشور مقصد برای متقاضی صادر می شود. بسیاری از اهالی سفر میخواهند شرایط ویزای کشورهای مختلف را بدانند در این مقاله به مواردی از جمله : شرایط ویزای هندوستان، مدارک اخذ ویزا، هزینه ی درخواست ویزا، مدت زمان اعتبار ویزا، انواع ویزای هند مدت زمان جواب دهی به ویزا میپردازیم.

انواع ویزای هند

ویزای هند برای متقاضی ها  به صورت دو نوع لیبل یا الکترونیکی صادر می گردد. برای درخواست ویزای هند به صورت فردی و یا در قالب تورهای گروهی گردشگری می توانید تقاضا ی ویزا داشته باشید. معمولا ویزاهای هند هیچ ریجکتی ندارند و روند اخذ ویزای هند بسیار ساده است. ویزاهای هند طی ۷ روز کاری زمان میبرد و بنا به نوع کار سفارت خانه و بررسی پرونده هر فرد گاهی زمان بیشتری نیز طول می کشد. هند به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار متنوع، همواره یکی از مقاصد مسافران بسیاری بوده است و جدای از آن برای تحصیل، کار و تجارت نیز متقاضیانی دارد که شرایط ویزای کاری، گردشگری، تحصیلی هر کدام با یکدیگر متفاوت است.

باید توجه داشته باشید که هر متقاضی برای کشور هند از ایران نباید هیچ سوءپیشنه کیفری و حقوق داشته باشند در صورت هر گونه سوءپیشنه ویزای برای آن ها صادر نمی شود. برای ویزای کاری و تحصیلی هند شما باید از سوی کارفرما دانشگاه، مدرسه، موسسه آموزشی مدرک معتبر به سفارت خانه ارائه دهید.

انواع ویزای هند

  • ویزای گردشگری هند

ویزا سند رسمی است که نشان میدهد شما اجازه ورود و اقامت  کوتاه مدت در یک کشور را دارید. برای ویزاهای گردشگری مدت زمان اقامت بسته به نوع ویزای شما دارد.  ویزای گردشگری یک ماهه و ویزای گردشگری ۵ ساله هست که هر دو به شیوه ی الکترونیکی از سوی سفارت هندوستان صادر می شود. در ویزای یک ماه شما فقط یک بار در سال با وقت و تعیین مقرر شده در ویزا به هندوستان سفر میکنید و حداقل یک روز قبل از انقضاء ویزا به کشور خود باید باز گردید.

در ویزای پنج ساله هندوستان شما در هر سال می توانید سه ماه در هند بمانید و سپس به کشور خود باز گردید و یا  تا حدود سه بار در سال می توانید با مدت زمان اقامت یک ماه به کشور هندوستان سفر کنید. برای ویزای حضوری برای انگشت نگاری طی زمان مقرر به سفارت در هندوستان باید بروید و برای ویزای نوع الکترونیکی انگشت نگاری در مرزهای این کشور و یا فرودگاه انجام می شود. هزینه ی ویزای گردشگری ۵ ساله الکترونیکی از یک ماه الکترونیکی بیشتر است و این بسته به نوع سفر و هدف سفر شما دارد.

لازم به ذکر است برای دریافت ویزای الکترونیکی هند باید تقاضای خود را از طریق سایت سفارت هند ارائه دهید. سایت سفارت خانه هند برای تقاضای ویزای الکترونیکی به این آدرس www.indianvisaonline.gov  است.

ویزای گردشگری هند

ویزای الکترونیکی هم برای گردشگری، ویزای کاری و ویزای پزشکی کوتاه مدت صادر می شود. تمام هزینه اخذ ویزا را پس از همزمان با درخواست پرداخت میکنید و پس از بررسی ویزای شما صادر می شود. زمان برای اخذ ویزای توریستی و کاری و تحقیقاتی و تحصیلی متفاوت است. برای ویزای توریستی به خاطر بسپارید که شما معاف از مصاحبه در سفارت هستید ولی برای ویزای تحقیقاتی، پزشکی، تحصیلی سفارت به شما وقت مصاحبه میدهد که باید در آن شرکت کنید.

برای ورود به کشور هند بستگی دارد شما چه نوع ویزای الکترونیکی درخواست داده اید اگر ویزای شما بلند مدت الکترونیکی ۵ ساله است شما از  طریق چند فرودگاه معین از جمله بمبئی، دهلی، گایا و گوآ می توانید وارد سرزمین هندوستان شوید. ولی در ویزای کوتاه مدت الکترونیکی محدودیت برای فرودگاه ندارید. به این مورد برای خرید بلیط هوایی بسیار دقت کنید.

ویزای هند

مدارک لازم برای اخذ ویزای هند از نوع توریستی

  • فرم تشکیل شده ویزای هند (این فرم در هر آژانس مسافرتی از وب سایت هند به شما داده می شود و از طریق کارگزار به صورت آنلاین به موارد آن پاسخ میدهید) بری ویزای الکترونیکی باید به صورت اینترنتی و آنلاین فرم ویزای خود را پرکنید.

  • اصل پاسپورت

  • ۲قطعه عکس ۳×۴( پشت زمینه عکس باید سفید باشد. عکس شما نباید دارای رتوش و فتو شاپ و دست کاری باشد. و برای حداق سه ماه پیش شما باشد. عکس شما با سن شما مطابقت داشته باشد و از تحویل عکس یک الی سه سال قبل و یا پیش تر خود داری نمایید).

  • کپی برابر تمامی صفحات شناسنامه

  • کپی برابر اصل تمامی ویزاهای قبلی کشور هند(در صورت وجود) ارائه دهید. هم چنین برای ویزای الکترونیکی کپی آن کافی است.

  • کپی ارائه کارت واکسن کوید ۱۹

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما

  • واچر هتل

  • بیمه مسافرتی

برای اخذ ویزای هند باید فرم درخواست ویزای هند را پر کنید. سپس فرم درخواست پر شده و همراه کلیه مدارک نام برده شده به مرکز درخواست ویزای خود که معمولا آژانس های گردشگری هستند ارائه دهید.

ویزای گردشگری هند

  • برای اخذ ویزای تحصیلی هند

بـرای اخذ ویزای تحصیلی هند ابتدا باید از یکی از دانشگاهی کشور هند پذیرش داشته باشید و نامه پذیرش دانشگاه یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی درهند است. برای گرفتن پذیرش دانشگاه های نیاز به مدارک زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس دارید که بنا به نوع دانشگاه نمرات لازم در این آزمون متفاوت است ممکن دانشگاهی فقط با نمره ۸ آزمون آیلتس دانشجو پذیرد و دانشگاهی  دیگر نیز با نمره ۵/۶ پذیرش دانشجو داشته باشد. هم چنین رزومه تحصیلی از سوی دانشگاه مورد بررسی قرار میگیرد. بعد از دریافت پذیرش دانشگاه می توانید از طریق سفارت برای اخذ ویزای هند اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هند:

  • اثبات ثبت نام در یکی از دانشگاه هند

  • نامه تایید مدرسه یا دانشگاه هند

  • عکس ۳×۴

  • کپی از تمامی صفحات شناسنامه

  • تحویل آخرین مرک تحصیلی

  • ارائه کارت واکسن کووید ۱۹

  • تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده به سفارت هند داده شود.

برای ویزای تحصیلی هند یادتان باشد که مصاحبه نیز دارید. اگر موفق به دریافت ویزای تحصیلی هند شوید؛ بعد از ورود به هند باید به شهری که میخواهید ادامه تحصیل دهید بروید و در همان جا سکونت خواهید داشت و به پلیس در همان ایالتی که ساکن هستید گزارش اقامت خود را میدهید.

ویـزای تحصیلی هند

دانشگاه های هند برای دانشجویان آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین بورسیه عمومی فرهنگی اهدا میکند. وزارت اقتصاد نیز برای دانشجویان ایرانی، اندونزیایی، افغانستانی، میانماری، مالدیوی، نپالی، لائوسی، فیلیپینی و مالزیایی که در مقاطع دکتری یا فوق لیسانس تحصیل می کنند، بورسیه فنی کولومبو را اهدا میکند. در بخش رشته های هنر، موسیقی و نقاشی از طرف وزارت اقتصاد بورسیه ای تحت عنوان ICCR ادهدا می شود که با بررسی رزومه دانشجویان آنها انتخاب می شوند.

اگر ویزای تحصیلی هند را دریافت کردید در هر مقطعی ممکن است اجازه ی کار در کشور هندوستان داشته باشد که در مقطع کارشناسی و ارشد و دکتری مختلف است. بعد از اتمام تحصیل میتوانید درخواست ویزای کاری داشته باشید که پرونده ی شما مورد بررسی قرار میگیرد و حتما باید از سوی یک کارفرمای هندی حقیقی و حقوقی دعوت به کار داشت باشید. بعد از ۳ الی ۵ سال کار نیز شما میتوانید در خواست اقامت در کشور هندوستان داشته باشید.

  • شرایط ویـزای کاری هند

نوع دیگری از ویزای هند ویزای کاری است. شرایط ویزای کاری هند بدین صورت است که شما باید از طرف یک کارفرما حقیقی و یا حقوقی هند، دعوتنامه کاری دریافت کنید. پس از دعوتنامه کاری باید به سفارت هند مراجعه کنید و با ارائه مدارک که در ادامه نوشته می شود تقاضای ویزای کاری هند را بدهید. ویزای کاری در دفعه ی اول به صورت چهارماه صادر می شود و بعد از آن با بررسی مجدد از سوی سفارت هند قابل تمدید است. مدارکی برای ویزای کاری هند باید ارائه دهید.

ویـزای کاری هند

  • فرم تکمیل شده ویزای کاری هند

  • اصل پاسپورت

  • ۲ قطعه عکس ۳×۴

  • کپی ارائه کارت تزریق واکسن گوید ۱۹

  • قرارداد استخدام

  • صورت حساب بانکی شش ماهه گذشته

  • گواهی عدم اعتراض از طرف کارفرما

  • دعوتنامه از طرف کارفرما حقیقی و یا حقوقی کشور هند

  • فرم اظهار نامه مالیاتی بر درآمد یا گواهی مالیات بر درآمد کسر شده در منبع حقوق

  • رزومه تحصیلی

  • انگیزه نامه

اگر ویزای کاری هند دریافت کردید چنانچه حقوق شما کمتر از ۲۵هزار روپیه باشد از پرداخت مالیات در هند معاف میشوید و اگر بیشتر بود طبق آیین نامه مالیات هند و قوانین آن موظف به پرداخت مالیات هستید.

محدویت سفر ویزای هند مربوط به کووید ۱۹

آن دسته از افرادی که در ۳/۳/۲۰۲۰ ویزای بلند مدت خود را دریافت کرده اند که از نوع ۵ ساله الکترونیکی است و تا به حال سفر به این کشور را به خاطر محدودیت های کرنا نداشته اند و موفق به ورود کشور نشده اند باید مدارک خود مجدد به سفارت هند بدهند تا ویزای آنها مورد تایید مجدد قرار بگیرد. میتوانید به بخش کنسولگری هند به آدرس cons.tehran@mea.gov.in    ایمیل بزنید و از شرایط ویزای هند خود مطلع شوید.

دیگر ویزاهای هند

از دیگر ویزاهای هندوستان ویزای تحقیقاتی(پروژه های تحقیقی از سوی نهادهای پژوهشگری و فرصت مطالعات تحقیقی از سوی دانشگاه های هند)، ویزای شرکت در کنفرانس، سمینار، ویزای پزشک و همراه بیمار، ویزای ورزشی، ویزای ازدواج ویژه افرادی که با یک هندی ازدواج کرده اند که هر کدام شرایط و مقررات خاص خود را دارند.

ویـزای کاری هند

  • ویزای هند برای همسر

برای ویزای هند برای همسر که در واقع با یک شخص هندی ازدواج کرده اید  مدارکی که باید جهت ویزای ازدواج ارائه دهد از جمله: اثبات تابعیت هند(کارت شناسایی یا کارت کنسول یا گواهی تابعیت هند یا دستورالعمل تابعیت) گواهی ازدواج هند و کتاب ضبط خانواده هند را به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی به کنسولگری و یا سفارت خانه در کشور خود ارائه دهد.

  • ویـزای هند به منظور اهداف پزشکی

برای ویزای هند به منظور اهداف پزشکی شما مدارک تایید پزشکی از بیمارستان در هند یا پزشک در هند، تایید تعیین وقت شما و هم چنین وضعیت پزشکی شما، رسید پرداخت پزشکی، گزارش پزشکی و وضعیت سلامتی خود که باید تمامی موارد به صورت ترجمه به زبان انگلیسی  به سفارت هند باید تحوبل دهید تا پس از بررسی وضعیت شما ویزای هند شما با اهداف پزشکی و سلامت ارائه می شود.

  • ویزای هند برای اهداف فرهنگی، ورزشی، عوامل فیلم، مستند

برای ویزای هند از طریق اهداف فرهنگی و ورزشی  دعوت نامه از هر کدام موارد ذکر شده چون  عوامل فیلم باشگاه ورزشی یا  پروژه های  فرهنگی که باید جزئیات زمان رویداد، فعالیت ها و وظایف شما، هدف از بازدید، پوشش هزینه ها به طور کامل شرح گردیده باشد و این گزارش را به  زبان انگلیسی به سفارت هند باید تحویل دهید. هم چنین اگر متقاضیان به صورت گروهی هستند همه باید با مدارک پاسپورت و اطلاعات دقیق و عکس تحویل داده شوند. مدت اقامت و محل اقامت دقیق نوشته شود . برنامه سفر به صورت ترجمه شده به سفارت خانه هند جهت ویزای هند برای شرکت در برنامه و پروژه های فرهنگی به سفارت خانه ارائه میشود.

ویـزای هند

  • ویزای هند برای اعضای هئیت های رسمی

برای ویزای هند  در نشسا های رسمی بین دولتی و دولتی مدارکی از حمله دعوت رسمی، هویت متقاضی، مدت اقامت، محل اقامت به صورت دقیق، هدف از سفر(شرکت در فستیوال، جلسات، رویداد توسط سازمان بین دولتی) باید به صورت دقیق و شرح کامل نوشته شود و تمامی مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شوند تحویل سفارتخانه داده شوند.

هزینه ویـزای هند

ویزای هند هزینه های مختلفی دارد به طور مثال هزینه ویزای از نوع گردشگری بنا به نوع یک ماه، یک ساله مولتیپل، ۵ ساله مولتیپل متفاوت است. مدت زمان جواب دهی  به درخواست حدودا ۷ روز کاری طول میکشد که  پس از ارائه درخواست ویزای هند  جواب آن  به صورت الکترونیکی صادر می شود. گاهی بنا به نوع مشخصات، اهداف گردشگری شما ممکن است این روند بیشتر طول بکشد.

درخواست ویزای هند از الی گشت

اگر قصد سفر برای هند دارید و یا هر برای هر کدام از ویزاهای هند از جمله کاریف تحصیلی، تجاری و … میخواهید اقدام کنید به راحتی میتوانید از تیم پشتیبانی الی گشت کمک بگیرید و یا درخواست ویزا هند را از شرکت الی گشت یکی از بزرگترین شرکت های گردشگری داشته باشید.

سفارت هند

نشانی:

تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان میرعماد (نبش کوچه نهم)، پلاک ۲۲

تلفن عمومی:

۵-۸۸۷۵۵۱۰۳ (۰۲۱)

تلفن بخش ویزا:

۸۸۷۵۵۱۰۲

نمابر:

۸۸۷۵۵۹۷۳

وب‌سایت:

www.indianembassy-tehran.ir

پست الکترونیک عمومی:

hoc.tehran@mea.gov.in

پست الکترونیک بخش کنسولی:

cons.tehran@mea.gov.in

ساعت‌های کاری سفارت:

یکشنبه تا پنج‌ شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر

وب‌سایت کارگزار سفارت: 

www.indiavisairan.com