راهنمای خرید سلفون پالت پیچ با بهترین قیمت

بسته‌بندی محصولات مختلف به چند منظور انجام می‌شود؛ افزایش زیبایی و مشتری پسند بودن، محافظت در برابر آسیب‌های محیطی، انبار کردن و حمل و نقل آسان از جمله اصلی‌ترین دلایل بسته‌بندی محصولات مختلف هستند. از طرفی هر محصول می‌تواند از سه مرحله فرآیند بسته‌بندی عبور کند تا در نهایت برای عرضه به مشتریان آماده شود. برای بسته‌بندی محصولات هم از نایلون، کارتن، جعبه و چندین مورد دیگر استفاده می‌شود و در این میان سلفون پالت که با نام‌های سلفون صنعتی و سلفون استرچ هم شناخته می‌شود؛ یکی از رایج‌ترین تجهیزات بسته‌بندی است.

به گزارش حرف تازه ، توجه داشته باشید؛ نام درست این محصول فیلم استرچ است و برای بسته‌بندی نهایی یا حتی اولیه محصولات تولید شده در صنایع مختلف استفاده می‌شود. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از سلفون پالت می‌پردازیم.

راهنمای خرید سلفون پالت پیچ با بهترین قیمت

سلفون صنعتی چیست؟

همانطور که گفتیم؛ محافظت از محصولات تولید شده در برابر عوامل محیطی و همچنین انبار کردن و حمل و نقل آسان از جمله مهم‌ترین دلایل بسته‌بندی محصولات هستند. یکی از راه‌هایی که برای تحقق این هدف وجود دارد؛ استفاده از سلفون پالت بند است. استرچ نوعی پلاستیک است که با خاصیت کشسانی و چسبندگی بالایی که دارد، به راحتی بر روی محصول قرار می‌گیرد و نیازی به حرارت دادن یا استفاده از سایر چسب‌ها نیست.

با توجه به اینکه سلفون پالت، نایلونی شفاف است؛، از گرید پلی اتیلن است، در دو نوع شفاف و رنگی امکان تولید دارد. لازم به ذکر است از سلفون پالت بند یا همان صنعتی می‌توان برای قرار گرفتن بر روی کارتن و جعبه یا حتی محصولات بدون بسته‌بندی اولیه نیز استفاده کرد. بسته‌بندی مبلمان، قطعات خودرو، پالت‌های لباس، لوازم التحریر، اسباب بازی و هر محصول دیگری را می‌توان به کمک فیلم استرچ صنعتی بسته‌بندی کرد. بهتر است بدانید در کنار نوع صنعتی، سلفون‌هایی برای بسته‌بندی مواد غذایی هم وجود دارند که تفاوت این دو مورد به مواد اولیه تولید سلفون مربوط می‌شود.

پالت چیست؟

در صنایع مختلف ممکن است برای انبار کردن و حمل و نقل آسان محصولات تولید شده، چندین محصول را بر روی یکدیگر قرار دهند و سپس از سلفون صنعتی برای بسته‌بندی آن‌ها استفاده کنند. از طرفی ممکن است به یک وسیله بزرگ و سنگین برای بسته‌بندی با استفاده از سلفون استرچ صنعتی نیاز داشته باشد. در این شرایط محصولات را بر روی یک سکوی مسطح و کوتاه با پهنای مختلف به نام پالت قرار می‌دهند تا پس از بسته‌بندی، حمل و نقل آن‌ها به وسیله لیفتراک آسان‌تر باشد. در حال حاضر پالت‌ها از جنس پلاستیک، چوب، فلز و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

انواع روش‌های بسته‌بندی پالت

همانطور که گفتیم برای بسته‌بندی چند محصول در کنار یکدیگر یا یک محصول بزرگ و سنگین می‌توان از پالت و سلفون استرچ صنعتی استفاده کرد. به این ترتیب محصولات بر روی پالت قرار می‌گیرند و سلفون صنعتی که یک نایلون شفاف، کشسان و چسبنده است؛ دور تا دور محصولات پیچیده می‌شود. لازم به ذکر است استفاده از سلفون استرچ صنعتی فقط یکی از انواع روش‌های پالت‌بندی محصولات است و استفاده از تسمه و طناب هم برای محکم کردن محصولات در کنار یکدیگر رایج است. معمولا از تسمه برای محکم کردن محصولات فلزی و سنگین و از طناب و سلفون پالت بند برای بسته‌بندی محصولاتی با شکل و ساختار نامتقارن استفاده می‌شود.

انواع سلفون برای پالت پیچی

هر یک مراحل بسته‌بندی ممکن است به صورت دستی یا ماشینی انجام شوند، پالت‌بندی محصولات با استفاده از سلفون هم از این موضوع مجزا نیست.

  • پالت بندی دستی: در روش دستی، استرچ دستی به کمک نیروی انسانی به دور تا دور محصولات پیچیده می‌شود و از این طریق بسته‌بندی به پایان می‌رسد.
  • پالت بندی ماشینی: در روش ماشینی، دستگاه‌های مختلفی فرآیند پالت پیچی محصولات را انجام می‌دهند. در حال حاضر سه نوع دستگاه استرچ پالت تونلی، استرچ پیچ فرودگاهی و صفحه گردان وجود دارند که فرآیند بسته‌بندی محصولات را سریع‌تر و در مدت زمان کمتری انجام می‌دهند.

روش تولید سلفون استرچ

سلفون استرچ‌ها نوعی نایلون هستند، بنابراین می‌توان آن‌ها را از مواد اولیه پلیمری مختلف و طی فرآیندهایی متفاوت تولید کرد. نکته مهمی که در مورد تولید انواع سلفون استرچ اعم از صنعتی و غذایی وجود دارد، کیفیت مواد اولیه است. سلفون استرچ‌هایی که برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شوند باید از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافتی تولید شوند، این در حالی است که سلفون پالت صنعتی را می‌توان از موادی با درجه کیفی پایین‌تر هم تولید کرد.

به طور کلی از سه ماده اولیه پلی اتیلن، پلی الفین و پی وی سی برای تولید نایلون استرچ استفاده می‌شود. سلفون غذایی معمولا از جنس PVC است و رایج‌ترین ماده اولیه برای تولید سلفون پالت هم پلی اتیلن (PE) نام دارد. اما نکته مهمی که درباره سلفون پی وی سی وجود دارد، تولید گازهای سمی است که به سلامت افراد آسیب می رساند اما به آن توجه نمی شود. پلیمر پلی اتیلن به دلیل گرمانرم بودن، خاصیت کشسانی بالا و در عین حال مقاومت منحصر به فرد، یک گزینه مناسب برای تولید نایلون‌های بسته‌بندی نهایی محصولات یا به عبارتی پالت‌بندی محسوب می‌شود.

کاربردهای سلفون پالت بند

همانطور که گفتیم از انواع سلفون استرچ برای بسته‌بندی اولیه تا نهایی و پالت‌بندی محصولات مختلف صنعتی و غذایی استفاده می‌شود. سلفون صنعتی در عرض و ضخامت مختلف تولید می‌شود تا محصولات کوچک و بزرگی که به محافظت در برابر عوامل محیطی نیاز دارند به بهترین نحو بسته‌بندی شوند.

از طرفی سلفون‌های غذایی که برای مثال بر روی ظرف‌های گوشت، مرغ، ماهی و… کشیده می‌شوند، باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. خاصیت کشسانی بالا، چسبندگی و مقاومت در برابر ضربه از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک سلفون پالت خوب است که یک بسته‌بندی حرفه‌ای را ایجاد می‌کند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای انواع سلفون استرچ عبارتند از:

  • بسته‌بندی و پالت پیچی محصولات صنعتی دارای کارتن و بدون کارتن یا جعبه
  • بسته‌بندی مواد غذایی
  • محافظت از محصولات حساس به خط و خش
  • بسته‌بندی پالت لباس و پارچه
  • بسته‌بندی قطعات خودرو
  • بسته‌بندی محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی

با توجه به اینکه زمینه استفاده از انواع سلفون استرچ صنعتی و غذایی بسیار گسترده است، محصولات متنوعی را می‌توانید به کمک سلفون استرچ‌ها بسته‌بندی کنید.

با توجه به اینکه بسته‌بندی محصولات از آن‌ها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند و باعث کاهش احتمال وارد شدن ضرر و زیان‌های مالی می‌شود انتخاب سلفون صنعتی و استرچ‌های غذایی با کیفیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.