دیدار جبار کوچکی نژاد با آتش نشانان شهر باران

حرف تازه : جبار کوچکی نژاد با آتش نشانان شهر باران دیدار کرد. به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده محترم مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در آستانه فرارسیدن ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی با حضور در […]

حرف تازه : جبار کوچکی نژاد با آتش نشانان شهر باران دیدار کرد.

به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده محترم مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در آستانه فرارسیدن ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی با حضور در سازمان آتش نشانی پس از دیدار با آتش نشانان با مدیر عامل و جمعی از معاونین این سازمان به گفتگو پرداخت.

بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به شرح کاملی در زمینه چگونگی وضعیت ایستگاههای آتش نشانی، تجهیزات ، لوازم امداد و نجات و اطفای حریق و همچنین تعداد آتش نشانان پرداخت و افزود: از سال ۹۲ تاکنون ایستگاه های آتش نشانی از ۶ به ۱۲ ایستگاه رسید که در حال حاضر با همت و یاری یکی از خیرین پر تلاش شهر رشت، مراحل ساخت ایستگاه ۱۳ واقع در بلوار خرمشهر در حال انجام است.

رمضانی به ناوگان خودرویی سازمان آتش نشانی رشت که قدمتی بالغ بر ۲۵ سال را دارد اشاره داشت و افزود: یکی از اهداف اصلی آتش نشانان در راستای اجرای صحیح و ارایه خدمات به شهروندان گرانقدر، حفظ و نگهداری تجهیزات و خودروها بوده و لیکن نیاز بیش از پیش سازمان آتش نشانی رشت به ناوگان خودرویی جوان دور از انتظار نخواهد بود.

وی در ادامه به ورود شش دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی تا ۴ ماه آینده اشاره داشت و افزود: بواسطه ترافیک، فراوانی کوچه های تنگ و باریک در سطح شهر، وجود خودروهای اطفایی پیشرو و نیمه سنگین موجبات اجرای هر چه سریع تر عملیات آتش نشانان در محل حوادث را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه به دیگر دغدغه های آتش نشانان بخصوص کمبود خودروهای نردبان جهت اطفای آتش سوزی در آپارتمان ها اشاره داشت و افزود: هم اکنون سازمان آتش نشانی با وجود آپارتمان سازی های مکرر و بلند مرتبه در سطح شهر؛ صرفا دارای یک نردبان ۳۲ متر است که ملحق شدن خودروهای  نردبان به ناوگان خودرویی آتش نشانی رشت، پشتیبانی مدیران ذیربط را می طلبد.

در ادامه مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید قربان و خدا قوت به تمامی آتش نشانان بر توجه به سختی کار آتش نشانان تاکید داشت و افزود: تلاش های پی در پی و تخصصی آتش نشانان در جهت نجات جان و مال شهروندان و پیشگیری از بروز حوادث بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود:  آتش نشانان بواسطه شرایط سخت شغلی گاها در حین انجام وظیفه آسیب می بینند و ما آماده ایم در مجلس، تضمینی برای این جان برکفان ببینیم تا از این طریق بر سختی کار این عزیزان توجه شود و این می تواند در قالب بیمه، فوق العاده ها، افزایش حقوق، بازنشستگی زودرس و کمکهای رفاهی صورت گیرد.

نماینده محترم مردم شهر رشت در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی آتش نشانان به وجود تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی متناسب با نیاز شهر رشت که یکی از ملزومات اساسی آتش نشانان بوده اشاره داشت و افزود:  این مباحث می بایست از طریق وزارت کشور ارایه شود و ما در مجلس برای حل مشکلات آتش نشانان کمک خواهیم کرد.