در سایه کم توجهی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رشت؛

دیوار سبز رشت دیگر سرسبز نیست

حرف تازه – اولین دیوار سبز رشت حال و روز خوشی ندارد. اواخر اسفند ۹۴ بود که شهر رشت برای اولین بار اجرای دیوار سبز را تجربه کرد. این دیوار سبز به منظور افزایش سرانه فضای سبز و با استفاده از گیاهان رونده و سیستم آبیاری قطره ای طراحی و اجرا شد تا گیاهان سبز جای ستون […]

حرف تازه – اولین دیوار سبز رشت حال و روز خوشی ندارد.

اواخر اسفند ۹۴ بود که شهر رشت برای اولین بار اجرای دیوار سبز را تجربه کرد. این دیوار سبز به منظور افزایش سرانه فضای سبز و با استفاده از گیاهان رونده و سیستم آبیاری قطره ای طراحی و اجرا شد تا گیاهان سبز جای ستون های سرد و بی روح بتنی پل نیایش رشت (تقاطع غیر همسطح گاز) را بگیرند.

اما این روزها دیوار سبز رشت حال و روز خوشی ندارد و در فصل تابستان بیش از آنکه گیاهان زیبا و سرسبز زینت بخش پل شوند و چشم نوازی کنند پارچه های خالی از گیاه جلب توجه می کنند!

امروزه نه تنها تعداد دیوارهای سبز رشت بیشتر نشده است بلکه همان یک دیوار سبز هم به حال خود رها شده و سازمان مربوطه نسبت به نگهداری آن اقدامات مناسبی را حداقل تا این لحظه انجام نداده است.

هرچند رئیس سازمان مربوطه نشان داده است اگرچه نسبت به برخی مسائل از ابتدا توجه کافی نداشته است اما حداقل پس از رسانه ای شدن موضوعات، در حد توان خود سعی در رفع نواقص موجود می کند که نمونه آن ماجرای مجسمه های چوبی ساخته دست هنرمندان بومی گیلان بود؛ مجسمه هایی که مدت ها در پیاده راه به حال خود رها شدند و پس از آن به بوستان مفاخر منتقل شدند اما پس از رسانه ای شدن کم توجهی سازمان نسبت به وضعیت مجسمه ها، نسبت به ترمیم و بازسازی آنها اقداماتی صورت گرفت.

حرف تازه آمادگی دارد جوابیه و یا توضیحات تکمیلی سازمان سیما و منظر در این خصوص را از طریق همین رسانه منتشر کند اما از رئیس این سازمان تقاضا می شود سریعا نسبت به بهبود وضع فعلی دیوار سبز رشت اقداماتی را انجام دهد تا نتیجه این انتقاد، اتفاقی مثبت برای شهروندان رشت باشد…