راهنمای خرید بلیط هواپیما برای حیوانات خانگی

تهیه بلیط هواپیما حیوانات همواره یکی از دغدغه های کسانی است که حیوانات خانگی دارند. تصور کنید برای یک سفر طولانی مدت برنامه ریزی کرده اید؛ در چنین شرایطی تنها گذاشتن حیوان خانگی تان بدون شک اتفاق ناراحت کننده ای برای شما است و تمام تلاش تان را می کنید تا آن را نیز همراه خود ببرید! علاوه بر تهیه بلیط برای حیوان خانگی خود، باید به هتل محل اقامت تان نیز فکر کنید. بعضی از هتل ها اجازه اقامت حیوانات را نمی دهند؛ پس فراموش نکنید که هنگام برنامه ریزی برای سفرتان این مورد را نیز مد نظر داشته باشید.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که حتی اگر بلیط هواپیما را نیز برای حیوان خانگی خود خریداری کنید نمی توانید آن را همراه خود به کابین هواپیما ببرید. در ایرلاین های ایرانی ورود حیوانات خانگی به داخل کابین هواپیما امری ممنوع است؛ به همین دلیل اگر قصد دارید حیوان خانگی تان را همراه با خود به سفر ببرید باید این موضوع را با ایرلاینی که بلیط را از آن خریده اید چک کنید. در ادامه این مقاله شما را روش های خرید بلیط هواپیما و هزینه ها و شرایط این امر آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما برای حیوانات خانگی

هزینه ها و شرایط بلیط هواپیما حیوانات

بسیاری از ایرلاین های جهان هستند که اجازه خرید بلیط هواپیما حیوانات را به شما می دهند. اگر حیوان خانگی دارید و به آن به شدت وابسته هستید، در اولین مرحله باید قوانین ایرلاینی که قصد دارید با آن سفر کنید را بررسی نمایید. با هر ایرلاینی که سفر کنید، در صورت همراه داشتن حیوان خانگی اجازه ندارید آن را همراه با خود به داخل کابین مسافران بیاورید. تنها راهی که در این زمینه پیش روی تان قرار دارد این است که هنگام حرکت در مبدا حیوان خانگی تان را به مسئولین باربری تحویل بدهید و سپس در مقصد دوباره آن را تحویل بگیرید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما حیواناتایرلاین های مختلفی در جهان وجود دارند و هر یک در تمامی زمینه ها از جمله حمل حیوانات خانگی با هواپیما قوانین و شرایط خود را دارند. بهترین و منطقی ترین راه این است که پیش از اقدام برای خرید بلیط هواپیما، با دفتر ایرلاین تماس بگیرید و تمامی نکات مربوط به خرید بلیط هواپیما حیوانات خانگی را با آن ها چک کنید. ممکن است شما خودتان قصد سفر نداشته باشید، اما بخواهید حیوان خانگی یا یک حیوان وحشی را به شهر یا کشور دیگری بفرستید. در چنین شرایطی حیوان خانگی یا وحشی توسط بخش باربری فرودگاه پذیرش شده و در فرودگاه مقصد نیز به فردی که نام وی در بارنامه ذکر شده تحویل داده می شود.

یکی از مهم ترین دلایل حساسیت ایرلاین ها بر حمل و نقل حیوانات خانگی با هواپیما، امکان بروز بیماری های واگیردار است؛ به همین دلیل اجازه ورود حیوانات به داخل کابین مسافربری هواپیما داده نمی شود. دومین دلیل نیز امکان قاچاق حیوانات از این طریق است. به دلیل احتمال وقوع جرم در چنین جا به جایی هایی ایرلاین ها بر این موضوع حساسیت بالایی به خرج می دهند.

مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی

برای خرید بلیط هواپیما حیوانات، مدارک واکسیناسیون و گذرنامه حیوان از مهم ترین مدارکی هستند که باید همراه خود داشته باشید. بهتر است پیش از اقدام برای سفر، گواهی سلامت حیوان خانگی خود را از یک دامپزشکی معتبر دریافت نمایید، زیرا برخی کشورها در بدو ورود حیوانات را معاینه قرنطینه می کنند. یکی دیگر از مدارکی که باید همراه داشته باشید، اصل برگه پرداخت کرایه حمل و تکمیل فرم مخصوص انجام امور موجود زنده است. فراموش نکنید که مشخصات و شماره موبایل تان را روی جعبه حیوان خانگی خود قرار دهید تا در صورت بروز هر گونه مشکل حین حمل و نقل مسئولین بتوانند به شما اطلاع دهند.

مدارک لازم خرید بلیط هواپیما حیوانات

چه حیواناتی را می توان با هواپیما حمل کرد؟

پیش از اقدام برا جا به جایی حیوان خانگی خود از طریق خرید بلیط هواپیما حیوانات، باید مطمئن شوید ایرلاین مورد نظرتان اجازه حمل و نقل حیوان شما را می دهد یا نه. هر ایرلاینی در این زمینه قوانین خود را دارد، به همین دلیل بهتر است پیش از اقدام برای خرید بلیط هواپیما حیوانات با ایرلاین تماس بگیرید و درمورد قوانین حمل حیوانات اهلی و وحشی سوال نمایید. حمل حیواناتی مانند سگ و گربه تقریباً در تمامی ایرلاین‌ ها مجاز است و محدودیتی در این مورد وجود ندارد، اما مواردی که جزء حیوانات خانگی محسوب نمی شوند از جمله حیوانات وحشی، بعضی از پرنده ها و … به دلیل وجود امکان قاچاق آن ها، در هیچ ایرلاینی مجاز نیستند مگر در شرایطی خاص (به عنوان مثال حمل حیوانات برای انتقال به باغ وحش و …)

یکی از مهم ترین نکاتی که باید پیش از سفر با حیوان خانگی خود مد نظر داشته باشید این است که اگر حیوان شما بیمار باشد، به احتمال بسیار بالا ایرلاین اجازه حمل آن را به شما نمی دهد. همچنین بسیاری از ایرلاین ها مواردی چون حیوانات وحشی، آبزیان، پرنده‌، پیله حشره و … را که جزء حیوانات خانگی محسوب نمی شوند را نمی پذیرند. اگر قصد حمل و نقل چنین حیواناتی را دارید، باید از طریق ترمینال باربری اقدام نمایید. البته استفاده از این روش در صورتی امکان پذیر است که کشور مقصد پذیرای حیوان شما باشد.

برای حمل و نقل حیوانات با هواپیما، در مورد تعداد حیوانات قابل حمل نیز محدودیت هایی از سوی ایرلاین ها لحاظ می شود. به عنوان مثال شما می توانید تنها حیوان مادر و حداکثر ۳ بچه ‌اش را به باربری فرودگاه جهت حمل و نقل تحویل دهید. فراموش نکنید که باید وزن هر یک از حیوانات بیشتر از ۲ کیلوگرم نباشد و همه در یک قفس جا بگیرند. در صورتی که وزن بچه ها بیشتر باشد، باید آن ها در قفسی جداگانه جهت حمل و نقل قرار دهند.

آخرین نکته در مورد قوانین خرید بلیط هواپیما حیوانات این است که شما نمی توانید حیوان خانگی خود را با هر قفسی حمل نکنید. برای پیدا کردن و خرید قفس حمل و نقل حیوانات با هواپیما می توانید به پت شاپ ها و فروشگاه هایی که وسائل حیوانات را می فروشند مراجعه نمایید. از جمله نکات مهم در مورد این قفس ها می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • قفس باید بدون چرخ باشد.
  • ارتفاع قفس باید به گونه ای باشد که حیوان بتواند در آن بایستد.
  • قفس حیوان باید قفل داشته باشد.
  • طراحی قفس باید با منفذ تهویه و جنس محکم و با دوام باشد.

راهنمای خرید بلیط هواپیما حیواناتهزینه بلیط هواپیما حیوانات

هزینه حمل و نقل حیوانات با هواپیما به صورت اضافه بار محاسبه می شود. بر اساس نوع حیوانی که حمل می کنید، هزینه اضافه بار در دو گروه برای شما لحاظ می شود. عموم شرکت های هواپیمایی دو فرمول برای محاسبه اضافه بار حیوانات دارند که عدد به دست آمده همان مبلغی است که باید برای کل مسیر جهت حمل حیوان خانگی خود پرداخت نمایید:

  • هزینه اضافه بار پرندگان: (وزن پرنده + وزن قفس) × ۴
  • هزینه اضافه بار حیوانات خانگی اهلی: (وزن حیوان + وزن قفس) × ۲

نکته ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که هزینه حمل و نقل حیوانات خانگی اهلی به طور کلی در دسته اضافه بار قرار می گیرد. این موضوع هیچ ارتباطی به بار مجاز قابل حمل در ایرلاین ندارد و شما حتی اگر هیچ باری به جز حیوان خانگی خود نداشته باشید، باز هم باید بر اساس فرمول ارائه شده هزینه اضافه بار را برای حمل آن بپردازید. هزینه حمل و نقل حیوانات ربطی به کلاس پروازی ندارد و به هر حال باید اضافه بار را پرداخت نمایید.

قیمت بلیط هواپیما حیوانات۱۱ نکته مهم در مورد حمل و نقل هوایی حیوانات

علاوه بر قوانین و شرایط هزینه های حمل و نقل حیوانات، چند نکته مهم نیز هستند که باید در این باره بدانید. در ادامه به ۱۱ نکته مهم در باره حمل و نقل هوایی حیوانات اشاره می کنیم:

  1. اولین نکته این است که باید قفس مخصوص حمل و نقل هوایی حیوان خود را از قبل تهیه کنید تا حیوان خانگی تان به آن عادت کند در طول پرواز بی قراری نکند.
  2. هنگام تهیه بلیط و برنامه ریزی سفر، شرایط آب و هوایی را بررسی کنید که پروازتان دچار تاخیر نشود و همچنین مدت زمان آن نیز از حالت عادی طولانی تر نشود.
  3. پیش از انتخاب ایرلاین و خرید بلیط هواپیما حیوانات، حتما قوانین شرکت های هواپیمایی را در این مورد مطالعه نمایید و از مجاز بودن حمل حیوان خانگی خود در ایرلاین اطمینان حاصل نمایید.
  4. پیش از پرواز قلاده و پوزه بند حیوان خانگی تان را باز کنید زیرا در طول پرواز اجازه استفاده از این موارد را در پرواز برای حیوان تان ندارید.
  5. به نکات مهم در مورد قفس حیوان تان توجه کنید و آن را از پت شاپ ها تهیه نمایید.
  6. پیش از سفر به حیوان خانگی تان داروی آرام بخش تزریق نکنید. این دارو ها ممکن است در ارتفاع برای حیوان شما خطرات جدی ایجاد کند. البته اگر حیوان تان بیمای خاصی دارد می توانید با تجویز پزشک از این داروها استفاده نمایید. داروهای آرام بخش گیاهی به حیوان شما برای تحمل شرایط بعد از سفر بسیار کمک می کنند.
  7. اگر حیوان خانگی شما سن بالایی داشته و یا بیماری قلبی دارد، از سفر با هواپیما پرهیز کنید.
  8. داخل باکس یا قفس حیوان تان یک ظرف آب تعبیه کنید. ظرف آب را در گوشه ای از باکس نصب کنید تا در حرکت مشکلی پیش نیاید.
  9. قبل از پرواز به هیچ عنوان به حیوان خود غذا ندهید. اگر معده حیوان پر باشد، ممکن است در تکان های پرواز دچار حالت تهوع شود. بهتر است روز قبل از سفر به میزان کافی به آن غذا بدهید تا در طول پرواز فقط آب بخورد.
  10. اگر می خواهید حیوان خانگی تان در طول پرواز دچار ترس و استرس تنهایی نشود می توانید یکی از لباس های تان که بوی تن تان را می دهد داخل قفس آن قرار دهید؛ با این کار در طول پرواز حس می کند شما کنارش هستید.
  11. در فصل تابستان زمان پرواز خود را در ساعات شب انتخاب کنید، چون هوا خنک تر است. اما در روزهای زمستان ساعات روز برای پرواز مناسب تر هستند.

سخن پایانی

برای کسانی که حیوان خانگی دارند، همراه داشتن آن در طول سفر یک دغدغه مهم است. به طور کلی تمامی ایرلاین ها اجازه حمل حیواناتی مانند سگ و گربه را به مسافران می دهند، اما حمل آبزیان و بعضی پرنده ها محدودیت هایی دارد. بهترین و مطمئن ترین راه این است که پیش از سفر با ایرلاین تماس بگیرید و یا به سایت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کرده و قوانین آن ها را در این مورد مطالعه نمایید. فراموش نکنید که پیش از سفر به حیوان خود غذا ندهید و از قبل قفس مخصوص پرواز را برای آن تهیه نمایید تا به جایگاه خود عادت کند.