دیدنی های ونیز ایتالیا | از پل ریالتو تا جزیره مورانو

آیا می‌دانید بهترین مکان‌های دیدنی شهر ونیز کدامند؟ با ونیز چقدر آشنایی دارید؟ ونیز را به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری ایتالیا در جهان می‌شناسند. آثار هنری و معماری بسیار زیبا، کلیساهای باستانی، قلعه‌هایی غنی از آثار تاریخی، موزه‌های قدیمی، گالری‌هایی از هنرمندان متنوع و میادین عمومی جالب همگی از بهترین جاهای دیدنی ونیز هستند که شما می‌توانید به عنوان گردشگر از آنها دیدن کنید.

به گزارش حرف تازه به نقل از پلازا ، در حقیقت رفتن به ونیز و دیدنی های ونیز ایتالیا نمی‌گذارند که در این سفر لحظه‌ای بدون برنامه بمانید. مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به این ترتیب با تور مناسبی راهی ونیز شده و سفری به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

بهترین مکان های دیدنی ونیز

بیایید سری به شهر آبی ونیز بزنیم، آنجا که قایق‌هایی با اشکال مختلف در سطح شهر مسافران و گردشگران را جابجا می‌کنند. انواع موزه‌ها، کلیساها، گالری‌ها و میادین عمومی دیدنی در سطح شهر وچود دارند. شما می‌توانید از دیدن آنها اطلاعات تاریخی و فرهنگی زیادی به دست آورید. پس در ادامه همراه ما باشید.

۱- باسیلیکای سِنت مارک (St. Mark’s Basilica)

بهترین مکان های دیدنی ونیز

باسیلیکای سِنت مارک یکی از معروف‌ترین کلیساهای ایتالیاست که در ساخت آن از اصول معماری بیزانسی استفاده شده است. تزئینات خاصی که در بنا به کار رفته و وجود مجسمه‌های متعدد به زیبایی این بنای قدیمی کمک می‌کند. از سال ۱۰۹۲ میلادی تا کنون به عنوان یک مکان مذهبی از احترام و ارزش بسیاری برخوردار بوده و توجه گردشگران را نیز به خود جلب کرده است. شما می‌توانید از گراند کانال یک جای دیدنی دیگر در ونیز به حساب می‌آید، خودتان را به این کلیسای دیدنی و جذاب برسانید.

۲- میدان سِنت مارک (St. Mark’s Square)

میدان سِنت مارک از جاهای دیدنی ونیز

میدانی معروف در ونیز به اسم سنت مارک وجود دارد. هنگامی که در این میدان قرار می‌گیرید، می‌توانید جزیره سان جورجو ماجوره را مشاهده کنید. آنچه اهمیت میدان سنت مارک را برای گردشگران چند برابر کرده، دسترسی آن به بناهای مختلف مانند برج ناقوس کلیسای سِنت مارک، باسیلیکای سِنت مارک، کاخ دوج و برج ساعت بوده است. پس شما هم اگر به این میدان بروید، امکان گردش در جاهای دیدنی دیگری در ونیز را نیز دارید.

۳- گراند کانال (Grand Canal)

گراند کانال ونیز

ونیز به دلیل آبی بودنش، کانال‌ها و گذرگاه‌های آبی متنوعی دارد. اما بزرگ‌ترین کانال آن، گرند کانال است که در امتداد شهر به صورت حرف S حرکت کرده است. پل‌های متعددی روی آن قرار دارند. از طرفی در حدود ۱۷۰ ساختمان قدیمی در حاشیه این کانال دیده می‌شوند. شما با گذر از مسیرهای مرتبط با این کانال آبی، امکان بازدید از جاهای دیدنی مختلف ونیز را دارید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر با تور ایتالیا عازم ونیز شدید، از دیدن این کانال و گذر از آن غافل نشوید. زیرا به این واسطه از جاهای دیگر شهر هم دیدن خواهید کرد.

۴- پل ریالتو (Ponte di Rialto)، از جاهای دیدنی ونیز

پل ریالتو (Ponte di Rialto)، از جاهای دیدنی تاریخی ونیز

پل ریالتو که در اوایل قرن ۱۶ ساخته شد، یکی از پل‌هایی است که روی گرند کانال‌ است و دو منطقه سان مارکو و سان پولو را به هم وصل می‌کند. این پل ابتدا از جنس چوب ساخته شد. اما بعدها مورد بازسازی قرار گرفت و از سنگ در مرمت و بازسازی آن استفاده کردند. همین موضوع باعث شده که بعد از ۵ قرن از ساخت آن، همچنان گردشگران بدون واهمه از روی آن عبور کنند. به خصوص که در روی پل مغازه‌هایی وجود دارند و گردشگران می‌توانند انواع سوغاتی را از آنجا خریداری کنند.

۵- گالری آکادِمیا (Gallerie dell’Accademia)

گالری آکادِمیا از جاهای دیدنی هنری ونیز

گالری‌‌ها از مهم‌ترین جاهای دیدنی ونیز محسوب می‌شوند. گالری آکادمیا نیز که روبروی پلی به همین نام یعنی آکادمیا قرار دارد، به محلی برای نمایش انواع آثار هنری از جمله اثر مرد ویترووین داووینچی تبدیل شده است. افرادی که علاقه زیادی به مشاهده آثار هنری هنرمندان قدیم همچون بلینی، کانالتو و تیتیان دارند، می‌توانند در سفر به ونیز از این گالری زیبا و دیدنی بازدید کنند. جالب است بدانید که این گالری قبلاً به عنوان عبادتگاه و صومعه استفاده می‌شده اما اکنون آثار هنرمندان پیش از قرن ۱۹ در آنجا یافت می‌شود.

۶- لیدو (Lido)، از جاهای دیدنی ونیز

لیدو (Lido)، از جاهای دیدنی ونیز

اگر تصمیم دارید هنگام سفر به ایتالیا در جایی آرام و دنج هم اقامت داشته باشید، منطقه لیدو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مکان در منطقه ساحلی در شمال ایتالیا قرار دارد و تنها ۲۰ هزار نفر در آنجا ساکن هستند. به خاطر محبوبیت لیدو میان گردشگران، امکانات اقامتی و رفاهی در آنجا وجود دارد. نزدیکی آن به ساحل نیز به شما اجازه می‌دهد تا از تفریحات آبی مختلفی بهره‌مند شوید.

۷- کاخ دوج‌ها (Doges Palace)

کاخ دوج‌ها

کاخ دوج‌ها یکی از جاهای دیدنی ونیز است که معماری زیبای آن همه را انگشت به دهان نگه می‌دارد. طراحی طاقی‌شکل و دیوارهای کار شده با سنگ‌های سفید الگو الماسی نمونه‌هایی از زیبایی‌هایی هستند که در این کاخ مشاهده خواهید کرد. کاخ دوج‌ها در فاصله کمی نسبت به گرند کانال قرار دارد. بنابراین یکی از چندین جای دیدنی مانند کلیسا و میدان سنت مارک به حساب می‌آید که می‌توانید به سهولت از آن دیدن کنید.

۸- پل افسوس‌ها (Bridge of Sighs)

پل افسوس‌ها

پل افسوس‌ها، پلی است که زندانیان پیش از اجرای حکم و مجازات از روی آن می‌گذشتند، از روی آن به ونیز نگاه می‌کردند و افسوس می‌خوردند. به همین دلیل مردم به آن افسوس می‌گویند. پل قدیمی و کوچک افسوس‌ها روی رودخانه‌ای در ونیز قرار دارد و زندان و کاخ دوج‌ها را به هم وصل می‌کرد. جنس این پل از سنگ بوده و به همین دلیل در مقابل عوامل محیطی و مردمی مختلف مقاومت کرده است.

۹- واپورِتو (Vaporetto)، از جاهای دیدنی ونیز

واپورِتو

واپورتو نوعی اتوبوس آبی در ونیز است که حرکت با آن در سطح آب هیجان زیادی دارد. آنچه این اتوبوس را نسبت به سایر وسایل نقلیه مانند قایق‌هایی با طرح و رنگ‌های مختلف برتری داده، سرعتی آن است. شما با کمک واپورتو می‌توانید در جزایر اطراف ونیز بگردید و از گردش خود لذت ببرید.

۱۰- برج ناقوس سان مارکو (San Marco Campanile)

برج ناقوس سان مارکو

برج ناقوس سان مارکو با حدود ۹۸ متر ارتفاع در گروه بلندترین سازه‌های ونیز قرار دارند. این برج در قرن نهم ساخته شد. اما در قرن ۲۰ فرو ریخت. آنچه گردشگران در حال حاضر می‌بینند، برج ناقوس سان مارکوی مرمت یافته است. دولت‌ها این برج را برای دیده‌بانی استفاده نمودند. وقایع طبیعی مانند آتش‌سوزی، زلزله و رعدوبرق از آنجا به راحتی دیده می‌شود. اکنون گردشگران می‌توانند از این برج شهر ونیز را زیر پای خود مشاهده کنند.

۱۱- سان جورجو ماجوره (San Giorgio Maggiore)

سان جورجو ماجوره

سان جورجو ماجوره یکی از جزایر کوچک و دورافتاده ونیز است. جایی دنج و آرام برای گردشگران فراهم می‌کنند. با اینکه در محدوده ونیز قرار دارد، به هیچ کانالی حتی گرند کانال اتصال ندارد. اما اتوبوس و تاکس‌های آبی به آنجا می‌روند. شما می‌توانید هنگام رفتن به این جزیره کوچک از جاهایی مانند صومعه‌ سان جورجو، کلیسای سان جورجو ماجوره و برج ناقوس دیدن کنید. شما این امکان را دارید که به منطقه بندرگاه سان جورجو ماجوره بروید و از قایق‌های متنوعی که آنجا هستند، دیدن کنید.

۱۲- جزیره مورانو (Murano)، از جاهای دیدنی ونیز

جزیره مورانو از جاهای دیدنی طبیعی ونیز

جزیره دیگری که می‌توانیم نام ببریم، جزیره مورانوست. این جزیره از طریق پل و کانال‌های ونیز به ونیز در ارتباط است. اما جمعیت کمی دارد. شما می‌توانید در آنجا از جاهایی مانند باسیلیکای سانتا ماریا، میدان کامپو سانتو اِستِفانو و کاخ مولا دیدن کنید. خلوتی این جزیره مانند سان جورجو مارجو به شما اجازه می‌دهد که به خوبی بعد از گردشی طولانی استراحت کنید. خانه‌های رنگارنگ و یک‌شکلی در مورانو وجود دارند که احساس شادابی به انسان القا می‌کنند. بنابراین فرصت را دست کم نگیرید و به آنجا سر بزنید.

۱۳- کلیسای سانتا ماریا آسونتا (Church of Santa Maria Assunta)

کلیسای سانتا ماریا آسونتا

بیایید از جزایر کمی فاصله بگیریم و سری به مکانی مذهبی در ونیز به اسم کلیسا سانتا ماریا آسونتا بزنیم. شما می‌توانید هنگامی که در محله کانارِجوی ونیز هستید به این کلیسا بروید. علاوه بر این در کلیسای سانتا ماریا آسونتا از معماری دیدنی و مجسمه‌های مختلفی که در آن به کار رفته‌اند دیدن کنید. درست است نباید ستون‌های سنگی، تندیس‌های اشخاص مذهبی و ظریف‌کاری‌های متعدد آنجا را دست کم بگیرید. به خصوص که مکان‌های مذهبی درباره سنت‌های مذهبی و فرهنگی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

۱۴- باسیلیکای سانتا ماریا دِلا سالوت (Basilica di Santa Maria della Salute)

باسیلیکای سانتا ماریا دِلا سالوت

باسیلیکای سانتا ماریا دِلا سالوت دومین کلیسای معروفی است که در ونیز قرار دارد. این مکان مذهبی اکنون به عنوان جای دیدنی و تاریخی بازدید می‌شود. این کلیسا در قرن ۱۷ برای کاتولیک‌ها ساخته شد. هنگامی که در آن حضور دارید، می‌توانید گرند کانال را مقابل خود ببینید. آن سوی کانال بزرگ هم کلیسای سنت مارک و میدان سنت مارک را مشاهده خواهید کرد. پس با یک تیر چندین نشان را خواهید زد. معماری این بنا که داخل آن شش ضلعی است، برای بسیاری از گردشگران اهمیت دارد. به خصوص نوردهی عالی آن توجه همراه جلب می‌کند.

۱۵- تورسِلو (Torcello)، از جاهای دیدنی ونیز

آخرین مکان دیدنی ونیز که در این مطلب معرفی می‌کنید، تورسلو نام دارد. تورسلو جزیره‌ای دیدنی در شرق ونیز است که ۴۵ دقیقه با آن فاصله دارد. هنگامی که به این جزیره می‌روید، می‌توانید کلیسای سانتا ماریا آسونتا را مشاهده کنید. در حالی که جایی آرام و دلنشین برای اقامت در اختیار دارید، گرد تاریخ بر وجود آن پاشیده است.

سوالات متداول

کلیساهای دیدنی ونیز کدامند؟

کلیساهای سنت مارک، سانتا ماریا آسونتا و سانتا ماریا دلا سالوت را می‌توانیم در پاسخ به این سؤال نام ببریم.

جزایر دیدنی ونیز کدامند؟

تورسولو، سان جورجو ماجوره و لیدو از معروف‌ترین جزایر ونیز هستند.

بلندترین برجی که در ونیز قرار دارد کدام است؟

برج ناقوس سان مارکو با ۹۸ متر ارتفاع بلندترین برج و جای دیدنی ونیز است.

کلام آخر

در این مطلب از پلازا شما را با جاهای دیدنی ونیز آشنا کردیم. جزایر مختلف که جاهای دیدنی و در عین حال آرام و دنج به حساب می‌آیند. گالری‌ها و موزه‌هایی که آثار تاریخی و هنری را نگهداری می‌کنند. پل‌ها و کانال‌هایی که مسیرهای آبی ونیز را تشکیل می‌دهند. کلیساهای کوچک و بزرگی که برای پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها بوده‌اند، همگی بهترین جاذبه‌های گردشگری ونیز هستند که می‌توانید در سفر خود از آنها دیدن کنید.