محمدصادق حسنی:

دولت اجازه ندهد برنج روی دست کشاورز بماند / تلاش برنامه‌ریزی‌شده واسطه‌ها برای عدم خرید برنج از کشاورزان

حرف تازه – عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: ممانعت واسطه‌ها برای خرید، سیاستی برای ارزان خریدن برنج در فصل جدید از کشاورزان است، بنابراین دولت باید نقش حمایتی خود را با ورود به خرید برنج به نحو منطقی ایفاکند. حسنی جوریابی درباره وضعیت بازار خرید و فروش برنج، گفت: واسطه‌ها با برنامه ریزی‌های از قبل […]

حرف تازه – عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: ممانعت واسطه‌ها برای خرید، سیاستی برای ارزان خریدن برنج در فصل جدید از کشاورزان است، بنابراین دولت باید نقش حمایتی خود را با ورود به خرید برنج به نحو منطقی ایفاکند.

حسنی جوریابی درباره وضعیت بازار خرید و فروش برنج، گفت: واسطه‌ها با برنامه ریزی‌های از قبل تعیین شده برنج کشاورز را خریداری نمی‌کنند تا  با بهم زدن تعادل بازار،محصول را با بهای ناچیز از کشاورزان خریداری کنند.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشاورزان حتی اگر بتواند هزینه حمل و نقل تا بازار فروش را  متحمل شود، مشخص است، توانایی فروش برنج به ویژه در حجم بالا را دربازار ندارد،که این امر موجب حضور گسترده دلالان در بازار  برنج می‌شود.

                                             دولت نباید اجازه دهد برنج بدون مشتری بر روی دست کشاورز بماند

حسنی جوریابی افزود: دولت نباید اجازه دهد برنج بدون مشتری بر روی دست کشاورز بماند تا واسطه ها با سوءاستفاده از عدم خرید محصول کشاورزان، کشاورز را مجبورکنند با بهای ناچیز محصول را به  واسطه‌ها به فروش برساند.

وی ادامه داد: عدم حضور مناسب دولت در بازار خرید و فروش برنج  موجب می شود، واسطه ها  با ورود به عرصه  خرید و فروش برنج با تحت فشار گذاشتن کشاورز مبنی برعدم خرید، بازار را درشرایط کسری قرار دهند و این در حالی است که وظیفه دولت خرید و فروش برنج برای کسب سود نیست بلکه مسئولیت برنج بیش از هرمقوله ای نقش حمایتی برای جلوگیری از ماندن محصول بر روی دست کشاورز است.

نماینده مردم  رشت در مجلس تصریح کرد: مافیای  برنج دست  در  دست هم تلاش می کنند برنج کشاورز را نخرند،دولت نیز  باید با  افزایش  نقش حمایتی اش، بازار فروش برنج  را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: بازار برنج  شمال مانند ساختمان در تهران راکد است بنابریان دولت باید ورود  قاطع این مهم  را ساماندهی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد: کشاورز داخلی مجبور است، برای رعایت تاریخ مصرف برنج این محصول  استراتژیک  را با هرنرخی به دلالان واگذار کند.

خانه ملت