دستور مقام قضایی مانع پرداخت مبلغ خرید حمایتی از فیلم «درباره آمنه» شد

حرف تازه – معاون اداری و مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص عدم پرداخت مبلغ خرید حمایتی از فیلم «درباره آمنه» اظهار کرد: دستور مقام قضایی مانع این پرداخت شده است. به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهرداد صمدی، معاون اداری و مالی […]

حرف تازه – معاون اداری و مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص عدم پرداخت مبلغ خرید حمایتی از فیلم «درباره آمنه» اظهار کرد: دستور مقام قضایی مانع این پرداخت شده است.
به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهرداد صمدی، معاون اداری و مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس تقاضای آقای «احمد عبداللهیان بلوچی» مبنی بر خرید حمایتی از فیلم مستند «درباره آمنه» و با توجه به مکاتبات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، اعتبار خرید هفت هزار و پانصد حلقه لوح فشرده این مستند در موافقتنامه فیمابین سازمان برنامه و بودجه و این اداره کل منظور گردیده است.
این مسئول با اشاره به تخصیص صد در صد بودجه مورد نیاز برای این خرید حمایتی، تصریح کرد: به جهت دستور مقام قضایی، تا کنون مبلغی بابت خرید حمایتی از فیلم «درباره آمنه» پرداخت نشده است.
حسین ابراهیمیان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: فیلم مستند «درباره آمنه»، پیش از این توسط مرکز رسانه های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت مادی و معنوی قابل توجهی قرار گرفته است.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص حمایت این اداره‌کل از حوزه فیلم و فیلمسازان گفت: حمایت از ساخت فیلم های ارزشی مانند مستند «پرنده افلاک» ساخته خانم سهیلا پورمحمدی در خصوص زندگی شهید خلبان «سید علی اقبالی دوگاهه» و مستند «ملوانان تنها به دریا نمی روند» ساخته آقای الله‌کرم رضائی‌زاده از جمله فعالیت های اخیر این اداره‌کل در حوزه مذکور است.
وی ادامه داد: در طی سال نیز برنامه های مختلف اکران همزمان جشنواره های فیلم از جمله جشنواره فیلم فجر و همچنین اکران فیلم های هنر و تجربه در رشت توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شده است.
ابراهیمیان افزود: برگزاری جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی و کمک به ساخت فیلم های مستند از سوی دفاتر انجمن سینمای جوان استان از دیگر فعالیت های انجام شده در این حوزه است.