در نشست خبری رسیتال پیانو استاد شهرداد روحانی ؛

دکتر ثابت قدم : رشت ظرفیت های شهر خلاق موسیقی را دارد

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره، افزود: هنر بهترین کالای اقتصادی گیلان است که می تواند پرسود، اشتغالزا و کم هزینه باشد. محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت امروز در نشست خبری که در خصوص برگزاری رسیتال پیانو «شهرداد روحانی» برای نخستین […]

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره، افزود: هنر بهترین کالای اقتصادی گیلان است که می تواند پرسود، اشتغالزا و کم هزینه باشد.

محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت امروز در نشست خبری که در خصوص برگزاری رسیتال پیانو «شهرداد روحانی» برای نخستین بار در رشت برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان از ظرفیت غنی فرهنگی و هنری برخوردار است.

وی با اشاره به ثبت رشت بعنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو، افزود: این ظرفیت در زمینه موسیقی نیز وجود دارد که نیازمند سازماندهی و اخذ مستندات مربوطه است.

شهردار رشت درخصوص ایجاد بنیاد موسیقی به همت آهنگساز گیلانی «شهرداد روحانی»، گفت: در صورت تاسیس این بنیاد در گیلان نهایت همکاری را با ایشان خواهیم داشت.

ثابت قدم با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره، افزود: هنر بهترین کالای اقتصادی گیلان است که می تواند پرسود، اشتغالزا و کم هزینه باشد.

وی با بیان اینکه استان گیلان در بسیاری از موضوعات به سرمایه گذاری کلان نیاز ندارد، گفت: استراتژی ما در مدیریت شهری این است که هزینه ها را بر اساس طرح های انسان محور مدیریت کنیم، اقتصاد فرهنگ و هنر را به گونه ای سازماندهی کنیم که ایجاد درآمد و اشتغال کند.

شهردار رشت با بیان اینکه سرمایه گذاری باید با محوریت مردم خونگرم و اصیل این منطقه باشد، ادامه داد: باید فازغ از نگاه جزیره ای در جهت تولید ثروت گام برداریم که بی شک پایداری را به دنیال خواهد داشت.

رهبر ارکستر سمفونیک ایران از تاسیس بنیاد موسیقی در ایران خبر داد و گفت: برای مکان تاسیس این بنیاد هنوز تصمیم نگرفته ام.

شهرداد روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان، اظهار کرد: مدتی است که در حاشیه سفر به ایران، تورهای موسیقی خود را در شهرهای مختلف آغاز کرده ام.

وی با بیان اینکه هدفم از این کار استفاده تمام مردم ایران نه فقط ساکنان پایتخت از موسیقی است، افزود: تاکنون در شهرهای اصفهان و گرگان برنامه اجرا کرده ام و قصد دارم به شهرهای بزرگ و کوچک ایران سفر کنم.

روحانی که تنظیم‌کننده موسیقی فیلم محمد رسول‌الله(ص) است، از ایجاد بنیاد موسیقی در ایران خبر داد و تاکید کرد: برنامه هایی در این زمینه دارم که باید در فرصت مناسب در خصوص مکان آن و سایر موارد مهم برنامه ریزی کنم.

رهبر ارکستر سمفونیک ایران با اشاره به اجرای رسیتال پیانو برای نخستین بار در رشت، افزود: تمام اجراهایی که امروز داشتم همگی از ساخته های خودم است.

روحانی با بیان اینکه آهنگ‌سازی جذاب‌تر از رهبری ارکستر است، اضافه کرد: در رهبری ارکستر سمفونیک اثری که در گذشته خلق شده باید به بهترین نحو ممکن اجرا شود تا با بهترین اجرا، پیام خالق اثر به مخاطب القا شود، اما آهنگ‌ سازی خلق اثر توسط خودم فرد است که هرگز از بین نمی رود.

وی با بیان اینکه جوانان ایرانی ظرفیت ارزشمندی در زمینه هنر به ویژه موسیقی دارند، گفت: در حاشیه سفرهایی که دارم همواره تلاش می کنم تا به آموزش جوانان مستعد ایرانی که در مناطق مختلف ایران هستند بپردازم.

این آهنگساز با بیان اینکه در گرگان یک روز را برای «مسترکلاس» تعیین کردیم و ۲۰ نفر دانشجو در این کلاس شرکت کردند، افزود: در این کلاس ها هنرمندان مختلفی در سنین ۱۰ تا ۱۸ سال قطعات را به زیباترین شکل ممکن اجرا می کردند که برایم بسیار دلنشین بود.

روحانی که مادرش گیلانی و متولد رشت است، گفت: خود را یک گیلانی می دانم و بسیار علاقمند هستم که بر روی موسیقی سنتی گیلان بیشتر کار کنم.

وی با بیان اینکه حمایت دولتی نقش بسزایی در پیشرفت موسیقی دارد، اظهار کرد: موسیقی جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان است، ایران جوانان باهوش و با استعداد زیادی دارد که با حداقل حمایت ها می توانند افتخارآفرین باشند.

رهبر ارکستر سمفونیک ایران با بیان اینکه ارکستر سمفونیک تهران متشکل از نوازندگان هنرمند و با استعداد ایرانی می تواند در شناساندن فرهنگ کشور به دنیا اثرگذار باشد، گفت: ارکستر سمفونیک در کشورهای مختلف از نظر درآمد و نگاه حمایتی با ما قابل مقایسه نیستند لذا باید مسئولین توجه بیشتری به هنرمندان ایرانی داشته باشند.

روحانی در خصوص اجرای آهنگ خلیج فارس در آمریکا، انگلیس و پراگ، عنوان کرد: این آهنگ را توسط نوازندگان عرب و اروپایی اجرا کردم زیرا به نظر من هنرمندان باید بعنوان سفیران فرهنگی به مسایل اجتماعی و تاریخی کشورشان توجه کنند و از هر فرصتی برای اشاعه و مطرح کردن آن در سراسر دنیا استفاده نمایند.

رسیتال پیانو «شهرداد روحانی» برای نخستین بار در دو سانس ۱۸ و ۲۱  امشب در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

ایکنا و ایسنا
تصویر اختصاصی