دومین دو روزه عکاسان گیلان آغاز شد

حرف تازه – دومین اجلاس دو روزه عکاسان گیلان با حضور گرم اساتید برجسته و هنردوستان دیار فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) شهرستان رشت صبح چهارشنبه ۴ اسفند آغاز شد. مرتضی یوسف پور رییس انجمن سینما جوانان استان گیلان، سعیدطاهری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدفرهنگ وهنرگیلان ومحمدحسن امینی عکاس […]

حرف تازه – دومین اجلاس دو روزه عکاسان گیلان با حضور گرم اساتید برجسته و هنردوستان دیار فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) شهرستان رشت صبح چهارشنبه ۴ اسفند آغاز شد.
مرتضی یوسف پور رییس انجمن سینما جوانان استان گیلان، سعیدطاهری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحدفرهنگ وهنرگیلان ومحمدحسن امینی عکاس پیشکسوت و عکاس مولف کتاب “رشت شهر محبوب من”از مهمانان ویژه روز نخست این کارگاه آموزشی بودند.
در ساعات اولیه آغاز این کارگاه آموزشی آتنا آرش عضو هیات مدیره انجمن عکاسان رشت و همچنین مدرس رشته عکاسی در دانشگاه های گیلان عملکرد سالهای گذشته این انجمن را برای حضار ارائه کرد.
در ادامه روز نخست این کارگاه آموزشی دو فیلم باعنوان های عکاسی از دریچه دوربین وعکاسی زیر آتش با در رابطه با مقوله های مستند سازی اکران و توسط الوند رضازاده عضو هیات مدیره ورییس انجمن عکاسان رشت که مدرس انجمن سینمای جوانان ایران و دانشگاه های گیلان است مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
اساتید و هنرجویان دیار باران بعد از پذیرایی که توسط انجمن صورت گرفته شده بود به ادامه آموزش ها و نقد های اساتید محترم گوش جان سپردند.

در برنامه عصر روز نخست این کارگاه آموزشی نیز افشین میرزایی عضو هیات مدیره انجمن عکاسی رشت با معرفی دوسالانه سرمایه اجتماعی توانست آثار مختلف از عکاسان مختلف را به نمایش بگذارد.
در ادامه مجتبی محمدی استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر گیلان با موضوع اصول اخلاقی در عکاسی خبری راه های مختلف برای ثبت یک عکس مستند و یا اجتماعی را برای علاقه مند به عکاسی خبری تشریح کرد.

در عکاسی مدرن نام گذاری برای هر تک عکس یا مجموعه عکس به علاوه ثبت درست و به موقع آن اهمیت بالایی دارد در همین رابطه کمیل شریفی از دیگر اساتید این اجلاس مواردی با عنوان موضوع ایده یابی و نامگذاری در عکس را مطرح کرد.

گفتنی است در ساعات پایانی روز نخست اجلاس آی تای شکیبافر دانش آموخته هنر و عکاسی و مدرس عکاسی در دانشگاه های تهران با موضوع عکاسی صحنه پردازی شده یا همان استیج فتوگرافی مباحثی را ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

شایان ذکر است روز دوم این کارگاه آموزشی همانند روز نخست از صبح تا شب برگزار خوهد شد.

عکاس : فاطمه یوسف مدد