دیدنی های تولوز فرانسه

دیدنی های تولوز فرانسه کدام اند و هنگام سفر به این شهر از چه مکان‌هایی باید دیدن کرد؟

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، این سؤال شاید برای بسیاری از افرادی که قصد سفر به فرانسه و بازدید از تولوز را دارند پیش بیاید. تولوز یکی از زیباترین شهرهای فرانسه است که به نام شهر صورتی شناخته می‌شود. دلیل این نام گذاری هم ساختمان‌های زیبا و صورتی رنگ در سطح شهر بوده که خود یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند. اما مکان‌های دیدنی تولوز فرانسه به غیر از ساختمان‌های زیبا و رنگی این شهر کدام‌اند؟

اگر شما هم قصد سفر به تولوز فرانسه را داشته یا صرفاً کنجکاو شده‌اید تا بیشتر با این شهر آشنا شوید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری الی گشت خواهید فهمید که از دیدن جاذبه‌های تولوز فرانسه سیر نمی‌شوید!

دیدنی های تولوز فرانسه

کاخ کاپیتول و سالن شهر از جمله جاذبه های تولوز فرانسه

در میدان اصلی تولوز فرانسه، می‌توانید یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی شهر، یعنی کاخ کاپیتول و تاتر شهر را مشاهده کنید. این میدان در بین مردم محلی محبوبیت بسیار زیادی داشته و بیشتر آن ها قرارهای خود را در این بخش از شهر می‌گذارند. دلیل آن هم رستوران‌ها و کافه‌هایی است که در اطراف میدان پراکنده شده‌اند.

زمانی که از رستوران‌ها و کافه‌های اطراف میدان چشم برگردانید، اولی چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، صلیب اکسیتان با نماد زودیاک است. می‌توانید به سمت این صلیب رفته تا درب ورودی به کاخ کاپیتول را پیدا کنید. نمای کاخ به خودی خود یکی از جاذبه‌های تولوز محسوب می‌شود. اما می‌توانید به صورت رایگان وارد کاخ شده و از نقاشی‌ها و کاشی‌کاری‌های زیبای آن هم لذت ببرید.

مکان های دیدنی تولوز، بازیلیک سنت سرنین

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های تولوز فرانسه، کلیسای بازیلیک سنت سرنین است. بازیلیک در قرن ۱۱ میلادی ساخته شد و از زمان ساخت خود تا به امروز یکی از معروف‌ترین مکان‌های زیارتی و جزوی از مجموعه معروف کامینو دو سانتیاگو محسوب شده است. بازیلیک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر تولوز بوده و در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است.

نمای این کلیسا یک ساختمان ۵ طبقه آجری را نشان می‌دهد که درب ورودی زیبایی، زیباترین بخش آن را تشکیل می‌دهد. در سر در ورودی یک مجسمه ساخته شده است که نماد لازاروس و مرد ثروتمند بوده و این داستان را برای بازدیدکنندگان بازگو می‌کند. در داخل بازیلیک می‌توانید یک شبستان و طاق شگفت انگیز با ارتفاع ۲۱ متر را مشاهده کنید.

همچنین شیشه‌های رنگی و معماری باستانی این بنا هم زیبایی آن را دو چندان می‌کند. در ضمن ناگفته نماند که در بازیلیک نسبت به هر کلیسای دیگری در فرانسه، آثار باستانی بیشتری مشاهده می‌شود. بسیاری از آن در سالیان دور به کلیسا اهدا شده و امروزه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده‌اند.

سواحل رودخانه گارون، یکی از زیباترین مکان های تولوز

تولوز فرانسه در کنار رودخانه زیبای گارون ساخته شده و یکی از زیباترین جاذبه‌های آن هم سواحل اطراف این رودخانه هستند. هنگامی که در کنار این رودخانه زیبا قدم بزنید، می‌توانید دیگر جاذبه های تولوز فرانسه را هم مشاهده کنید. برخی از این جاذبه‌ها شامل پونت نوف، پل قدیمی این شهر، می‌شوند. همچنین گنبد زیبای گراو و بیمارستان شهر هم از کنار این رودخانه کاملاً قابل رویت است.

بسیاری از مردم محلی برای ملاقات‌های بعد از ظهر با دوستان خود به اطراف رودخانه گارون می‌آیند. در اطراف این رودخانه کافه و رستوران هم وجود داشته و می‌توانید هنگام لذت بردن از نمای شهر، یک وعده غذا یا یک نوشیدنی خوشمزه هم نوش جان کنید.

جاذبه های تولوز فرانسه

کانال میدی از جمله جاذبه های تولوز فرانسه

کانال میدی یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌ های گردشگری تولوز فرانسه است. این کانال مصنوعی که در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است، در بین لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده و کمتر کسی پیدا می‌شود که هنگام بازدید از تولوز سری به آن نزند. این کانال در یک منطقه سرسبز در شمال شهر ساخته شده است.

برای بازدید از آن مسافران می‌توانند از دوچرخه یا قایق‌های تفریحی استفاده کنند. اگر در ابتدای کانال یک دوچرخه کرایه کرده باشید، می‌توانید مسیر ۳۵ کیلومتری را به همراه دوستان خود دوچرخه سواری کرده و از نمای کانال میدی و سرسبزی اطراف آن لذت ببرید. در غیر این صورت هم می‌توانید با یک قایق تفریحی در طول کانال شنا کرده و از نمای شهر دیدن کنید. این کانال علاوه بر یکی از زیباترین جاذبه های تولوز فرانسه، یکی از مهم‌ترین سازه‌های شهر هم محسوب می‌شود.

جاذبه های تولوز فرانسه، صومعه سن اتین

یکی دیگر از کارهایی که حتماً باید در تولوز فرانسه انجام بدهید، بازدید از صومعه سن اتین این شهر است. این صومعه ترکیبی از معماری شمالی و جنوبی بوده و یکی از کلیساهای گاتیک فرانسه هم محسوب می‌شود. مهم‌ترین بخش‌هایی که در نمای صومعه مشاهده می‌شوند نمای دو برجی، کلاهک‌های نوک تیز و ناقوس بزرگ کلیساست.

زمانی که به داخل صومعه هم پا بگذارید می‌توانید از نمای زیبایی که شیشه‌های رنگی درست کرده‌اند لذت ببرید. هرچند که آثار باستانی نگه داری شده در این کلیسا چندان زیاد نیستند، اما باز هم با این وجود می‌توانید برخی از مهم‌ترین و بهترین آثار را در این مکان مشاهده کنید.

جاذبه های تولوز فرانسه

باغ های تولوز فرانسه از جمله زیباترین مکان های دیدنی این شهر

بی شک یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه های تولوز فرانسه که نباید به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست بدهید، باغ‌های زیبای این شهر هستند. تولوز مملو از پارک و باغ‌های زیباست که توریست‌ها و مردم محلی بسیاری از آن‌ها بازدید می‌کنند. برخی از معروف‌ترین باغ‌های تولوز فرانسه شامل باغ ملی، باغ‌های سلطنتی و باغ ژاپنی شهر می‌شوند. بیشتر باغ رویال تولوز فرانسه را درختان قدیمی و معماری تاریخی فرانسوی تشکیل می‌دهد.

زمانی که به این باغ پا بگذارید، حس می‌کنید که در یکی از بهترین کاخ‌های شهر قدم گذاشته‌اید. باغ ملی تولوز از طرفی گیاهان مختلف دارویی و تزئینی را به نمایش گذاشته است. برای بازدید از گیاهانی مانند بامبوهای مختلف و گیاهان شرق آسیا هم می‌توان به باغ ژاپنی تولوز رفت. هر باغی را که انتخاب کنید، می‌توانید از گیاهان زیبا و بناهای تاریخی دیدن کرده و عکس‌های بسیار زیبایی هم ثبت کنید.

فروشگاه ارغوانی، یکی از جاذبه های نمادین شهر

گل ارغوان یکی از معروف‌ترین گل‌های تولوز و رنگ ارغوانی هم یکی از نمادهای اصلی این شهر محسوب می‌شود. این گل در زمان ناپلئون سوم به تولوز آورده شد و از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین مواد اولیه در بین مردم تولوز تبدیل شد. در تولوز با استفاده از ارغوان محصولات بسیار زیادی تولید می‌کنند.

می‌توانید در بازارهای محلی رفته و به دنبال فروشگاه‌های ارغوانی باشید. می‌توانید شمع‌های عطری، خوشبو کننده، عودهای ارغوان و بسیاری محصولات مرتبط دیگر را به راحتی تهیه کنید. این گل به قدری در تولوز اهمیت بالایی دارد که ارغوان تولوزی یک محصول معروف و شناخته شده در فرانسه محسوب می‌شود.

پل پونت نوف، یکی از قدیمی ترین جاذبه های تولوز فرانسه

در بخش‌های پیش هم به پل پونت نوف که از بالای رودخانه گارون عبور می‌کند اشاره کردیم. این پل بر خلاف معنی اسم خود، پل جدید، یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر است. پونت نوف در قرن ۱۶ میلادی در این شهر ساخته شد و امروزه با بازسازی‌های متعدد هنوز پا برجاست.

بسیاری از افراد برای قرارهای رمانتیک و عاشقانه خود روی پل پونت نوف قرار می‌گذارند. می‌توان از روی این پل غروب آفتاب را تماشا کرد یا به سادگی تنها از آن عبور کرده و از نمای زیبای رودخانه گارون لذت برد. یکی از نکاتی که این پل را از سایر پل‌ها متمایز ساخته است، بزرگ‌تر بودن یک قوس آن نسبت به سایر قوس‌هاست. این پل به نام پل بزرگ تولوز هم شناخته می‌شود.

جاذبه های تولوز فرانسه

موزه آگوستین یکی از زیباترین جاذبه های تولوز فرانسه

موزه آگوستین یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های کل فرانسه است. در این موزه علاوه بر آثار تاریخی و باستانی، می‌توانید بسیاری از آثار مدرن فرانسه را هم مشاهده کنید. این موزه در گذشته یک صومعه به همین نام بوده است. زمانی که انقلاب فرانسه شکل می‌گیرد، صومعه تغییر کاربری داده و پس از آن به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود.

امروزه از آثار باستانی بی نام و نشان مربوط به قرون وسطی گرفته تا آثار هنرمندان معروفی مانند اینگرس، دلاکرو و کوربت در آن نگهداری می‌شود. ناگفته نماند که علاوه بر آثاری که در داخل این موزه نگه داری می‌شود، نما و معماری این موزه هم یکی از زیباترین جاذبه‌های تولوز فرانسه محسوب می‌شود.

شهر فضایی تولوز یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر

جالب است که بدانید تولوز فرانسه به عنوان مقر مطالعات فضایی اروپا هم شناخته می‌شود. این نکته ما را به سمت جاذبه دیدنی بعدی در لیست مکان‌های دیدنی تولوز، یعنی شهر فضایی می‌برد. در شهر فضایی تولوز می‌توان انواع مولتی مدیا، ماکت و بسیاری سازه‌های دیگر را مشاهده کرد که همگی مربوط به مطالعات فضایی هستند. از جمله چیزهای جالبی که می‌توانید در شهر فضایی تولوز مشاهده کنید، راکت‌هایی اندازه طبیعی راکت‌های فضایی معروف هستند.

همچنین می‌توانید با انواع مختلف ایستگاه‌های فضایی هم آشنایی بیشتری پیدا کنید. اگر به همراه فرزندان خود به فرانسه سفر کرده‌اید، شهر فضایی می‌تواند یکی از زیباترین جاذبه ‌های تولوز فرانسه برای آن‌ها باشد. اما دقت کنید که این مرکز بسیار شلوغ شده و باید حتماً بلیط آن را از قبل رزرو کرد. در غیر این صورت احتمال این که بلیط گیر پیدا نکنید بسیار زیاد خواهد بود.

بازار ویکتور هوگو یکی از بهترین بازارهای تولوز فرانسه

حتما بسیاری از مسافران هنگام بازدید از تولوز فرانسه، قصد دارند تا از این شهر خرید کرده و برای عزیزان خود سوغاتی تهیه کنند. بازار ویکتور هوگو یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بازارهای تولوز فرانسه بوده که یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هم محسوب می‌شود. در بازار ویکتور هوگوی تولوز فرانسه می‌توانید انواع و اقسام وسیله‌های مورد نیاز از پوشاک و زیورآلات گرفته تا خوراکی‌های مختلف را بخرید.

برخی از بهترین صنایع دستی و آثار سنتی فرانسه را هم برای تهیه سوغاتی می‌توانید در این بازار پیدا کنید. در اطراف و داخل بازار هم کافه و غذاخوری‌های متعددی وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌تواند پس از خرید و گشت و گذار، یک غذای خوشمزه در این مکان‌ها میل کنند.

جاذبه های تولوز فرانسه

سفری امن و راحت به فرانسه با الی گشت

در این مطلب با برخی از بهترین جاذبه های تولوز فرانسه آشنا شدیم. تولوز یکی از زیباترین شهرهای فرانسه است که تاریخ و پیشینه بسیار کهنی دارد. در این شهر بناهای تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید برای آشنایی با معماری زیبای فرانسه از آن‌ها دیدن کنید. علاوه بر بناهای تاریخی شهر تولوز، مسافران و بازدیدکنندگان می‌توانند از طبیعت زیبای این شهر مانند باغ‌های مختلف، کانال و همچنین رودخانه شهر لذت ببرند. تولوز علاوه بر یک شهر زیبا برای گردشگری، یک مکان بسیار عالی برای عکاسی هم محسوب می‌شود.

افرادی که به عکاسی حرفه‌ای علاقه دارند یا می‌خواهند برای اینستاگرام عکس‌های زیبا ثبت کنند، می‌توانند به تولوز فرانسه سفر کنند. برای آشنایی بیشتر با فرانسه و جاذبه‌های گردشگری آن، می‌توانید به سایر مطالب الی گشت مراجعه کنید. برای انجام کارهای سفر و اطلاع از قیمت تورهای فرانسه هم می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سؤالات متداول

زیباترین دیدنی های تولوز فرانسه کدام اند؟

دیدنی‌های تاریخی و زیبای بسیاری در تولوز فرانسه وجود دارد که کلیساهای مختلف و پل قدیمی این شهر بخشی از این دیدنی‌ها هستند.

بهترین جاذبه های گردشگری تولوز برای کودکان کدام اند؟

بازدید از شهر فضایی تولوز می‌تواند بهترین تجربه گردشگری در این شهر برای کودکان باشد. کودکان همچنین می‌توانند از باغ‌ها و موزه‌های تولوز هم لذت ببرند.

سرسبزترین دیدنی های تولوز فرانسه کدام اند؟

دیدنی‌های سرسبز بسیاری در تولوز فرانسه وجود دارد. اما بهترین این دیدنی‌ها شامل باغ‌های مختلف فرانسه، رودخانه گارون و کانال میدی می‌شوند.