دلایل دیپورت شدن از ترکیه چیست؟

– کسانی که در خاک ترکیه با دیپورت شدن مواجه شده اند قطعا به دنبال علت دیپورت شدن از ترکیه و رفع دیپورتی خود می باشند. دیپورت شدن از ترکیه مسئله ایست که برای خارجیان و بیگانگانی که شهروند این کشور محسوب نمی شوند رخ می دهد.

حرف تازه – کسانی که در خاک ترکیه با دیپورت شدن مواجه شده اند قطعا به دنبال علت دیپورت شدن از ترکیه و رفع دیپورتی خود می باشند. دیپورت شدن از ترکیه مسئله ایست که برای خارجیان و بیگانگانی که شهروند این کشور محسوب نمی شوند رخ می دهد. با دیپورت شدن از ترکیه شما یک عضو حذف شده و خط خورده در این جامعه به حساب می آیید و هرچه سریع تر باید خاک این کشور را ترک کنید. مدت زمان دیپورت شدن در اغلب موارد یک زمان ۵ ساله است اما برخی از افراد به صورت دائمی از این کشور اخراج می شوند. علت دیپورت شدن، رفع دیپورتی ترکیه و جریمه دیپورت شدن در ترکیه را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم.

دلایل دیپورت شدن از ترکیه

اگر از کشور ترکیه دیپورت شده اید قطعا مشمول یکی از بندهای ذیل هستید:

  1. در کشور ترکیه مرتکب فعل کیفری با مجازات حبس به میزان بیشتر از دو سال محکوم شده اید.

  2. در گروه های تروریستی فعالیت داشته اید.

  3. برای ورود به ترکیه از اعمال غیرقانونی همانند ویزای جعلی یا مدارک شناسایی تقلبی استفاده کرده اید.

  4. در کشور ترکیه به مشاغل غیرمجاز و غیرقانونی فعالیت دارید.

  5. اقامت شما در ترکیه پایان یافته است و طی ده روز مبادرت به تمدید ویزا نکرده اید.

  6. مجوز شما برای اقامت در ترکیه باطل شده است و قابل تمدید نمی باشد.

  7. مجوز کار ندارید اما در ترکیه مشغول به کار شده اید حتی در کارهای قانونی!

  8. روند ورود و خروج شما به ترکیه کاملا غیرقانونی است.

  9. وابسته به یکی از احزاب یا سازمان هایی هستید که توسط ترکیه و سازمان بین الملل به عنوان گروه های تروریستی شناخته می شوند.

  10. افرادی که حق ورود به ترکیه را ندارند اما وارد این کشور شده اند.

  11. افرادی که مشمول حمایت بین الملل نیستند و درخواست آن ها مبنی بر این امر رد شده است.

  12. افرادی که درخواست اقامت در ترکیه را مطرح کرده اند اما با درخواست آن ها موافقت نشده است و در عین حال بعد از گذشت ده روز همچنان در ترکیه به سر می برند.

رفع دیپورتی کشور ترکیه

شما می توانید از طریق دو روش اثبات شده ای که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم در خصوص رفع دیپورت شدن از ترکیه اقدام نمایید.

  1. درخواست یک ویزای دیگر: اگر درخواست یک ویزای دیگر بدهید و با درخواست شما موافقت شود می توانید درخواست رفع دیپورت شدن را از کنسول گری ترکیه در تهران خواستار شوید. به عنوان مثال می توانید تلاش کنید تا ویزای تحصیل، کار یا ازدواج را از دولت ترکیه بگیرید. برای اینکه درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد باید دلایل خود را در مقابل مقام قضایی صلاحیتدار بیان کنید.

  2. درخواست لغو دیپورتی ترکیه از دادگاه: شما می توانید بدون درخواست یک ویزای دیگر، درخواست رفع دیپورت شدن از ترکیه و ورود به این کشور را داشته باشید. حکم دادگاه و دلایل دیپورت، از طریق مراجع قانونی به شخص یا نماینده قانونی وی اعلام می‌گردد. اتباع بعد از دریافت این ابلاغیه باید حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز، مراتب اعتراض خود و درخواست تجدید نظر را به دادگاه صالح اعلام نمایند. پس از این درخواست، پروسه دیپورت شخص تا پایان زمان رای دادگاه متوقف می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که برخی از افراد هرگز نمی توانند از طریق روش های فوق و هیچ روش دیگری برای لغو دیپورتی ترکیه اقدام کنند. از جمله این افراد می توان به فعالان گروه های تروریستی یا کسانی که به این احزاب وابسته هستند اشاره نمود. همچنین کسانی که علیه امنیت و نظم ملی کشور ترکیه فعالیت کرده اند قادر به رفع دیپورت شدن نخواهند بود.

رفع دیپورتی کشور ترکیه

جریمه دیپورت شدن از ترکیه

دیپورت شدن از یک کشور صرفا به اخراج و ممنوعیت اقامت و ورود به آن کشور منتهی نمی شود بلکه شامل پرداخت جریمه نیز می گردد که با توجه به شرایط فرد متغیر می باشد. جریمه دیپورت شدن از ترکیه یک رقم ثابت نیست و در بخش های مرزی دو کشور تعیین می شود. علاوه بر جریمه مقرر، ممنوعیت خاصی نیز به همراه جریمه گوشزد می شود که شامل موارد ذیل است:

  1. اگر این مدت زمان از ۱ الی ۱۵ روز باشد ممنوعیتی برای ورود وجود ندارد با این حال افراد باید در زمان خروج مبلغی را به عنوان جریمه دیپورت از ترکیه پرداخت کنند.

  2. اگر این مدت زمان ۱۶ روز الی سه ماه باشد، ممنوعیت ورود به کشور به مدت سه ماه، به علاوه پرداخت جریمه در زمان خروج برای فرد اعمال می گردد.

  3. برای مدت زمان بیشتر از سه ماه، این جریمه شامل ۶ ماه ممنوعیت ورود به کشور و پرداخت مبلغی به عنوان جریمه دیپورت در زمان خروج از ترکیه خواهد بود.

  4. لازم است بدانید که اتباع بیگانه باید پیش از خروج از کشور، جریمه دیپورت شدن از ترکیه را در فرودگاه و یا مرز پرداخت کنند در غیر این صورت، ممنوعیت ورود به ترکیه به مدت ۵ سال افزایش پیدا می کند.

الی گشت