دکتر رضا جمشیدی: نسقی سازها را دریابید

تی تی خبر : چندی پیش بود که از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نامه ای با استناد به نامه بازرسی کل استان به کلیه دستگاههای اجرایی مبنی بر عدم واگذاری انشعابات گاز و برق و آب به شهروندانی که بدون اخذ پروانه مبادرت به ساخت و ساز نموده اند مبادله گردید. شهرداری رشت و شورای […]

IMG_۲۰۱۵۰۸۲۹_۲۱۱۳۳۱-۱۵۰x150تی تی خبر : چندی پیش بود که از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نامه ای با استناد به نامه بازرسی کل استان به کلیه دستگاههای اجرایی مبنی بر عدم واگذاری انشعابات گاز و برق و آب به شهروندانی که بدون اخذ پروانه مبادرت به ساخت و ساز نموده اند مبادله گردید. شهرداری رشت و شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز یکی از مخاطبین این نامه بودند. در این نامه به بند ۸ قانون خدمات کشوری مبنی بر عدم واگذاری انشعابات به ساختمانهای فاقد پروانه اشاره گردیده بود.

اما مشکل اصلی در شهر رشت چیز دیگری است و آن این است که سطح وسیعی از زمین های حومه شهر به صورت نسقی می باشد.و شهروندان حاشیه نشین در صورتی که نتوانند پروانه اخذ نمایند چاره ای جز خلاف سازی ندارند حال سوال از معاون محترم استاندار و مسئولان شهری این است که طبق کدام قانون و بند وتبصره زمین های نسقی نمی توانند پروانه اخذ نمایند! و سوال دوم این است که تکلیف بالغ بر ۱۳ هزار واحد مسکونی فاقد پروانه در شهر رشت چیست؟

اینجا جایی است که معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استناندار گیلان باید پاسخ دهند که آیا در این شرایط سرد پائیزی و زمستانی آیا به طور کلی وضعیت کسانی که به سختی توانسته اند یک واحد مسکونی در حاشیه و حومه شهر بسازند و بدون انشعاب برق و گاز و آب می باشند اصولا مایه نگرانی شما نیز هست؟

پیشنهاد می نمایم کارگروهی در استانداری متشکل از مسئولین ذیربط تشکیل شده و کلیه واحدهای مسکونی احداث شده را ظرف مدت ۳ ماه تعیین تکلیف نموده و به صورت خارج از نوبت در شهرداری رسیدگی  و عموماَ با توجه به ارزش کم منطقه ای (P) املاک مورد نظر این املاک به صورت عادلانه تعیین تکلیف گردند و در صورتی که به شهرداری بدهکاری دارند شرایطی فراهم گردد تا بتوانند به صورت اقساط ۳۶ ماهه آن را ادا کنند و بصورت هم زمان از نعمت آب و برق و گاز نیز برخوردار شوند و طوری نشود که با پرداخت زیر میزی به برخی از افراد سود جو و فرصت طلب صاحب انشعابات گردند !

تاکید می نمائیم از دولت تدبیر و امید انتظار تدبیر داریم و این چیزی جز تدبیر نمی باشد!

خبرآزاد