جلسه 124 کمیسیون ترافیک - گزارش و تصاویر؛

دفاع حاجی پور از شانیت شورا

حرف تازه : یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت عصر یکشنبه در ساختمان تاریخی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. در این جلسه بررسی اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در دستور کار قرار داشت. در ابتدای این جلسه مریم گل احضار […]

حرف تازه : یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت عصر یکشنبه در ساختمان تاریخی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

در این جلسه بررسی اساسنامه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در دستور کار قرار داشت.

در ابتدای این جلسه مریم گل احضار با اشاره به چارت مصوب وزارت کشور گفت : بر این اساس سازمان های شهرداری رشت از ۱۴ سازمان به ۱۰ سازمان تبدیل می شود.

معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی شهرداری رشت در ادامه با اعلام اینکه سازمان های حوزه حمل و نقل در قالب سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری به فعالیت خود ادامه می دهند افزود: علاوه بر آن سازمان های بازآفرینی و عمران ادغام می شوند. همچنین سازمان های زیباسازی و پارک ها نیز ادغام خواهند شد.

در ادامه مظفر نیکومنش نودهی با اشاره به چارت وزارت کشور گفت: هر شهر با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت استانی خودش می تواند تصمیم گیری کند و باید به فراخور شرایط ترافیکی رشت تصمیم بگیریم.

اما در ادامه جلسه و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص ترکیب شورای سازمان اسماعیل حاجی پور به شدت نسبت به عضویت اعضای شورا در شورای سازمان انتقاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: مگر می شود عضو شورا در شورای سازمان که شهردار رئیس آن است عضو شود؟ باید شانیت و جایگاه شورا حفظ شود. جایگاه شورا از شهردار و شهرداری بالاتر است.

حاجی پور با بیان اینکه هیئت عالی سرمایه گذاری هم به همین شکل است خاطر نشان کرد: عضو شورا باید به عنوان ناظر در سازمان فعالیت کند و آنچه در سازمان مصوب شد به شورا بیاید و اگر به صلاح شهر بود تصویب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود صراحتا عضویت اعضای شورا در شورای سازمانهای شهرداری را غلط دانست و اظهار داشت: رئیس شورای سازمان که شهردار باشد یک مزیت دارد و در صورت موافقت او هر موضوعی مصوب می شود. 

حاجی پور با اعلام اینکه موضوع ثابت قدم نیست افزود: این موضوع تمام شوراها و شهرداران کشور است. اعضای شورا نباید در جایی عضو باشند که شهردار رئیس آن است.

مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری نیز طی صحبت هایی بر ضرورت حفظ جایگاه معاون شهرداری در سازمان های مربوطه تاکید کرد.

در این جلسه فرامرز جمشید پور نیز نسبت به برخی وظایف تعریف شده برای سازمان انتقاد داشت و آن را در تداخل با وظایف معاونت دانست.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: اولین بار است که این اساسنامه را می بینم و در ۲۰ جلسه ای که گفته می شود در این خصوص برگزار شده است دعوت نبوده ام.

رضا رسولی پیشنهاد داد: کارگروهی متشکل از جمشیدپور، شریفی، زکی زاده، گل احضار و نماینده ای از شورا جهت بررسی بیشتر و رفع ابهامات روز سه شنبه جلسه فوق العاده ای را برگزار کنند.

لازم به ذکر است با نظر اعضای شورا، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در کارگروه پیشنهادی به نمایندگی از شورا شرکت خواهد کرد. ضمنا علی رغم مخالفت حاجی پور اکثر اعضای کمیسیون ترافیک، رای به عضویت یک عضو شورا در شورای سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری دادند.

در این جلسه رسولی، حاجی پور، شیرزاد، کارگرنیا، نیکومنش و جذب از اعضای شورا حضور داشتند. گل احضار، جمشیدپور، زکی زاده، مرتضی شریفی، سرهنگ حسینی و منا ابروفراخ معاون برنامه ریزی  و امور عمرانی فرمانداری رشت از دیگر چهره های شاخص حاضر در این جلسه بودند.