راز محبوبیت «خمینی جوان»

تی تی خبر : جایگاه علمی سید حسن خمینی در حوزه‌های علمیه باعث شده است تا او در زمره اساتید برجسته حوزه قرار بگیرد. همین زمینه ساز مشروعیت علمی او در بین مراجع تقلید، علمای بلاد و حوزه‌های علمیه شود. جایگاه علمی سید حسن خمینی در حوزه‌های علمیه باعث شده است تا او در زمره اساتید […]

تی تی خبر : جایگاه علمی سید حسن خمینی در حوزه‌های علمیه باعث شده است تا او در زمره اساتید برجسته حوزه قرار بگیرد. همین زمینه ساز مشروعیت علمی او در بین مراجع تقلید، علمای بلاد و حوزه‌های علمیه شود.


راز محبوبیت «خمینی جوان»

جایگاه علمی سید حسن خمینی در حوزه‌های علمیه باعث شده است تا او در زمره اساتید برجسته حوزه قرار بگیرد. همین زمینه ساز مشروعیت علمی او در بین مراجع تقلید، علمای بلاد و حوزه‌های علمیه شود.

به گزارش نخست نیوز و به نقل از نامه نیوز، این روزها سید حسن خمینی تبدیل به مهم‌ترین چهره سیاسی و مذهبی کشور شده است که تقریبا تمام مردم از طریق رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های اجتماعی پیگیر اخبار و ماجرای عدم احراز صلاحیت او هستند. یادگار امام خمینی امروز در بین سه دسته مختلف در جامعه دارای مقبولیت و مشروعیت است. سید حسن مورد توجه مردم، علما و سیاسیون است و همین باعث شده است او تبدیل به مردم شماره یک این روزهای ایران شود.

سیدحسن در نگاه مردم تداعی کننده رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی است. بسیار ی از مردم سید حسن را یادگار امام می‌دانند و بر این بارو هستند که او هم از نظر چهره، کاریزماتیک هم از نظر بیان و هم قدرت علمی شباهت فراوانی به پدربزرگ خود دارد. چهره جذاب سید حسن نیز در محبوبیت او در بین مردم بی تاثیر نبوده است. جذابیت‌های بصری او باعث شده است بسیاری از جوانان دل به یادگار امام ببندند.

جایگاه علمی سید حسن خمینی در حوزه‌های علمیه باعث شده است تا او در زمره اساتید برجسته حوزه قرار بگیرد. همین زمینه ساز مشروعیت علمی او در بین مراجع تقلید، علمای بلاد و حوزه‌های علمیه شود. «آیت‌الله جوان» روزهای خود را به تدریس، تعلیم و تحقیق می‌گذراند و هرچه بیشتر به جایگاه مرجعیت دینی نزدیک می‌شود. او از سال ٩٠ تدریس خارج فقه را آغاز کرده است.

وی در طول دوره تحصیل خود از محضر اساتیدی چون مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی، مرحوم آیت الله سلطانی طباطبایی و مرحوم آیت الله پایانی و حضرات آیات عظام وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، محمد مؤمن، گرامی قمی، سید علی محقق داماد، میرزا یدالله دوزدوزانی،رضا استادی و یحیی انصاری شیرازی تلمذ کرده است.

از نظر سیاسی نیز سید حسن خمینی در جریان اعتدال تعریف می‌شود.او در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی یکی از ضلع‌های اعتدال در کشور را تشکیل می‌دهد. مردم نشان داده‌اند که این روزها به شدت علاقه مند به سیاستمداران و چهره‌های اعتدالی هستند و این ویژگی حسن خمینی باعث شده است تا محبوبیت او در بین مردم و سیاستمداران اعتدالی دو چندان شود. تشکیل مثلث خمینی، هاشمی و روحانی در مجلس خبرگان خواست مردم است. برای بسیاری از مردم باور پذیر نیست که چنین شخصیتی با این ویژگی‌ها نتوانسته است از سد شورای نگهبان عبور کند و به رقابت‌های مجلس خبرگان برسد.

آنچه مشخص است سید حسن یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سیاسی این روزهای ایران است. کسی که می‌تواند با حضور در انتخابات مجلس خبرگان برای اولین بار این انتخابات را تبدیل به یکی از رقابتی ترین انتخبات‌های مجلس خبرگان درتمام اداوار کند.

منبع : نخست نیوز