دوران «چه نکن» ها به سر آمده است/ برای تفریح جوانان برنامه ریزی جدی تری لازم است

تی تی خبر : دکتر محمد صادق حسنی گفت : متاسفانه فقط جوانان را سرزنش می کنیم و می گوییم تفریحاتتان سالم نیست! اما نه به دنبال دلیل گرایش آنها به این تفریحات هستیم و نه به دنبال ایجاد راه حل ها و تفریحات جایگزین. دکتر حسنی در گفتگوی اختصاصی با تی تی خبر با بیان […]

photo_2016-01-29_03-16-13تی تی خبر : دکتر محمد صادق حسنی گفت : متاسفانه فقط جوانان را سرزنش می کنیم و می گوییم تفریحاتتان سالم نیست! اما نه به دنبال دلیل گرایش آنها به این تفریحات هستیم و نه به دنبال ایجاد راه حل ها و تفریحات جایگزین.

دکتر حسنی در گفتگوی اختصاصی با تی تی خبر با بیان اینکه برای جوانان ما تفریحات مناسبی تعریف نشده است؛ افزود: متاسفانه ما حتی همان تفریحاتی که در سال های گذشته برای یک جوان رشتی تعریف شده بود را هم از دست داده ایم.

مدیر مالی و ذیحساب ایمیدرو ادامه داد: جوانان بسیاری را می شناسم که در سال های گذشته تفریحشان رفتن به ورزشگاه عضدی و تشویق تیم محبوبشان داماش گیلان بود آنقدر این تیم ریشه در قلب و زندگی جوانان شهر دوانده بود که در مسابقات خارج از خانه نیز تعدادی از هواداران تیم را همراهی می کردند. اما امروز کم توجهی مسئولین به مشکلات این تیم، جوانان را دلسرد و ورزشگاه را تقریبا خالی کرده است. این روند تنها محدود به تیم فوتبال داماش نبوده و پیش از آن تیم های مطرح ورزش رشت و استان گیلان چه در فوتبال و چه در سایر رشته های ورزشی از جمله والیبال و بسکتبال با دوران اوجشان خداحافظی کرده، فراموش شده و سکوهای ورزشگاهشان خالی شده اند.

محمد صادق حسنی افزود: تفریحات جوانان باید به گونه ای تعریف شود که طیف گسترده ای از سلایق را در بر گیرد. به عنوان مثال نمی توان انتظار داشت تمامی جوانان شهر رشت، ورزش را در اولویت اول تفریحاتشان قرار دهند. هنر هم از جمله مقوله ای هایی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. رشت که به عنوان پیشتاز در تاریخ تئاتر ایران شناخته می شد امروزه به شدت از خلا یک سالن در خور شان تئاتر رنج می برد. تعداد سالن های سینمایش، حتی از گذشته هم کمتر شده است.

ذیحساب و مدیرمالی سازمان ایران گردی و جهانگردی کل کشور گفت: متاسفانه فقط جوانان را سرزنش می کنیم و می گوییم تفریحاتتان سالم نیست! اما نه به دنبال دلیل گرایش آنها به این تفریحات هستیم و نه به دنبال ایجاد راه حل ها و تفریحات جایگزین. ما حتی همان تفریحاتی که در سال های گذشته برای یک جوان رشتی تعریف شده بود را هم از دست داده ایم. برای تفریح جوانان برنامه ریزی جدی تری لازم است.

دکتر حسنی در پایان با اظهار امیدواری در خصوص آینده رشت در سایه وحدت میان نمایندگان در دوره های آتی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد : تعارفات را کنار بگذاریم و حقایق را ببینیم. ما در شهر رشت هنوز در دوران “چه نکن” ها به سر می بریم. اما هنوز تفریح را در اولویت های زندگی جوانانمان نمی بینیم تا بخواهیم برای آن برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم. جوان، به خصوص اگر بیکار یا مشغول به مشاغل کاذب باشد بیش از هرکس به تفریح نیازمند است. تفریحات جوانان نباید محدود به مجموعه های گردشگری، باشگاه های ورزشی و رستوران ها، کافی شاپ ها و سفره خانه ها باشد. دیگر باید به جای آن که فقط به جوانان “چه نکن” ها را گوشزد کنیم؛ با ارائه ایده و راه حل به مسئولین بگوییم چه کنند تا جوانان به مسیر صحیحی هدایت شوند.