با حضور محمدعلی ثابت قدم

دوازدهمین ایستگاه آتش نشانی شهر رشت افتتاح شد

حرف تازه : دوازدهمین ایستگاه آتش نشانی رشت با حضور دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت  ، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت ، معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری رشت ، مدیر عامل سازمان آتش نشانی  و جمع کثیری از پرسنل این سازمان در کوی متحدین واقع در بلوار امام رضا (ع) افتتاح شد . شهردار رشت […]

حرف تازهدوازدهمین ایستگاه آتش نشانی رشت با حضور دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت  ، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت ، معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری رشت ، مدیر عامل سازمان آتش نشانی  و جمع کثیری از پرسنل این سازمان در کوی متحدین واقع در بلوار امام رضا (ع) افتتاح شد .

شهردار رشت در مراسم بهره برداری از ایستگاه ۱۲ آتش نشانی ضمن ابراز خرسندی از همت و تلاش پرسنل این سازمان و حمایت های اعضای  شورای اسلامی  شهر رشت به جهت توجه به بخش خدمات شهری اظهار داشت : شهرداری رشت در برنامه ها و اهداف خود بحث تمرکز زدایی را در چارت سازمانی و در محدوده خدماتی که ارایه می دهد در پیش گرفته و بر همین اساس فلسفه وجودی ایجاد امکانات در محلات مقوله عدم تمرکز در نقاط خاص است .

وی با بیان این مطلب که نگاه شهرداری به محلات در جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان می باشد گفت : احداث بازارچه های میوه و تره بار ، پارک های بازی، ایستگاه های آتش نشانی و زمین های ورزشی به منظور رفاه حال شهروندان است و مکان های عنوان شده باید تا پایان دوره مدیریت شهری در ۱۵ ناحیه شهرداری به نقطه مطلوب خود برسد .

دکتر ثابت قدم افزود : هر ناحیه شهرداری مشمول سه یا چهار محله است و باید فعالیت های شهرداری به گونه ای ساماندهی شود که تا توزیع غیر متمرکز مبتنی بر عدالت و خدمات بر اساس مناطق کم برخوردار داشته باشیم.

وی در خصوص افتتاح ایستگاه ۱۲ آتش نشانی عنوان کرد : ۴ ایستگاه از زمان دوره دوم  مدیریت اینجانب در شهرداری راه اندازی گشته و ۳ ایستگاه دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

 

وی خاطر نشان کرد : در زمینه تجهیز ناوگان آتش نشانی رشت اقدامات خوبی در دست اقدام است و امکانات این سازمان به حدی خواهد رسید که درخور و شایسته ۱۵ ایستگاه باشد .

وی در ادامه افزود : در حوزه نیروی انسانی ، تعداد کارکنان سازمان آتش نشانی شهرداری رشت که در حال حاضر ۲۸۰ نفر هستند با تمهیدات در نظر گرفته شده افزایش نیرو خواهد داشت و  ۶۶ نیرو نیز به این تعداد پرسنل اضافه خواهند شد تا جوابگوی ارایه خدمات به شهروندان در حوادث باشیم.

 

شهردار رشت تاکید کرد : بحث ایجاد سایر امکانات رفاهی برای نواحی و محلات با تعامل و حمایت شورای محترم شهر رشت پیگیری و اجرا خواهد شد .

دکتر ثابت قدم گفت : ایجاد سرای محلات نیز در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال جاری تعداد سرای محلات به ۸ عدد خواهد رسید و ۷ سرای دیگر نیز در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد .

وی اذعان داشت : سرای محلات در بعد نرم افزاری ، آموزش شهروندان در حوزه های مختلف ، نقش ترویجی و تبلیغی دارند و بدین ترتیب می توانیم مشارکت اجتماعی شهروندان را در مقوله فعالیت های  شهری ارتقا بخشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز به بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد سازمان متبوعه خود پرداخت .