دلایل استعفای رئیس و نائب رئیس خانه مطبوعات گیلان

حرف تازه : شنیده ها حاکی از این است که در پی استعفای رییس خانه مطبوعات گیلان ، نایب رییس و بازرس این موسسه نیز استعفا داده اند . به گزارش حرف تازه به نقل از عصرصادق ، بر اساس شنیده ها یکی از دلایل استعفای داداشی و کریمی (رییس و نایب رییس خانه مطبوعات) اعتراض به سخنرانی […]

حرف تازه : شنیده ها حاکی از این است که در پی استعفای رییس خانه مطبوعات گیلان ، نایب رییس و بازرس این موسسه نیز استعفا داده اند .

به گزارش حرف تازه به نقل از عصرصادق ، بر اساس شنیده ها یکی از دلایل استعفای داداشی و کریمی (رییس و نایب رییس خانه مطبوعات) اعتراض به سخنرانی مدیرعامل خانه مطبوعات در نشست اصحاب فرهنگ و رسانه با وزیر و معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دولت بوده است.
خورسندی در این مراسم شدیدا از عملکرد دولت تدبیر وامید در حوزه رسانه انتقاد کرد و اقدامات انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر را ضعیف ارزیابی نمود.
این بیانات مدیر عامل خانه مطبوعات بلافاصله در فضای مجازی مورد اعتراض داداشی و کریمی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قرار گرفت.
این دو معتقد بودند که بیشترین تلاش در حوزه رسانه در طی چند سال اخیر صورت گرفته و نسبت به ادوار گذشته در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بی سابقه بوده است و از جمله می توان حذف یارانه نشریات دولتی و نهادهای عمومی ، پرداخت هزینه بیمه خبرنگاران به نشریات ، حمایت از نشریات محلی و غیره را نام برد.همچنین
ازجمله نکات مورد اختلاف نظر داداشی و کریمی با مدیرعامل خانه مطبوعات در خصوص صدور مجوز نشریات جدید است که خورسندی در مراسم هفته دولت با حضور وزیر ارشاد بیان داشت که گیلان با صدور مجوز نشریات جدید از اشباع شده و مجالی برای فعالیت نیست .وی کثرت نشریات را تهدید خوانده بود که این موضوع به زعم رییس و نایب رییس خانه مطبوعات با اعتراض در فضای مجازی ، فرصت و یک مزیت عنوان شد.
مع الوصف در صورت استعفا چند نفر از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ،این موسسه به تعطیلی کشیده می شود و بر طبق اساسنامه مجمع برگزار و انتخابات جدید صورت می گیرد.

به گزارش حرف تازه حسن سامری بازرس خانه مطبوعات نیز در اعتراض به دریافت هدایایی خارج از اصول این خانه استعفا داده است. او نیز نسبت به عملکرد مدیر عامل خانه مطبوعات انتقاد داشته است.