حامد عبدالهی در دیدار اعضای شورای عالی استان گیلان با استاندار:

دولت فرصت خدمت را به جوانترها بدهد

حرف تازه – دیدار اعضای شورای عالی استان گیلان در تاریخ بیست و هفتم دیماه نود و شش با استاندار گیلان در محل استانداری برگزار گردید. در ابتدای جلسه حامد عبدالهی، رییس شورای عالی استان، ضمن تسلیت سانحه سانچی و همدردی با بازماندگان از شهید نواب صفوی و یارانش که در ۶۲ سال پیش در چنین […]

حرف تازه – دیدار اعضای شورای عالی استان گیلان در تاریخ بیست و هفتم دیماه نود و شش با استاندار گیلان در محل استانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه حامد عبدالهی، رییس شورای عالی استان، ضمن تسلیت سانحه سانچی و همدردی با بازماندگان از شهید نواب صفوی و یارانش که در ۶۲ سال پیش در چنین روزی به شهادت رسید نیز یاد کرد.

عبدالهی ضمن تشکر از دکتر سالاری استاندار گیلان و جوانترین استاندار کشور که این فرصت هم نشینی و هم اندیشی را به شورای عالی استان داد به تشریح مسائل و مشکلات اعضای شورای عالی استان که در واقع چکیده ۸۰۰۰ عضو شورا در گیلان هستند پرداخت.

رئیس شورای عالی استان با اشاره به اینکه ۱۶ عضو شورای عالی استان به دلیل اشرافیت به مسائل و مشکلات مردم در شهرستانها خواستار حضور اعضای شورای عالی استان در جلسات شورای اداری شد و افزود: همکاران اعضای شورای استان را بیشتر به رسمیت بشناسند و تعامل بیشتری با فرمانداران داشته باشند و گفت که رسیدگی به طرح جامع شهری و هادی روستایی که در بعضی شهر ها و روستاها بازنگری میطلبد .

حامد عبدالهی برای پیشبرد پروژه های عمرانی استاندار خواستار ورود قرارگاه خاتم الانبیا به استان شد و او در خصوص اشتغال جوانان بعنوان بزرگترین معضل استان خاطرنشان کرد که با توجه به دارا بودن امکانات و منابع طبیعی بسیار مطلوب شرایط خوبی نداریم .

بحث گردشگری و بوم گردی که استاندار محترم تاکید دارند انشاالله با کمک شورای عالی استان به ۵۰۰۰ پروژه بوم گردی که هدف استاندار است با کمک بنیاد مسکن در شهرستانها برسیم تا از این طریق ایجاد شغل گردد .

رییس شورای عالی استان گفت: باید از ظرفیت منطقه آزاد در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری استفاده بهتر نماییم که یکی از این راهها استفاده از پتانسیل خودروهای منطقه آزاد در کل استان گیلان است که هم اکنون رودبار و اسالم به بعد از این امکانات نمیتوانند استفاده کنند.

به گزارش خبر راست،حامد عبدالهی در مورد تعرفه نظام مهندسی که در تیرماه به تصویب رسیده و قرار است از سی دیماه اجرایی بشود سخن گفت و از استاندار خواستار لغو این مصوبه افزایش هزینه شد زیرا با اجرای نرخ جدید ساخت و ساز در روستاها متوقف میشود و عملا موجب مهاجرت روستا به شهر خواهد شد .

در پایان از استاندار محترم در خواست نمود از پتانسیل نیروهای بومی بهره ببرد و فرصت خدمت را به جوانتر ها بدهند.

دکتر سالاری استاندار گیلان ضمن خوش آمدگویی به اعضای شورای عالی استان بیان داشت که شوراها باید همراه دولت باشند و در همه صحنه ها حضور داشته باشند و کمک کنند تا معضلات صنعت و کشاورزی و دیگر حوزه ها حل بشود.

ایشان افزود که شوراها باید سرمایه گذار را جذب نمایند تا ترغیب شوند که در استان سرمایه گذاری نمایند.

دکتر سالاری گفت با توجه به امکانات این استان جای تعجب است که چرا باید این تعداد بیکار داشته باشیم بنده مشکلات استان را اولویت بندی نمودم که در شهرستانها هم اولویت بندی انجام شده.

استان گیلان دو قطب مهم گردشگری و کشاورزی دارد و ما باید روی این دو قطب تمرکز کنیم تا بتوانیم اقتصاد و اشتغال استان را تغییر دهیم .

استاندار متذکر شد که سه اولویت مطرح است که اولی بحث بوم گردیست و دومی بحث زیرساخت حمل و نقل ریلی که باید افزایش دهیم و پروازهای خوبی را به استان اضافه نماییم و همچنین بحث پسماند را به جد پیگیر هستیم که در بخش مرکزی و شرق و غرب سه زباله سوز را در نظر داریم که طرح های مطالعاتی آن به اتمام رسیده و همچنین اشاره نمود که ۴۸ کمیته در حوزه های مختلف تعبیه کرده ایم که کل آسیبهای استان را شناسایی کرده اند و در دست حل شدن است لازم به ذکراست که این کمیته ها دولتی نیستند و از همه افراد متخصص و پژوهشگر و صنعتگران استفاده کرده ایم.

دکتر سالاری افزود دنبال این موضوع هستیم که آمدن به گیلان را آسان کنیم ولی ارزان نکنیم تا آمدن گردشگر گردش مالی ایجاد نماید.

ایشان این نوید را دادند که از ظرفیت جوانان در پستهای مدیریتی نیز در استان بهره ببرند.