محمد زمان فداکار مدیر امور شعب پست بانک گیلان در نشست با اصحاب رسانه:

در سه سال دولت تدبیر و امید بهترین عملکرد را داشته ایم + تصاویر

حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار : نشست محمد زمان فداکار مدیر امور شعب پست بانک گیلان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. محمد زمان فداکار ضمن تبریک به مناسبت هفته بانکداری اسلامی گفت : از مهم ترین اهداف تشکیل پست بانک می توان به ضرورت ارائه خدمات بانکی در سراسر کشور به ویژه در نقاط […]

حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار : نشست محمد زمان فداکار مدیر امور شعب پست بانک گیلان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد زمان فداکار ضمن تبریک به مناسبت هفته بانکداری اسلامی گفت : از مهم ترین اهداف تشکیل پست بانک می توان به ضرورت ارائه خدمات بانکی در سراسر کشور به ویژه در نقاط توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته و روستاها و همچنین تامین نیاز های پولی و بانکی روستاییان و کاهش تردد و اتلاف وقت اشاره کرد.

مدیر امور شعب پست بانک گیلان افزود: بیش از ۹۰ درصد کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست در حال ارائه خدمات در قالب پست بانک زیر نظر مستقیم دولت ها هستند.

وی همچنین به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی که به تاییدیه شورای نگهبان رسید اشاره کرد و گفت : پست بانک به عنوان بانک توسعه ای – تخصصی در حوزه IT و ICT و خرده بانکداری روستایی برگزیده شد.

محمد زمان فداکار در ادامه به تبیین تفاوت های بانک های توسعه ای و بانک های تجاری پرداخت و تصریح کرد: بانک های تجاری به دنبال حداکثر سود و حداقل هزینه هستند. اعطای تسهیلات را برای شرکت های مرفه و معتبر در نظر می گیرند. در ایجاد باجه و شعبه با توجه به صرفه و صلاح اقتصادی بانک برنامه ریزی می کنند. در نقطه مقابل بانک های توسعه ای هستند که الزاما به دنبال سود نیستند. اعطای تسهیلات با نرخ های ترجیحی را در دستور کار دارند. تشکیل شعبه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در نظر می گیرند و بیشتر به دنبال تحقق اهداف توسعه ای دولت ها هستند.

مدیر امور شعب پست بانک گیلان خاطر نشان کرد: یکی از ابزار های حضور پست بانک در نقاط روستایی ایجاد دفاتر ICT است که هدف این دفاتر افزایش نقاط تماس به منظور سهولت دسترسی مردم به خدمات است و این حضور پست بانک در روستاها هیچ هزینه ای به دولت تحمیل نمی کند. از جمله نتایج ایجاد این دفاتر کمک به اقتصاد روستا و اشتغال زایی است.

وی در ادامه به اهم فعالیت های پست بانک ایران در روستاها اشاره ای داشت و افزود: ۲۹ درصد از خدمات بانکی ارائه شده به روستاها، توزیع یک و نیم میلیون سهام عدالت و پرداخت یارانه ماهانه ۱٫۵ میلیون خانوار، ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی، پرداخت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی از مهم ترین این فعالیت ها به شمار می رود.

فداکار همچنین آماری از دفاتر خدمات بانکی روستایی پست بانک را ارائه کرد و گفت : تعداد دفاتر فعال پست بانک گیلان ۶۰۰ دفتر است و سرانه منابع هر دفتر یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان است.

مدیر امور شعب پست بانک گیلان با بیان اینکه پست بانک اولین بانک دولتی تشکیل شده پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است اظهار داشت: پست بانک اولین بانکی است که قانون تاسیس آن توسط مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته است. اولین و تنها بانکی است که در سازمان های جهانی حضور دارد. اولین خرده بانکدار کشور است. اولین بانک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بزرگترین بانک از لحاظ گستردگی است.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد سه ساله پست بانک گیلان در سه ساله دولت تدبیر و امید را ارائه کرد و گفت : پست بانک گیلان با دارا بودن ۲۱ شعبه و ۱۰۵ پرسنل و حدود ۶۰۰ باجه نمایندگی بانکی و با در نظر گرفتن هر دفتر یک نفر حداقل ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است. ضمن آنکه با ارائه تسهیلات نیز فرصت های شغلی ایجاد می کنیم.

محمد زمان فداکار با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی استان در حوزه روستایی صورت می گیرد یاداور شد: پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی از محل صندوق توسعه ملی، تجهیز ۸۰ روستا به خدمات شبانه روزی خودپرداز ، ۴ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد جهت اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات سفر رییس جمهور به گیلان و بیش از ۸۰ درصد یارانه های بخش روستایی و پرداخت حقوق ۴۱۰۰ نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

مدیر امور شعب پست بانک گیلان عملکرد سه ساله پست بانک گیلان را در سه حوزه اشتغال، کشاورزی خدمات بازرگانی و ارتباطات بررسی کرد و گفت: در حوزه اشتغال از مهم ترین دستاوردها می توان به تجهیز ۷ کارگاه تولیدی جهت توسعه آبزیان و کشاورزی، ایجاد و توسعه ۲۵ واحد کوچک و خرد خدماتی و تجهیز ۷۸ واحد خانگی و خرد در حوزه اشتغال جهت مددجویان کمیته امداد اشاره کرد.

وی افزود: در پرداخت وام های قرض الحسنه ۹۲ درصد رشد داشته ایم. در ایجاد دفاتر ICT روستایی و شهری ۷۱ درصد رشد را شاهد بوده ایم و در دستگاه های خودپرداز ۷۰۰ درصد و در تعداد کارت ۴۰۰ درصد رشد در همین سه سال دولت تدبیر و امید داشته ایم و بهترین عملکرد را در این مدت ثبت کرده ایم. اما هنوز فضاهای کار زیادی وجود دارد.

یوسف زاده مسوول روابط عمومی پست بانک نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص پست بانک پرداخت و به نقل از فرحی مدیر عامل پست بانک ایران گفت: ماموریت های جدید پست بانک ایران وظایف آن را بیش از پیش سنگین تر کرده است.

وی افزود : ۳۲ هزار دهیاری کشور تحت پوشش خدمات پست بانک ایران قرار دارند.

یوسف زاده تصریح کرد : پست بانک موفق به دریافت نشان عالی در صنعت بانکداری شده است.

وی همچنین به راه اندازی دومین مدرسه پست بانک در استان ایلام اشاره کرد.

فرزاد توکلی نیز گفت : در حوزه زیرساخت در سطحی قرار داریم که زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات به مردم وجود دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان گیلان افزود: معتقدیم پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید جایگاه خود را در این حوزه بیش از پیش به اثبات برساند.

وی با بیان اینکه پست بانک با افزایش شعب قدم اول را در خصوص اثبات جایگاه خود برداشته است گفت: باید کانالهای نوین بانکداری بیش از گذشته در مجموعه پست بانک مورد توجه قرار بگیرد.

توکلی افزود: در سایت های خرید و فروش الکترونیک درگاه هایی غیر از پست بانک را عموما شاهد هستیم و به نظر می رسد پست بانک باید با هدف گذاری جدید و سرویس بهینه، سهم خودش را از دولت الکترونیک به دست بیاورد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان گیلان با تاکید بر موضوع اقتصاد خرد در روستاها تصریح کرد: به دنبال طرحی برای اقتصاد خرد و فروش محصولات تولیدی روستاها هستیم که در بخش ارائه محصولات از طریق پست انجام خواهد شد و در بحث تراکنش های مالی از طریق پست بانک اقدام خواهد شد که می تواند قدمی در راستای به دست آوردن سهم پست بانک باشد.

در انتهای این نشست از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

همچنین با حضور مسئولان مربوطه پست بانک شعبه سبزه میدان رشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این نشست علاوه بر محمد زمان فداکار مدیر امور شعب پست بانک گیلان، ابوالفضل باقری منش مدیر کل پست گیلان، رضا خضر دوست مدیر عامل مخابرات گیلان، فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان گیلان و جمعی از مدیران پست بانک حضور داشتند.

photo_2016-09-03_15-37-56 photo_2016-09-03_15-38-32 photo_2016-09-03_15-38-41 photo_2016-09-03_15-38-45 photo_2016-09-03_15-38-48 photo_2016-09-03_15-38-58 photo_2016-09-03_15-39-02 photo_2016-09-03_15-39-05 photo_2016-09-03_15-39-08 photo_2016-09-03_15-39-10 photo_2016-09-03_15-39-13 photo_2016-09-03_15-39-16 photo_2016-09-03_15-39-20 photo_2016-09-03_15-39-22 ژ

photo_2016-09-03_15-38-36

photo_2016-09-03_15-38-27 photo_2016-09-03_15-38-30 photo_2016-09-03_15-38-18

photo_2016-09-03_15-38-15 photo_2016-09-03_15-38-12

photo_2016-09-03_15-37-11
photo_2016-09-03_15-38-03photo_2016-09-03_15-38-00 photo_2016-09-03_15-37-53 photo_2016-09-03_15-37-50 photo_2016-09-03_15-37-45
photo_2016-09-03_15-37-56