دیدنی های مجارستان که نباید از دست بدهید

با دیدنی های مجارستان همراه شما هستیم.

به گزارش قلم آزاد، اولین چیزی که بعد از سفر به مجارستان نظرتان را جلب می کند دیدن فرهنگ های مختلف در آن است. این کشور مدت زمان زیادی تحت فرمان رومی ها، مغول ها، عثمانی ها و اتحادیه ی جماهیر شوروی بوده است و به همین دلیل هم در آن فرهنگ های متفاوتی دیده می شود. مجارستان سرزمین رود آبی دانوب است پس مطمئنا هیچ سفری در آن بدون قایق سواری در این رود کامل نخواهد بود. بقیه ی جاذبه های دیدنی مجارستان کدامند و از چه مکان های دیگری باید دیدن کنیم؟

 

جاذبه های دیدنی مجارستان

شهر Gyor

این شهر مهم ترین شهر شمال غربی کشور مجارستان و از جاذبه های دیدنی مجارستان است و که تحت فرمانروایی چکی ها، مغول ها و عثمانی ها بوده است و جالب است بدانید که مردم این شهر در آن زمان شهر را به آتش کشیدند تا به دست ترک های عثمانی نیفتد. Gyor بین ۲ شهر بوداپست و وین قرار گرفته است و تقریبا به هر گوشه ی آن که بروید می توانید مجسمه ها و بناها و ساختمان های قدیمی را ببینید. در سفر به این شهر حتما کلیسای St. Ignatius را ببینید. گردشگرانی که از این کلیسا دیدن کرده اند به آن عبارت «غذای روح» را نسبت داده اند.

شهر Gyor

پارک ملی Hortobagy

پارک ملی Hortobagy در سال ۱۹۷۳ به عنوان اولین پارک ملی مجارستان به ثبت رسید که بزرگترین منطقه ی حفاظت شده ی این کشور است. از جمله حیواناتی که در این پارک نگهداری می شود شامل اسب ها، گاو ها و بوفالو های آبی می شود. اگر هم به تماشای پرنده ها علاقه داشته باشید، بد نیست بدانید که ۳۴۲ گونه پرنده ی مختلف در آن زیست می کند. یکی دیگر از جذابیت های این پارک، پل ۹ ستونه ی آن است که در نیمه های قرن نوزدهم ساخته شده است چرا که در آن دوران باران های سیل آسایی می باریده است و برای عبور از روی این علفزارها لازم بوده که پلی وجود داشته باشد. یکی دیگر از دیدنی های تاپ این پارک آسیاب بادی آن است که آن هم در قرن نوزدهم ساخته شده است.

پارک ملی Hortobagy

شهر Debrecen

این شهر در زمان های مختلف چند بار پایتخت مجارستان بوده است و یکی از مراکز فرهنگی این  کشور است. این شهر در طول جنگ جهانی دوم آسیب شدید دیده با این وجود موسیقی و معماری این شهر همیشه معروف بوده است و هنوز هم هست.

شهر Debrecen

هویز (heviz)

اگر بودن در چشمه های آب گرم را دوست دارید و از بودن در آن ها احساس آرامش می کنید پس باید شهر هویز در مجارستان را ببینید که یکی از بزرگترین دریاچه های آب گرم دنیا را دارد. آب این دریاچه از ۲۴ تا ۳۷ درجه ی سانتیگراد متغیر است و بهترین شرایط را برای شنا دارد و به همین دلیل است که همیشه افرادی در آن در حال شنا کردن و آب تنی هستند.آب این دریاچه هر ۲ تا ۳ روز از طرف منبع آن عوض می شود و به همین دلیل همیشه آب تمیزی دارد.

هویز

پکس (Pecs)

یکی دیگر از شهرهای چند فرهنگه ی مجارستان است که در آن گروه های قومیتی مختلف با آرامش در کنار هم زندگی می کنند.اولین دانشگاه کشور مجارستان در سال ۱۳۶۷ در این شهر ساخته شده است. چر باید از پکس دیدن کنید؟ پکس آب هوایی معتدل و مطبوع دارد، ساختمان های قرون وسطایی و تاریخی در آن مانند نگین هایی زیبا می درخشند و موزه های فراوانش که در آن اشیا و وسایلی از دوران گذشته در آن نگهدری می شود. همیه ی این ها پکس را به یکی از شهرهای جذاب گردشگری تبدیل کرده است. البته ساختمان های تاریخی مذهبی را هم نباید از یاد برد که شامل کلیسای جامع پکس و مسجد Pasha Gazzi Kassim است.

پکس

دریاچه ی بالاتون (Lake Balaton)

هر کسی سلقیه ای متفاوت از شخص دیگری دارد. ممکن است شخصی تاریخ دوست باشد و از دیدن ساختمان های تاریخی لذت ببرد در حالی که شخص دیگری علاقه به سازه های مدرن داشته باشد و یا بیشتر به دنبال ساحل و دریا و … باشد. اگر شما از آن افرادی هستید که استراحت در یک جا را به گشت و گذار در خیابان های سنگ فرش شده ای که پر از ساختمان های قرون سطایی و تاریخی است ترجیح می دهید، باید به دریاچه ی بالاتون بروید که از دیگر جاذبه های دیدنی مجارستان است. بزرگ ترین دریاچه ی آب شیرین اروپا و معروف ترین تفرجگاه تابستانی مردم مجارستان، این دریاچه است.

این دریاچه به اندازه ای بزرگ است که گاهی به آن دریای مجارستان هم می گویند و حتی در کناره های این دریاچه سواحل شنی مصنوعی ساخته شده است تا بیشتر شبیه به دریا شود.

دریاچه ی بالاتون

بوداپست

غیر ممکن است از مجارستان صحبت کرد و حرفی از بوداپست، پایتخت زیبا  و بزرگ ترین شهر این کشور که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا هم شناخته می شود، نزد. سومین ساختمان پارلمانی بزرگ جهان در بوداپست قرار دارد و به عنوان یکی از جذابترین جاذبه های این کشور شناخته می شود. یکی از زیباترین چشم اندازهای این شهر مربوط به رود دانوب معرف و فیروزه ای رنگ است که مانند نگینی زیبا می درخشد.

بوداپست

اگر (Eger)

اگر دومین شهر بزرگ شمال مجارستان است و اگر دنبال دلیل برای سفر به این شهر و گشت و گذار در آن می گردید باید گفت که جاذبه های دیدنی زیادی دارد. این شهر توسط اولین پادشاه مسیحی در قرن دهم بنیان گذاری شدده است و به خاطر ساختمان های سبک باروکش شهرت دارد. این پادشاه در شهر اگر کلیسای جامعی ساخته که این کلیسا بر روی تپه ای قرار دارد و بقیه ی شهر در اطراف آن ساخته شده است. اصلی ترین دیدنی های این شهر همان قلعه  کلیسای جامع آن است. مناره ی توروک کوری که شمالی ترین مناری ترکیه ای در اروپا است و برای رسیدن به آن باید ۱۵۰ پله ی شیب دار را بالا بروید، از دیگر جابه های دیدنی آن است. البته مطمئن باشید نمایی که از آن بالا خواهید دید کاملا ارزشش را دارد.

اگر (Eger)