سوالات سخت بهراد ذاکری از شهردار رشت؛

ذاکری: شایعه حضور در وزارت کشور را شفاف سازی کنید/ نصرتی: مذاکرات و استعلام اولیه بوده اما به تصمیم خاصی نرسیده ام

عضو شورای اسلامی شهر رشت در حمایت از رسانه ها با کنایه ای به مسعود نصرتی در خصوص پاسخ ندادن به سوالات خبرنگاران گفت: از شهردار رشت می خواهم حالا که کاغذ و خودکار دارند سوالات را بنویسند و به تک تک سوالات پاسخ شفافی ارائه دهند.

حرف تازه – چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بر خلاف عادت مرسوم با حضور همزمان شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد. این جلسه با سوالات و بیان دغدغه هایی از سوی بهراد ذاکری و برخی دیگر از اعضای شورا همراه شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در حمایت از رسانه ها با کنایه ای به مسعود نصرتی در خصوص پاسخ ندادن به سوالات خبرنگاران گفت: از شهردار رشت می خواهم حالا که کاغذ و خودکار دارند سوالات را بنویسند و به تک تک سوالات پاسخ شفافی ارائه دهند.

بهراد ذاکری با اشاره به شایعات حضور مسعود نصرتی در وزارت کشور اظهار داشت: شایعه استعلام نیز به صورت جدی شنیده می شود که باعث ایجاد عدم ثبات در بین مدیران شهرداری خواهد شد و ضروری است شهردار به این سوال پاسخ شفافی دهد.

وی افزود: تکلیف ما را به طور شفاف مشخص کنید. برنامه شما حضور به عنوان شهردار رشت است یا اولویت شما در جای دیگری است؟

عضو  پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر ضرورت ارائه لیست طلبکاران و بدهکاران تصریح کرد: زمانی برای ارائه این لیست به شورا اعلام شود که اگر آقای شهردار از شهرداری رشت رفت اطلاعات دقیقی از این موضوع در اختیار شورا باشد!

دکتر ذاکری با بیان اینکه لیست پروژه های در دست اقدام شهرداری نیز باید ارائه شود خاطر نشان کرد: نه تنها پروژه جدیدی آغاز نشده است بلکه هنوز چاله چوله های رشت نیز به حال خود رها شده است و پاسخ قانع کننده ای به سوالات مردم در این خصوص نداریم.

وی ضمن انتقاد از اینکه هنوز بخشی از مطالبات اضافه کار کارکنان از سال گذشته باقیمانده است به مساله انتصابات پرداخت و در ادامه گفت:  آیا مبنای علمی و فنی در این انتصابات وجود دارد؟ پیشنهاد بنده این است کمیته انتصاباتی تشکیل شود که اگر قرار است تغییر مدیری صورت بگیرد بررسی علمی و فنی صورت بپذیرد.

ذاکری همچنین خواستار گزارش تحقق مالی سه ماهه اول در مقایسه با بودجه مصوب شد و افزود: بخش عمده ای از بودجه محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه ارتباط شهردار با مدیران بسیار ضعیف است تصریح کرد: دسترسی چندانی به شهردار وجود ندارد و حتی مدیران مناطق نیز نمی توانند به سادگی با شهردار در ارتباط باشند.

وی در ادامه خطاب به نصرتی خاطر نشان کرد:مصاحبه ای هم با تسنیم داشتید که فرمودید اطلاعات اعضای شورا غلط است. ما وقتی صحبت می کنیم باید صحبت ها مبنای علمی و فنی داشته باشد. فرمودید صحبت در خصوص صلاحیت شرکت پروژه تصفیه خانه شیرابه سراوان دور باطل است! آیا آن شرکت گرید مربوطه را دارد؟

ذاکری در ادامه با تاکید بر اینکه باید با مردم شفاف باشیم گفت: اینکه اتفاقاتی در دوره قبل افتاده است و برای پوشش آن مسیر غلط را ادامه می دهیم قابل قبول نیست. آیا می توانید ضمانت دهید بعد از اجرای فاز ۱ و ۲ و ۳ مشکل شیرابه سراوان رفع شود؟

عضو شورای اسلامی شهررشت در پایان خاطر نشان کرد: مدیرانی که چنین قراردادهایی را امضا کرده اند همچنان در مسئولیت خود هستند. چه تضمینی است که ۶ میلیارد از بودجه کشور در این راه هزینه شود و مشکل رفع شود؟ نمی توانیم ریسک کنیم و در شرایطی که هیچ تضمینی وجود ندارد اجرا کنیم. راهکار علمی در این خصوص وجود دارد.

 شایان ذکر است مسعود نصرتی شهردار رشت در خصوص شایعات حضور در وزارت کشور و جدایی از شهرداری رشت گفت: تماسها و مذاکرات و استعلام های اولیه وجود داشته است. هر دوستی هم که می پرسد چه برنامه ای دارید توضیح می دهم کاری که شروع کرده ام پیش می برم و به تصمیم خاصی نرسیده ام. در هر مقطعی از چند جا تماس ها و مذاکرات وجود داشته است.

نصرتی قزوینی نژاد تصریح کرد: پیشنهاد دادن با طی مسیر متفاوت است. شایعه نیست. پیشنهاد وجود دارد. اما من هنوز نتوانستم بپذیرم. اگر شرایط غیر از این باشد اول با شورا مذاکره می کنم.