با امضای تفاهم نامه ای سه جانبه؛

دوره های مهارت آموزی ده گانه کودکان و نوجوانان با همکاری مدیریت شهری در رشت برگزار خواهد شد

تفاهم نامه همکاری در خصوص برگزاری دوره های مهارت آموزی ده گانه برای کودکان و نوجوانان میان سه نهاد کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، انجمن روانشناسان تربیتی استان و شورای اسلامی کلانشهر رشت به امضا رسید.

حرف تازه – چهل و یکمین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت عصر یکشنبه در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی میزبانی یکی از مهمترین نشستهای این کمیسیون بودند. جلسه ای که در پایان منتج به امضاء تفاهم نامه همکاری در خصوص برگزاری دوره های مهارت آموزی ده گانه برای کودکان و نوجوانان میان سه نهاد کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان، انجمن روانشناسان تربیتی استان و شورای اسلامی کلانشهر رشت گردید. 

در این نشست که با حضور سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، محمد حسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورا و احمدرمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت و اسفندیار ضیایی مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان و دکتر یحیایی ریاست سازمان روانشناسان تربیتی استان برگزار گردید هر یک از مسئولین به تبیین نقطه نظرات خود در خصوص ضرورت و اهمیت آموزش مهارتهای ده گانه زندگی به کودکان و نوجوانان و ارائه گزارش کارشناسانه پرداختند.

محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، از دوره های آموزشی مهارتهای زندگی به عنوان گامی مؤثر در راستای آموزش زندگی شهروندی یاد کرد.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و تقدیر از زحمات کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: خدا را شاکریم که مجموعه شورای اسلامی شهر امروز به این سطح از بالندگی رسیده است که جهت پرداختن به امورات اجتماعی که به نوعی رسالت مدیریت شهری میباشد با نظر کارشناسان متخصص نقشه راهی مناسب با فرهنگ و سلایق بومی شهروندان رشت ترسیم می کند.

سید امیر حسین علوی انجام طرح ها و ایده های مختلف از سوی کمیسیون فرهنگی را نشان دهنده شناخت صحیح اعضا و مشاورین فرهیخته این کمیسیون دانست و افزود: یقینا خروجی آن را در آینده نزدیک مشاهده خواهیم کرد.

محمد حسن علیپور نیز با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در سنین پایه ضمن ابراز خرسندی بابت امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و آموزشی با تغییر رویکرد گذشته و اعمال دیدگاه حرفه ای و تخصصی و تجمیع ظرفیت همه نهادهای متولی به مولفه هایی همچون تبلیغات جهت تعرفه مناسب طرح های مدنظر توجه ویژه داشت. 

در ادامه اسفندیار ضیایی از آمادگی تمام و کمال کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان خبرداد و گفت: تمامی امکانات و ابزار لازم در ۴ کانون ثابت حوزه شهری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گیلان در جهت انجام رسالت پرورش و آموزش فکری این قشر در خصوص اجرای طرح آموزش مهارتهای ده گانه زندگی بعنوان ضرورتی در جامعه امروز فراهم است.

در ادامه دکتر یحیایی رییس سازمان نظام روانشناسی استان گیلان در خصوص ضرورت و اهمیت آموزش مهارتهای زندگی و تاثیر آن در تعیین سبک زندگی اجتماعی و نیز داشتن یک زندگی منطقی، هدفمند و نیز انعطاف پذیری در مواجهه با مشکلات و فراز و نشیبهای زندگی توضیحاتی را ارائه کرد و بر ضرورت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به جای درمان با محوریت آموزش مهارتهای زندگی در سنین پایه پرداخت.

در ادامه الهام خوشدل دبیر انجمن روانشناسان تربیتی استان گیلان و ارائه دهنده طرح مهارتهای ده گانه زندگی که برای اولین بار در قالب تفاهم نامه سه جانبه در شورای شهر امضاء شد، در خصوص چارچوب طرح مورد نظر، اهمیت اجرای آن در تنویر فکر کودکان و نوجوانان، چگونگی اجرایی شدن آن در سطح کانونهای تحت نظارت اداره کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان و نیز محاسن بهره گیری از روشهای کارآمد و نوین تربیتی و جایگزین کردن آن بجای روشهای ناکارامد و قدیمی که متاسفانه هنوز بسیاری از افراد در مواجهه با مشکلات و ناملایمات زندگی از آن استفاده میکنند مطالبی را ارائه کرد.