انتقادات جدی اسماعیل حاجی پور به سید محمدعلی ثابت قدم؛

 دوست ندارم اتفاق بدی برای شهردار بیفتد

حرف تازه : اسماعیل حاجی پور به عنوان ناطق دوم جلسه ۱۶۵ شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای سخنان خود از رسانه ها خواست تا سخنان او و هیچ یک از اعضای شورا را تحریف نکنند و گفت: رسانه ها باید مثل آینه سخنان را انعکاس دهند. رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در ادامه به […]

حرف تازه : اسماعیل حاجی پور به عنوان ناطق دوم جلسه ۱۶۵ شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای سخنان خود از رسانه ها خواست تا سخنان او و هیچ یک از اعضای شورا را تحریف نکنند و گفت: رسانه ها باید مثل آینه سخنان را انعکاس دهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در ادامه به شهرداران بزرگ تاریخ رشت اشاره کرد و افزود: در پنجاه سال گذشته، شهر رشت در بخش اجرایی شهرداری مثل ثابت قدم نداشته است اما فردی با این هوش و تلاش و توانمندی باید قانون و انضباط مالی را چاشنی کارش کند. پیشنهاد می دهم گروهی بازرس رسیدگی به نظم و انضباط مالی و اداری شهرداری شوند و گزارش های ماهانه ارائه دهند. 

وی تصریح کرد: ما حق نداریم ۵ درصد آموزش و پرورش و نیم درصد کتابخانه ها را نزد خود نگهداریم. مدت ها است این مبالغ پرداخت نمی شوند.

حاجی پور با تاکید بر ضرورت پرداخت حقوق همه کارکنان خاطر نشان کرد: غلط است اگر بگوییم حقوق کارکنان شرکتی به ما ربطی ندارد. حقوق بازنشستگان به مبلغ ۱۲۴ هزار تومان هم پرداخت نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در ادامه به بحث بیمه و مالیات پرداخت و تصریح کرد: در بحث بیمه مشکلاتی وجود دارد. پیمانکاران دشمن ما نیستند. بیمه پیمانکاران پرداخت نمی شود. در خصوص مالیات هم پرداخت به موقع نداریم. 

وی با بیان اینکه قصد کمک به شهردار را داریم افزود: من تا اینجا هم به شهردار کمک کرده ام. دوست ندارم اتفاق بدی برای شهردار بیفتد. شهرداری ۱۴۰ میلیارد بدهی دارد و بخش عمده ای از بودجه هم محقق نشده است.

حاجی پور در ادامه به انتقاد از سازمان عمران پرداخت و گفت: می خواهیم گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه شود. نباید به این شکل باشد که اکثر موارد حتی در مواردی که سازمان عمران می تواند کاری را انجام دهد به پیمانکاران سپرده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در پایان با بیان اینکه تسریع امور اشکالی ندارد اما خرد کردن مناقصات خلاف قانون است تصریح کرد: هر کس اخلاق را بیشتر در نظر بگیرد موفق تر خواهد بود. اخلاق انتخاباتی و تقوا را هم در نظر بگیرید.