شهرداری رشت همگام با شهرهای بزرگ کشور

واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی رشت در اولویت قرار گرفت

روز گذشته پورتال اطلاع رسانی شهرداری رشت اعلام کرد پس از موافقت ستاد مدیریت کرونا در گیلان با درخواست سید محمد احمدی شهردار رشت، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی رشت به زودی واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون این قشر در اولویت قرار گرفت.

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: روز گذشته پورتال اطلاع رسانی شهرداری رشت اعلام کرد پس از موافقت ستاد مدیریت کرونا در گیلان با درخواست سید محمد احمدی شهردار رشت، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی رشت به زودی واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون این قشر در اولویت قرار گرفت.

در فاز دوم، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این پاکبانان و نیروهای شاغل در حوزه هایی نظیر آرامستان، آتش نشانی، پسماند و کودآلی واکسینه شدند و اکنون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت قرار گرفته اند و واکسیناسیون پرسنل شهرداری در اسرع وقت یکی از اولویت های مجموعه مدیریت شهری است. هرچند برخی انتقادات به روند واکسیناسیون وجود دارد و انتظار می رود مسئولین علوم پزشکی و  حوزه بهداشت و درمان استان گیلان پیگیری های لازم و دقت نظر کافی را در این خصوص داشته باشند اما با همه این مسائل، این اقدام را باید اقدامی مناسب در راستای پیشگیری از بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر به دلیل شیوع این ویروس مرگبار دانست؛ اتفاقات تلخی که پیش از این کم نبوده و از این پس نیز در صورت سهل انگاری می تواند با سرعت و شدت بیشتری ادامه یابد.

چرا رانندگان باید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. رانندگان به واسطه نوع شغل خود که همه روزه با افراد بسیاری مواجه می شوند، در گروه مشاغل پرخطر قرار دارند و باید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند. چرا که از یک سو احتمال آلوده شدن این قشر به ویروس کرونا بیشتر از بسیاری از اقشار و مشاغل است و از سوی دیگر در صورت ابتلا به کرونا، افراد بسیاری در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند.

آیا سایر پرسنل شهرداری رشت نیز واکسینه خواهند شد؟

پرسنل شهرداری ها همه روزه با گروه های مختلف مردمی در ارتباطند و مجموعه شهرداری رشت نیز در تمام دوران شیوع کرونا، به فعالیت خود به عنوان یک نهاد خدمات رسان ادامه داده و جان پرسنل این مجموعه نیز همچون دیگر مشاغل مشابه در معرض خطر بوده است. بنابراین انتظار می رود پس از واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، سایر پرسنل شهرداری ها از جمله شهرداری رشت در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند و البته به نظر می رسد چنین تفکری در مجموعه مدیریت شهری رشت حاکم است.

تسریع واکسیناسیون ضرورتی انکار ناپذیر

مساله اولویت بندی در واکسیناسیون به معنای برتری داشتن گروهی نسبت به گروه دیگر نیست بلکه به دلیل محدودیت های موجود در تعداد واکسن های عرضه شده، چاره ای جز اولویت بندی در شرایط فعلی وجود ندارد.  هرچند همه به خوبی می دانیم واکسیناسیون سریع و سراسری برای همه اقشار، کمک بسیار ویژه ای به مهار و کنترل ویروس کرونا خواهد کرد و در غیر اینصورت حوادث تلخ تکرار خواهد شد.

اهمیت بالای واکسیناسیون در شهرهای پرخطری مثل رشت

رشت و به طور کلی استان گیلان از همان ابتدا از اولین نقاط آلوده به ویروس کرونا در سطح کشور بودند و با توجه به نزدیکی شهرهای مختلف این استان و تردد بالای بین شهرها و همچنین گردشگرپذیر بودن این خطه همواره در بین خطرناک ترین نقاط از لحاظ شیوع کرونا قرار داشته است. بیمارستان های شهر در مقاطع زمانی بسیاری با تکمیل ظرفیت مواجه شدند و برپایی بیمارستان های صحرایی در مقاطع مختلف، وضعیت بحرانی گیلان را نشان می دهد. بنابراین کنترل و مهار کرونا در استان هایی نظیر گیلان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

شهرداری رشت همگام با شهرهای بزرگ کشور در مسیر واکسیناسیون

واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران از چند روز قبل آغاز شده است و گفته می شود تا مهرماه به پایان خواهد رسید. واکسیناسیون پرسنل شهرداری قم نیز از چهارم شهریور آغاز شده است. در اصفهان نیز از ۲۴ مرداد واکسیناسیون پرسنل بخش اداری آغاز شد. در شیراز نیز واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در مرداد ماه انجام شد. اینها نمونه هایی از دیگر شهرهای کشور است و اکنون شهرداری رشت نیز همگام با شهرهای بزرگ در مسیر واکسیناسیون پرسنل شهرداری قرار دارد و می تواند حتی در این زمینه به شهری پیشرو نیز تبدیل شود.

امید است با همکاری همه مسئولین مربوطه در زمینه تسریع واکسیناسیون سراسری و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم هرچه سریعتر شاهد ریشه کن شدن این ویروس مرگبار باشیم.

واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی رشت در اولویت قرار گرفت

واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی رشت در اولویت قرار گرفت