دیدار مدیران شهری با یکی از قدیمی ترین عکاسان خبری گیلان به مناسبت هفته دفاع مقدس

حرف تازه: مدیران شهری با هماهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با یکی از قدیمی ترین عکاسان خبری گیلان دیدار کردند. علی رضا قانع در این دیدار با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هنرمندان به ویژه عکاسان خبری در طول هشت سال دفاع مقدس با هنر خود به جبهه ها رفتند و به ثبت […]

حرف تازه: مدیران شهری با هماهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با یکی از قدیمی ترین عکاسان خبری گیلان دیدار کردند.

علی رضا قانع در این دیدار با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هنرمندان به ویژه عکاسان خبری در طول هشت سال دفاع مقدس با هنر خود به جبهه ها رفتند و به ثبت و ضبط  حماسه های خلق شده توسط رزمندگان اسلام پرداختند.

وی با اشاره به اینکه سخاوت امانی یک هنرمند متعهد، ولایتمدار و ارزشی است تصریح کرد: ایشان در بین جامعه هنری و حتی شهروندان شناخته شده اند و همه در استان گیلان ایشان را می شناسند و به این بزرگوار ارادت دارند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افزود: این امر نشان دهنده این است که این هنرمند بزرگوار نام نیکی از خود به جا گذاشته است چرا که نمی توان بدون خوبی و اخلاص در دل مردم جای گرفت.

اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی رشت نیز در این دیدار افزود: عکس های جناب امانی یک گنجینه فرهنگی گرانقدر است که باید قدر آن نگه داشته شود این عکس ها تاریخ گیلان است و قیمت نمی شود بر روی آنها نهاد.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای اسلامی رشت نیز در این دیدار بر برگزاری نمایشگاه های بزرگ از عکاس های این هنرمند گیلانی تاکید کرد و گفت: این عکس ها روایتی از تاریخ گیلان هستند و برگزاری این نمایشگاه ها برای آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس بسیار موثر است.

سخاوت امانی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار حلقه نگاتیو عکس را در منزل خود بایگانی کرده است افزود: من تاریخ هشت سال دفاع مقدس گیلان را در عکس های خود ثبت کرده ام از راهی شدن رزمندگان به جبهه های جنگ تا صدای آژیر و حضور شهروندان، مراسم تشییع شهدا و تصاویر جانبازان همه را با دوربین خود ثبت نموده ام.

این هنرمند پیشکسوت گیلانی گفت: من تمام تلاش خود را کردم تا مراسم تشییع از شهیدی از دست نرود و در همه مراسم ها حضور داشتم  یادم می آید ۴۰ درجه تب داشتم شنیدم مراسم تشییع شهیدی است؛ رفتم و تمام صحنه های تشییع را ثبت کردم.

فرهنگسرای مجازی رشت