سرپرست شهرداری رشت اعلام کرد:

رقم دو میلیارد پرداختی به رسانه ها صحیح نیست

حرف تازه – پیش از ظهر یکشنبه سرپرست شهرداری با حضور در شورای شهر رشت،  به سوالات اعضای شورا پاسخ داد و گزارشی از  روند فعالیت های انجام شده ارائه داد. سرپرست شهرداری در پاسخ به سوال های اعضای شورا گفت: بخشی از مشکلات فعلی، میراث سالهای گذشته است. جمشید پور در مورد خرید ماشین […]

حرف تازه – پیش از ظهر یکشنبه سرپرست شهرداری با حضور در شورای شهر رشت،  به سوالات اعضای شورا پاسخ داد و گزارشی از  روند فعالیت های انجام شده ارائه داد.

سرپرست شهرداری در پاسخ به سوال های اعضای شورا گفت: بخشی از مشکلات فعلی، میراث سالهای گذشته است.

جمشید پور در مورد خرید ماشین های برف روب توضیح داد: با اینکه قرارداد خرید ماشین آلات در سال گذشته منعقد شد، ولی چون هیچ پیش پرداختی به شرکت خریدار نداشته ایم، عملا اقدامی نشده است.

وی در مورد نوع  و تعداد ماشین هایی که در قرارداد آمده، توضیحاتی ارایه داد و تصریح کرد: برای ۱۵ناحیه، ۱۵ بیل مکانیکی کوچک تولید داخلی درنظر گرفته شده که بتواند در کوچه های باریک هم قدرت مانور داشته باشد. ضمن اینکه قیمت ماشین تولید شده در داخل یک چهارم مشابه خارجی است و باتوجه به اینکه  شرکت طرف قرارداد ضمانتنامه های خود را به شهرداری ارایه داده است، با پیش پرداخت شهرداری، می توان برای خرید اقدام کرد.

سرپرست شهرداری در مورد لیست بدهکاران و مودیان شهرداری هم گفت: لیست بدهکاران دانه درشت به شهرداری مشخص است و به زودی به شورا گزارش می شود اما لیست طلبکاران به شهرداری در حال بررسی است زیرا حدود ۵۰۰قرارداد  در طی ۵سال گذشته شرکت ها باید بررسی شود ضمن اینکه برخی شرکتها تمدید قرارداد داشته اند و بخشی از پول پیمانکاران نیز پرداخت شده است.

جمشید پور در مورد پرداخت به رسانه ها نیز گفت: رقم دو میلیارد پرداختی به رسانه ها صحیح نیست و بررسی ها نشان می دهد بیشتر پرداخت ها به منظور آگهی مناقصه و مزایده ها از سوی شهرداری بوده است.

وی در مورد عدم فعالیت سرای محلات نیز گفت: عمده سرای محلات هنوز فاقد نیروی انسانی و تجهیزات لازم هستند در این راستا به شهرداران مناطق پیشنهادهایی داده ایم تا پس از تکمیل نیروی انسانی و تجهیزات اداری، سرای محلات فعالتر شود.

جمشیدپور در مورد قرارداد خرید اتوبوس ها نیز گفت: پیش پرداختی به شرکت سبلان خودرو از طریق اخذ وام از بانک شهر صورت گرفته و طبق قرارداد از زمان پیش پرداخت، شرکت ۷ماه فرصت دارد تا اتوبوس های خریداری شده را به شهرداری بدهد.

شورای اسلامی شهر رشت