راهنمای دریافت ویزای آذربایجان

کشور آذربایجان در سال های اخیر با تلاش هایی که برای جذب توریسم داشته توانسته به اندازه کافی توانسته موفق باشد و شهر باکو پایتخت این شهر به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای این کشور به شمار بیاید.

به گزارش حرف تازه ، مطابق با قانونی که کلیه گردشگران باید به آن پایبند باشند، پیش از اینکه به کشوری بخواهند سفر کنند می بایست برای دریافت روادید از طریق سفارت یا کنسولگری این کشور برای دریافت ویزا اقدام نمایند. کشور آذربایجان هم مانند دیگر کشورهای جهان لازم است برای ورود به مرزهای آن قوانین مربوطه را نیز رعایت فرمایید. از همین رو ما در این مطلب می خواهیم درباره شرایط دریافت ویزای آذربایجان خدمتتان اطلاعات لازم را بدهیم، پس اگر می خواهید برای گرفتن این ویزا اقدام نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

ویزای آذربایجان

همانطور که گفتیم، سالانه تعداد زیادی از شهروندان ایرانی برای گذراندن تعطلات خود به سمت این کشور که همسایه ایران هم به شمار می رود نیز می روند. با توجه به قوانین هر کشوری لازم است قبل از اینکه وارد مرزهای آن بشوید اقدام به دریافت ویزای آن کشور بنمایید.

انواع ویزای آذربایجان

برای تمامی افرادی که می خواهند به کشور آذربایجان سفر کنند و فاقد تابعیت هستند، از طریق سفارت این کشور ویزا صادر می شود:

  • ویزای عادی

مدت زمانی که برای صدور ویزای عادی یک بار ورود و خروج اختصاص داده می شود حدودا ۹۰ روز است. در صورتی که اهدف افرادی که به این کشور سفر می کنند یکی از موارد زیر باشد، بنابر هدفی که دارند ویزای آن ها نیز صادر می شود:

 

ویزای تجاری

ویزای علمی و آموزشی

ویزای کار

ویزای توریستی

ویزای فرهنگی و ورزشی

ویزای اهداف انسان‌دوستانه

ویزای دیدار با بستگان

ویزای پزشکی

 

اخذ ویزای آذربایجان

لازم به ذکر است که بگوییم ویزای عادی فارغ از نوع آن به دو صورت نیز صادر می شود:

ویزای یکبار ورود

کسانی که ویزای یکبار ورود کشور آذربایجان را دریافت کرده اند در طول مدت زمانی که این ویزا برایشان صادر شده تنها یکبار اجازه ورود و خروج از کشور آذربایجان را دارند.

ویزای کثیرالورود

دیگر نوع ویزای عادی آذبایجان کثیرالورود است که مدت زمان اعتبار آن حداکثر تا دو سال است و صاحبان آن می توانند در طول مدت زمان اعتبار این ویزا به دفعات وارد خاک جمهوری آذربایجان شوند.

شرایط دریافت ویزای آذربایجان

توجه:

 مدت زمانی که برای اقامت اتباع در ویزای آذربایجان درج می شود، در طول دوره ای که ویزا اعتبار دارد نیز قابل استفاده است و در صورتی که در این دوره از این اعتبار استفاده نشود، ویزا دیگر از درجه اعتبار ساقط می شود. این ویزا می تواند به شکل لیبل با مراجعه اتباع به سفارت این کشور و یا به صورت آنلاین دریافت شود.

همچنین لازم به ذکر است که بگوییم برای کسانی که با ماموریت های رسمی دولتی به کشور آذربایجان سفر می کنند ویزای ورود دیپلماتیک و یا خدمت صادر می گردد.

دریافت ویزای آذربایجان

ویزای ترانزیت یک الی دو بار ورود

ویزای ترانزیت برای افراد خارجی صادر می شود که برای رسیدن به کشوری سومی قصد عبور از کشور مستقل جمهوری آذربایجان را دارند. مدت زمانی که این ویزا اعتبار دارد از تاریخ صدور آن حداکثر تا ۳۰ روز و مدت مجاز اقامت در کشور سوم حداکثر تا پنج روز نیز تعیین می شود. مدت اعتبار و اقامت ویزای ترانزیت با در نظر داشتن نوع وسیله ی نقلیه که شما از بین (زمینی، هوایی، دریایی، ریلی و یا سایر وسایل نقلیه و مسیر) انتخاب می کنید و زمان مورد نیاز برای طی کردن مسیر نیز تعیین می شود.

راهنمای دریافت ویزای آذربایجان

ویزای آنلاین آذربایجان (آسان ویزا)

دولت جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل در صدور ویزای شهروندان خارجی در سفارتخانه ها و کنسورلگری های خود در کشورهای دیگر از تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ اقدام به صدور ویزای آنلاین از طریق سیستم “آسان ویزا” نیز کرده است. در رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز باید بدانید که ایران در فهرست کشورهایی قرار دارد که به افرادی می خواهند به این کشور سفر کنند ویزای الکترونیکی می دهد.

به منظور تهیه ویزای آنلاین آذربایجان تنها کافیست که یک اسکن از گذرنامه که دارای ۶ ماه اعتبار باشد را تهیه کنید و به وب سایت آسان ویزا نیز مراجعه نموده و ثبت نام نمایید. شما می بایست برای اخذ ویزای آذربایجان مبلغ ۲۴ دلار را پرداخت کنید که امکان پرداخت به صورت آنلاین نیز میسر است. این ویزا در مدت یک تا سه روز کاری صادر می شود و تا مدت ۹۰ روز نیز اعتبار دارد.لازم به ذکر است که بگوییم دارندگان این ویزا مانند ویزای لیبل عادی نمی‌توانند بیشتر از سی روز در خاک آذربایجان اقامت داشته باشند.

اخذ ویزای آذربایجان

اطلاعات سفارت جمهوری آذربایجان

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان نیستان سوم، کوچه راستوان، پلاک ۱۶، کدپستی: ۱۹۴۴۹۶۵۱۱۴

تلفن: ۲۲۵۵۹۵۵۳-۵ | نمابر: ۲۲۵۵۸۱۸۳

کنسولگری سفارت آذربایجان در تهران

آدرس: تهران، نیاوران، خیابان شهید پورابتهاج، خیابان خداوردی، کوچه سیزدهم غربی، نبش کوچه شیرافکن، پلاک ۵

تلفن: ۲۲۲۹۱۱۴۴

آدرس پست الکترونیکی: az.embassy.tehran@gmail.com

ساعت پذیرش برای اخذ ویزا: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر

کنسولگری تبریز

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک ۹

تلفن: ۳۳۳۳۴۸۰۳(۰۴۱)

منبع: الی گشت