در راستای برخورد با فساد در شهرداری تهران

دستگیری مهناز استقامتی معاون سابق شهرداری رشت

بازداشت مدیران شهری به شهرداری تهران نیز رسید و طی آن شهردار دو منطقه از تهران دستگیر شدند.

حرف تازه – خبر دستگیری مرتضی رحمانی شهردار منطقه ۲ و مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸ پایتخت و معاون سابق شهرداری رشت از سوی خبرگزاری ها تایید شد.

احضار یا بازداشت مرتضی رحمانی و مهناز استقامتی؟! / بازداشت تایید شد

خبرگزاری مهر از منابع آگاه کسب اطلاع کرد و خبر بازداشت مرتضی رحمانی شهردار منطقه ۲ و مهناز استقامتی شهرداران منطقه ۸ که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تأیید شد.
طبق تأیید منابع آگاه، برخی معاونان این دو منطقه نیز بازداشت شده‌اند.
هنوز علل بازداشت از سوی منابع رسمی به تأیید نرسیده است.

بازداشت دو شهردار منطقه از سوی مدیر روابط عمومی شهرداری تهران تایید شد

خبرگزاری صدا و سیما نیز نوشت: مدیر روابط عمومی شهرداری تهران دستگیری شهرداران شهرداری منطقه دو و هشت پایتخت را تایید کرد.
غلامحسین محمدی با اشاره به انتشار خبری منبی بر دستگیری شهرداران منطقه دو و هشت پایتخت در فضای مجازی گفت: شهردار تهران هم در فضای مجازی تاکید کرده است” مدیریت فعلی شهرداری همواره در برخورد با فساد پیشتاز و پیش قدم بوده است و همانگونه که بار‌ها اعلام کرده ایم در صورت کشف اسناد فساد یا دلایلی مبنی برتخلف و ارائه مستندات از سوی نهاد‌های ذیصلاح؛ شهرداری تهران تابع قانون است و سریعاً وارد عمل خواهد شد”.
وی ادامه داد: آقای حناچی اذعان دارد “ضمن اینکه معتقدم فساد در هر دوره‌ای مدیریتی و توسط هر شخص مذموم است و مردم نباید احساس کنند در برخورد با آن تبعیضی وجود دارد، تاکید دارم خدمات صادقانه خانواده شهرداری و تلاش‌های مدیران آن در این شرایط نباید تحت الشعاع این موارد قرار گیرد”؛
بنابراین گزارش؛ شهردار منطقه ۲ تهران امروز به همراه معاون سابقش در منطقه ۲۱ تهران دستگیر شدند.
شهردار منطقه ۸ نیز دستگیر شده است.

محسن هاشمی: تا جایی که اطلاع دارم این دو شهردار احضار شده اند نه بازداشت

در همین حال رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازداشت احتمالی دو عضو شورای شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش حرف تازه به نقل از برنا ، اخباری مبنی بر بازداشت دو شهردار منطقه شهرداری تهران در فضای مجازی منتشر شد. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در این خصوص گفت: تا جایی که اطلاع دارم این دو شهردار احضار شده اند نه بازداشت.
او افزود: جزئیات بیشتری در این خصوص نمی دانم و دلیل این احضار را اطلاع ندارم و تنها امروز شنیده ام که احضار شده اند.
باشگاه خبرنگاران جوان ، رویداد ۲۴ ، فارس و برخی منابع خبری دیگر نیز این خبر را انتشار داده و تایید کرده اند.

واکنش حناچی به خبر دستگیری شهرداران مناطق ۲و ۸

پیروز حناچی شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره ماجرای دستگیری شهرداران مناطق ۲ و ۸ در پایتخت اظهار داشت: مدیریت فعلی شهرداری همواره در برخورد با فساد پیشتاز و پیش قدم بوده است و همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم در صورت کشف اسناد فساد و یا دلایلی مبنی بر تخلف یا ارائه مستندات از سوی نهادهای ذی صلاح شهرداری تهران تابع قانون است و سریعاً وارد عمل خواهد شد.
وی افزود: معتقدم فساد در هر دوره مدیریتی و توسط هر شخص مذموم است و مردم نباید احساس کنند در برخورد با آن تبعیضی وجود دارد. تأکید دارم خدمات صادقانه خانواده شهرداری و تلاش‌های مدیران در این شرایط نباید تحت الشعاع این موارد قرار گیرد.
گفتنی است مسعود نصرتی در حالی مهناز استقامتی را به عنوان معاون شهرسازی و معماری و همچنین همسر او حامد اخوان را به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری رشت منصوب کرده بود که، مهناز استقامتی تنها یک هفته بیشتر در محل کار خود در شهرداری رشت حضور نداشت و رشت را ترک کرد.
نکته جالب این است که از استقامتی به عنوان مدیر نمونه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران تقدیر شده بود!
دستگیری مهناز استقامتی معاون سابق شهرداری رشت

دستگیری مهناز استقامتی معاون سابق شهرداری رشت