گزارش مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت؛

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت: انقلاب براساس اندیشه های ناب اسلامی شکل گرفت

حرف تازه : دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر صبح امروز در مجتمع خاتم الانبیا (ص)رشت افتتاح شد. رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت: انقلاب براساس اندیشه های ناب اسلامی شکل گرفت رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: انقلاب اسلامی براساس اندیشه های ناب اسلام با رهبری های امام راحل شکل گرفت. محمد […]

حرف تازه : دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر صبح امروز در مجتمع خاتم الانبیا (ص)رشت افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت: انقلاب براساس اندیشه های ناب اسلامی شکل گرفت

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: انقلاب اسلامی براساس اندیشه های ناب اسلام با رهبری های امام راحل شکل گرفت.

محمد حسن پور در مراسم افتتاح دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و خیر مقدم به مدعوین حاضر در دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت اظهارکرد: سال گذشته در راستای برگزاری این جشنواره ۳۷ برنامه در طول ده روز توسط آموزشگاههای هنری ،نمایشی،موسیقی و… اجراشد.

وی گفت:پوستر جشنواره امسال توسط حامد بهروز کار طراحی شده است وهدف جشنواره ارائه و معرفی دستاوردهای آموزشگاههای آزاد هنری وانجمن های فرهنگی است.

حسن پور در ادامه اظهار داشت: در جشنواره امسال ۶۵ برنامه با مضامین محفل انس باقرآن کریم، جام بازیهای رایانه ای فجر، جشن انقلاب اسلامی، همایش رویداد ایده تا محصول دیجیتال و… برگزارمی گردد.

حسن پور ادامه داد: در شهرستان رشت ۲۹ شهید پیروزی انقلاب داریم که تا شب ۲۲ بهمن ماه ۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزئد: چهاردهم بهمن در همین سالن پذیرای حضور خانواده های این شهیدان گرانقدر خواهیم بود.

این مسئول در ادامه توضیحات در خصوص این جشنواره گفت: آموزشگاههای موسیقی از دهم لغایت شانزدهم در این جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت و ده نمایش خیابانی هم در جلوی مجتمع خاتم الانبیا برگزارمیگردد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رشت تصریح کرد: درراستای برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر در سال جاری بیست جلسه با حضور مسئولین مربوطه برگزارشد.

وی یادآورشد:هرروز صبح از ساعت ده تا دوازده وعصرها از ساعت ۱۵ الی ۲۰ شب در دونوبت صبح وعصر برنامه های جشنواره به مدت دوازده روزدر مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزارمیگردد.

حسن پور گفت:برگزاری کنسرتهای موسیقی، اجرای نمایشی و… طی این مدت از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر می باشد.

وی افزود: اختتامیه این برنامه روز ۲۱ بهمن ماه ساعت نه صبح برگزارمیگردد.

حسن پور از آموزشگاههای موسیقی، نمایشی، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، فرمانداری رشت، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و روابط عمومی شهرداری رشت و اصحاب رسانه به منظور همکاری و همراهی در برگزاری جشنواره مذکور تشکرکرد.

وی جشنواره فجر را فرصت مناسبی برای استعدادیابی و معرفی بهتر آثار هنرمندان دانست.

حسن پور همچنین گفت: ما میخواهیم از طریق این برنامه ها فرهنگ ایرانی اسلامی ما به نسلهای بعدی انتقال داده شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جشنهای ایام الله دهه فجر باید همانند جشن نیمه شعبان باشکوه برگزارگردد.

معاون امور عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری شهرستان رشت: باید در حوزه فرهنگ و ارتقای فرهنگ شهر و استان تلاش کنیم

معاون امور عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری رشت گفت: همه ما باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

مونا ابروفراخ با حضور درمراسم افتتاح دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت ضمن تقدیر از اقدام رئیس اداره ارشاد رشت جهت برگزاری این جشنواره اظهارکرد: فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و رهبرمعظم انقلاب در این باره فرمودند: فرهنگ همانند هوااست و اگر حواسمان به آن نباشد یک موقع متوجه می شویم که هوا خوب نیست و همه دارند از آن هوای بد استنشاق می کنند.

ابروفراخ ادامه داد:در این کشور ما الگوهای خوبی از جمله ایثاگران وجانبازان وشهدا هستند.

وی یاد و خاطره شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو راگرامی داشت وگفت: اینها ایثار و رشادت را به منصه ظهور گذاشتند.

ابروفراخ گفت: در جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت در سال ۹۵ تعداد ۶۵برنامه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است و این نشان از ارتقای کمی وکیفی برنامه ها دارد.

وی بااشاره به افتتاح نمایشگاه عکس در مجتمع خاتم الانبیا گفت: نمایشگاه به لحاظ کمی وکیفی بسیار خوب بود و در قالب عکس ایام الله دهه فجر به خوبی به نمایش گذاشته شده بود .

ابروفراخ در پایان گفت:امسال پروژه های خوبی توسط فرمانداری رشت در ایام الله دهه فجر به افتتاح خواهدرسید .

مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید: جشنواره فرهنگی هنری فجرویترینی برای عرضه هنراست

مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید گفت: جشنواره فرهنگی هنری فجر همانند ویترینی است که هنرمندان از طریق آن میتوانند آثار خود را بهتربه نمایش بگذارند.

امیر علویون با اعلام این مطلب در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری فجر اظهارکرد: آموزشگاه موسیقی خورشید در سال ۹۲ باهدف ارتقای هنردر سطح گیلان تاسیس شد.

وی افزود: در این آموزشگاه کلیه سازهای سنتی وکلاسیک و سرود انقلابی آموزش داده می شود.

علویون هنر را بهترین سرگرمی وتفریح دانست وتصریح کرد: بنده معتقدم هنر وموسیقی به جامعه نشاط می بخشدواگر میخواهیم جامعه ای سلامت داشته باشیم باید هنر به ویژه موسیقی را در جامعه گسترش دهیم.

مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید با اعلام اینکه یک واحد درسی در مدارس به موسیقی اختصاص یابد گفت: یقینا پرداختن به موسیقی موجب ایجادانگیزه و آرامش روان برای جامعه می شود.

امیرعلویون ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره فرهنگی فجر خاطرنشان کرد: این جشنواره دومین سال است که در رشت برگزارمیگردد.

وی افزود:برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی می کنم ومعتقدم این اقدام موجب ارتقای هنر در بین هنرمندان وایجادانگیزه در بین هنر جویان می شود.

مدیر آموزشگاه موسیقی گلشن: برگزاری جشنواره فجر انگیزه هنرمندان را افزایش می دهد

مدیرآموزشگاه موسیقی گلشن گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر انگیزه واشتیاق هنرمندان را برای ارائه آثاربهتر افزایش می دهد.

مصطفی گلشن افزود: آموزشگاه موسیقی گلشن سال ۹۳ تاسیس و طی آن اقدامات آموزشی در زمینه موسیقی در آموزشگاه بطور جدی وحرفه ای دنبال شد.

گلشن با اشاره به اینکه ذات هنر ارائه دادن است تصریح کرد: در آموزشگاه موسیقی گلشن سازهای مختلف ایرانی ازجمله سه تار، نی و سازهای کلاسیک شامل پیانو و… آموزش داده می شود.

مدیرآموزشگاه موسیقی گلشن بااشاره به اینکه پذیرش هنرجو محدودیت سنی ندارد گفت: در آموزشگاه موسیقی گلشن هنرجوی کودک و بزرگسال حضوردارند و مشغول فراگیری هستند.

وی موسیقی را یکی از علوم دانست وتصریح کرد: یادگیری علم موسیقی سختی های خاص خودش را دارد و نباید انتظار داشته باشیم که طی مدت دو الی سه ماهه بطور کامل فراگرفته شود.

وی خواستارحمایتهای مالی از شرکت کنندگان در جشنواره فرهنگی وهنری فجرشد.

لازم به ذکر است دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر از دهم لغایت ۲۲ بهمن ماه در مجتمع خاتم الانبیا (ص)رشت برگزارمی گردد.