دیدار اعضای حزب جمهوریت منطقه گیلان با سرپرست معاونت سیاسی و مدیرکل سیاسی استانداری

نشست مسئولین راه اندازی حزب در شرف تاسیس جمهوریت ایران اسلامی در گیلان، با محمود قاسم نژاد سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری و مجید هاشم پور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان برگزار شد.

اختصاصی حرف تازه – نشست مسئولین راه اندازی حزب در شرف تاسیس جمهوریت ایران اسلامی در گیلان، با محمود قاسم نژاد سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری و مجید هاشم پور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان برگزار شد.

این نشست ظهر چهارشنبه در دفتر معاونت سیاسی استانداری گیلان برگزار شد و طی آن اعضای این حزب به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه امیدوارم با راه اندازی این حزب گام موثری در جهت توسعه سیاسی کشور برداشته شود تصریح کرد: سیاست دولت در بحث توسعه سیاسی احزاب مبتنی بر قانونمداری واضح و روشن است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه دولت در کنار احزاب خواهد بود اظهار داشت: در چارچوب ظرفیت های قانونی از احزاب حمایت خواهیم کرد.

قاسم نژاد با اعلام اینکه نهادینه شدن تحزب در نظام جمهوری اسلامی، می تواند شایسته سالاری را در پی داشته باشد گفت: اگر این مساله به معنای واقعی تحقق پیدا کند بخشی از مشکلات جامعه که ناشی از سوء مدیریت ها است رفع خواهد شد. 

مجید هاشم پور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان نیز با اشاره به اینکه ۱۶۶ حزب مجوز دار در حال فعالیت هستند اظهار داشت: در گیلان نیز استاندار و معاونت سیاسی استانداری رویکرد حمایتی نسبت به احزاب داشته اند و تلاش های بسیاری برای راه اندازی خانه احزاب صورت گرفته است تا روند اجرایی کار تسریع شود.

وی در خصوص فعالیت حزب جمهوریت نیز گفت: به نظر می رسد زمان مناسبی برای راه اندازی این حزب در نظر گرفته شده است. 

مهدی کارگر مسئول راه اندازی حزب جمهوریت در گیلان، تصریح کرد: حزب جمهوریت در تلاش است با ترویج فرهنگ قانونمداری و توجه ویژه به ظرفیت های جوانان و بانوان و تقویت مردم سالاری دینی به فعالیت بپردازد.

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت این حزب از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مرداد ماه ۹۸ اعلام کرد: نخستین کنگره حزب جمهوریت ایران اسلامی در تاریخ ۹ آبان به منظور تصویب اساسنامه، مرامنامه، انتخاب شورای مرکزی و بازرسان حزب برگزار خواهد شد.

مهدی کارگر افزود: تصمیم داریم به عنوان زبان گویای مردم گیلان باشیم تا مشکلات و نیازهای مردم را شناسایی کنیم و از پتانسیل حزب در جهت تقویت نقش و جایگاه مردم گام برداریم و در این راستا ساختار مناسبی برای حزب در استان تعریف کردیم که نقش اقشار و قومیت ها نیز مورد توجه بوده است.

وی با اعلام این موضوع که حزب جمهوریت یک حزب اصلاح طلب است خاطر نشان کرد: این حزب با گفتمان قانون محور به دنبال مطالبات مردم در جهت توسعه و پیشرفت ایران می باشد.

دکتر بیژن شعبانی از دیگر اعضای حزب در شرف تاسیس جمهوریت در گیلان، با اشاره به واگرایی موجود میان احزاب اصلاح طلب در استان، اظهار داشت: متاسفانه سالهاست که جریان اصلاح طلبی در این استان در چند نفر خلاصه شده است و ما در این حزب به دنبال آن هستیم از افراد نخبه و دانشگاهی و جوان بهره ببریم و دارای اثرگذاری مناسب باشد.

وی افزود: جریان اصلاح طلبی یک جریان فکری است و در افراد خلاصه نمی شود. باید با صرف وقت و هزینه و تلاش در جهت تحقق آمال و آرزوهای ملت گام برداشت.

در ادامه مهدی روحی با اشاره به اینکه حزب جمهوریت دو هدف را دنبال می کند اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این حزب که تاکید فراوانی بر آن شده است بحث کادرسازی و پرورش نیروهای متخصص است.

وی در ادامه افزود: دومین هدف حزب جمهوریت، تولید فکر است. این حزب صرفا یک حزب سیاسی نیست و این حزب توانایی فعالیت در عرصه های مختلف از جمله اجتماعی، زیست محیطی و … را داراست.

بهنیا ثابت رفتار از دیگر مسئولین راه اندازی حزب در شرف تاسیس جمهوریت ایران اسلامی نیز بر ضرورت تداوم نشست های هم اندیشی این حزب با مسئولین سیاسی استان تاکید کرد.

تصاویر از فرهام صفایی