دسترسی ایرانیان به بروکر آلپاری قطع شد؟ | شایعه یا واقعیت؟

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان است که در آن روزانه تریلیون‌ها دلار توسط معامله‌گران مبادله می‌شود . این بازار به عنوان بازار ارزهای خارجی، مکانی برای خرید و فروش ارزهای مختلف جهانی به منظور تجارت و سرمایه‌گذاری است. یکی از جذابیت‌های بزرگ بازار فارکس، امکان شرکت در معاملات به صورت ۲۴ ساعته در طول ۵ روز هفته است. این ویژگی باعث می‌شود که تریدرها از سراسر جهان بدون توقف معامله کنند و به رفع نیازهای مالی خود بپردازند.

حرف تازه – رپورتاژ آگهی: یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر بازار فارکس، تنوع بسیار بالای نمادهای قابل معامله در آن است. از ارزهای معمولی تا نمادهایی مانند طلا و نفت در این بستر قابل معامله هستند. تریدرها می‌توانند در بازار فارکس با انواع ارزها معامله کنند. همچنین، با توجه به اخبار و تحولات جهانی، قیمت ارزها به طور مداوم تغییر می‌کند که به تریدرها فرصت‌های مناسب برای کسب سود فراهم می‌کند.

جذابیت دیگر بازار فارکس، امکان استفاده از اهرم مالی یا leverage است. این موضوع به تریدرها امکان می‌دهد با مقدار سرمایه کمتر، با حجم معاملات بزرگتری وارد معامله شوند. این ویژگی می‌تواند به تریدرها کمک کند تا سود بیشتری را از معاملات خود بدست آورند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با افزایش حاشیه سود، ضرر معامله‌گران نیز بزرگ‌تر می‌شود.

به طور کلی، بازار فارکس با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یک فرصت جذاب برای تریدرها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و مبتدی ایجاد می‌کند. این بازار با تغییرات پیوسته خود، فرصت‌های متعددی را برای کسب سود و ارتقاء تجربه معاملاتی فراهم می‌کند و به همین دلیل در جهان مالی جایگاه ویژه‌ای دارد.

افراد مختلف در سراسر دنیا و همچنین موسسات مالی بین‌المللی در با سرمایه‌های بزرگ و کوچکی در حال فعالیت هستند. اما ایرانیان به دلیل تحریم‌های موجود، دارای محدودیت‌هایی برای فعالیت در این بازار و استفاده از بروکرها دارند.

یکی از بروکرهایی که مدت زیادی است به ایرانیان خدمات می‌‌دهد و کاربران ایرانی زیادی دارد، آلپاری نام دارد. مدتی است که شایعاتی مبنی بر قطع شدن دسترسی ایرانیان به این بروکر و مسدود شدن برداشت از آلپاری منتشر شده است که در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم.

معرفی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری در سال ۱۹۹۸ و در شهر کازان روسیه تاسیس و راه اندازی شد. این بروکر در مدت کوتاهی توانست کاربران زیادی را جذب خود کند و با داشتن سطح خدمات و اعتبار مناسب، جایگاهی مناسبی در میان کارگزاران فارکس پیدا کند.

در حال حاضر درصد زیادی از معامله‌گران ایرانی در حال فعالیت در این بروکر هستند و آلپاری نامی آشنا میان تریدرهای ایرانی بازار فارکس است.

آلپاری در سایت خود اطلاعات و امکانات مناسبی را برای کاربران فراهم کرده تا مرجعی مناسب و قابل قبول برای کاربرانی از سراسر دنیا باشد.

آیا دسترسی ایرانیان به آلپاری مسدود می‌شود؟

از زمان اجرای تحریم‌ها بر علیه ایرانیان،‌ شاهد افزایش محدودیت‌های پلتفرم‌های واسطه برای کاربران ایرانی بوده‌ایم و بسیاری از بروکرها و واسطه‌های بین‌المللی خدمات‌دهی به کاربران ایرانی را محدود کردند. اما در این بین برخی از پلتفرم‌ها مانند آلپاری به ادامه فعالیت خود پرداختند و دسترسی کاربران ایرانی خود را قطع نکردند.

مدتی پیش در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر اینکه بروکر آلپاری قرار است دسترسی کاربران ایرانی خود را محدود و مسدود نماید منتشر شد. این موضوع باعث ترس کاربران ایرانی شده و بسیاری از افراد اقدام به خروج سرمایه‌های خود از این بروکر کردند.

اما طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این موضوعات پایه و اساس معتبری ندارند و آلپاری همچون گذشته به خدمات دهی به ایرانیان ادامه می‌دهد و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.

مشکل باز نشدن سایت آلپاری

مدتی است برخی افراد در داخل کشور برای ورود به سایت آلپاری با مشکلاتی مواجه هستند و سایت این بروکر برای افراد باز نمی‌شود. راه حل این مشکل چیست؟

برای حل این مشکل ابتدا باید VPN خود را فعال کنید. توجه داشته باشید از آی‌پی کشوری به غیر از آمریکا استفاده کنید. سپس حافظه کش مرورگر خود را پاک کنید و وارد سایت آلپاری شوید.

اعتبار بروکر آلپاری

یکی از موارد مهم در اعتبارسنجی پلتفرم‌های مالی، میزان فعالیت بروکر مورد نظر است. اما بخش مهم دیگری در اعتبارسنجی مربوط به داشتن مجوز و رگولاتوری‌های معتبر است.

شرکت Alpari (Comoros) Ltd در سازمان خدمات بین‌المللی جزیره موهلی با شماره HY00423015 به ثبت رسیده و از این نهاد اجازه فعالیت به عنوان کارگزار و شرکت تسویه وجوه بین‌المللی تحت مجوز شماره T2023236 را دارد.

دومین مجوز بروکر الپاری، FINACOM یا Financial Commission (خدمات کمیسیون مالی) است. این یک شرکت خصوصی است که در جهت حل اختلاف بین مشتری و بروکر فعالیت می‌کند و مشتریان را تا سقف معینی بیمه می‌کند.

این بروکر از نظر رگولاتوری رتبه بالایی نمی‌گیرد، اما فراموش نکنید که به دلیل تحریم‌ها، ایرانیان نمی‌توانند از امکانات رگولاتوری های معتبر بین المللی استفاده کنند.

واریز و برداشت در آلپاری

تنوع واریز و برداشت در بروکرهای فارکس یکی از جنبه‌های بسیار مهم است که تأثیر قابل توجهی بر تجربه و موفقیت تریدرها در این بازار دارد. وجود روش‌های متنوع به تریدرها امکان می‌دهد تا با توجه به نیازهای خود، به سریع‌ترین شکل ممکن به واریز و برداشت از بروکر بپردازند.

انواع روش‌های واریز و برداشت در آلپاری عبارت است از:

کارت‌های اعتباری واریز و برداشت ریالی با استفاده از تاپ چنج

پرفکت‌مانی

نتلر

اسکریل

تتر

بیت‌کوین

وبمانی

هر فرد بایستی با توجه به نیازهای خود بهترین روش را انتخاب کند تا با پرداخت کمترین کارمزد بتواند وجوه مورد نظر را به این بستر انتقال دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بروکر آلپاری و همچنین بررسی شایعه مسدود شدن دسترسی ایرانیان به این بروکر پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

کاربران محترم قبل از ثبت نام در هر بروکر خارجی بایستی به شرایط و قوانین مورد نظر در مورد ایرانیان توجه داشته باشند تا سرمایه آنان در بروکر مورد نظر مسدود نشود و تا آینده ریسک‌های پیش‌بینی نشده اطلاعات شما را در معرض خطر قرار ندهد.

در حال حاضر تعداد کمی از بروکرهای خارجی به ایرانیان خدمات می‌دهند. لطفا در انتخاب بروکر مورد نظر دقت کافی را داشته باشید.