در جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت شورا در روز محیط زیست؛

دکتر ثابت قدم از عدم وجود مدیریت واحد شهری انتقاد کرد / در شهر ما بو قیمت زمین را تعیین می کند

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت در جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت شورا در روز محیط زیست در تالار گفتمان کمپ تالاب عینک رشت گفت : شهر یک پدیده انتزاعی نیست؛ بلکه یک پدیده عینی و ملموس است و خواستار عدم کلی گویی شد. دکتر ثابت قدم بر ضرورت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و […]

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت در جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت شورا در روز محیط زیست در تالار گفتمان کمپ تالاب عینک رشت گفت : شهر یک پدیده انتزاعی نیست؛ بلکه یک پدیده عینی و ملموس است و خواستار عدم کلی گویی شد.

دکتر ثابت قدم بر ضرورت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و افزود: ساختارهای اداری باید در خصوص برنامه حوزه هایی که مربوط به مدیریت شهری است پاسخگو باشند. باید بدانیم برنامه های عملیاتی در حوزه فاضلاب چیست؟ بهره برداری های آبی ما چگونه است؟ آیا این موارد مشخص است ؟  آیا برنامه منسجم و مدونی وجود دارد؟ آیا این اتفاقات به موازات پیش نمی رود؟ متاسفانه ما مدیریت یکپارچه شهری نداریم. در حوزه شهرداری برنامه مستند در خصوص رودخانه ها ارائه شده است. منابع آلاینده برون شهری را هم می شناسیم. سوال ما اینجاست در خصوص سایر آلاینده ها، تصفیه خانه های بیمارستان ها به کجا رسیده است ؟

شهردار رشت تصریح کرد : شاید توسعه پنجاه سال زمان نیاز داشته باشد اما قرار بر این نیست که ارائه برنامه پنجاه سال طول بکشد. انسان ها باید کم کم تحت آموزش قرار بگیرند. اما باید بدانیم شهر صنعتی چه زمانی می خواهد موضوع فاضلاب را تمام کند ؟ یک کارخانه از میان آن تعداد واحد صنعتی می خواهد تصفیه خانه را افتتاح کند؟ بقیه چه زمانی مشکل را حل می کنند؟

دکتر ثابت قدم در خصوص گزارش هفتگی از پیشرفت در تالاب عینک اعلام آمادگی کرد و گفت :  متاسفانه در شهر ما بو قیمت زمین را تعیین می کند. چون در آنجا نمی شود زندگی کرد. خواهشم این است که عزیزانی که حضور دارند ظرف مدت زمانی مشخص برنامه ها را ارائه دهند.