دوره های آموزشی متعدد در سرای محله پیرکلاچای رشت

حرف تازه – سرای محله پیرکلاچای واقع در منطقه ۳ شهرداری رشت فعالیت خود را با دوره های متعدد آموزشی آغاز کرد. به گزارش حرف تازه، سرای محله پیرکلاچای با برگزاری دوره های متعدد آموزشی به یکی از فعال ترین سراهای محله تبدیل شده است. از جمله دوره های آموزشی این سرای محله می توان […]

حرف تازه – سرای محله پیرکلاچای واقع در منطقه ۳ شهرداری رشت فعالیت خود را با دوره های متعدد آموزشی آغاز کرد.

به گزارش حرف تازه، سرای محله پیرکلاچای با برگزاری دوره های متعدد آموزشی به یکی از فعال ترین سراهای محله تبدیل شده است.

از جمله دوره های آموزشی این سرای محله می توان به دوره های آموزشی روانشناسی، هنری، خیاطی، عروسک سازی، مروارید بافی، کمک آموزشی، بهداشتی، قرآن و عترت اشاره کرد.

در شاخه روانشناسی دوره هایی نظیر فرزند پروری، روابط زوجین، مهارتهای زندگی و شناخت استعداد کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

در مجموعه دوره های هنری ، نقاشی ، موسیقی آوا و سرود برگزار خواهد شد.

در زیرشاخه خیاطی نازکدوز زنانه، کاپشن دوزی، لباس کودک، خیاطی بدون الگو، دوخت سرویس آشپزخانه و جهیزیه، چهل تکه دوزی، تریکو دوزی، پرده دوزی و پارچه مبل در نظر گرفته شده است.

همچنین در گروه دوره های عروسک سازی، عروسک پارچه ای، عروسک مجسمه خمیری، عروسک بازیافتی و عروسک مقوایی پیش بینی شده است.

دوره های مروارید بافی در ۶ گروه ویترای، نماکاری روی سفال، جعبه سازی، خلاقیت و بازیافت، زیور آلات و گونی بافی دیده شده است.

از دیگر دوره های آموزشی در نظر گرفته شده در سرای محله پیرکلاچای رشت، دوره های آموزشی ریاضی، عربی، زبان، فیزیک و شیمی است.

در بخش دوره های بهداشتی هم دوره های کمک های اولیه، آشنایی با بیماری ها و تغذیه سالم از جمله دوره هایی است که برگزار خواهد شد.

آموزش قرآن و عترت، برگزاری جشن برای اعیاد و مراسم سوگواری و مسابقات ورزشی از دیگر اقدامات جالب توجه این سرای محله خواهد بود.

حقوق شهروندی، آموزش پسماند، محیط زیست و اطفای حریق نیز در مجموعه دوره های آموزشی کاربردی این سرای محله دیده می شود.

به نظر می رسد سرای محله پیرکلاچای با برگزاری مستمر چنین دوره هایی بتواند بخش قابل توجهی از اهداف در نظر گرفته شده برای سراهای محله را محقق کند و ارتباط خوبی بین شهروند و شهرداری و افزایش مشارکت از طریق برگزاری جشن ها و یا مراسم سوگواری ایجاد کند. نگاهی به  دوره های آموزشی هم نشان می دهد که در صورت تداوم می تواند ضمن مهارت آموزی به شهروندان و برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت، زمینه ساز اشتغال زایی و یا حداقل مشاغل خانگی جدیدی باشد.