دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر رشت با استاندار گیلان؛

برای رشد اقتصادی بهترین نسخه گردشگری است/ بیش از هرچیز به همدلی نیازمندیم

حرف تازه – عصر یکشنبه دیدار سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، مسعود نصرتی شهردار رشت با دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان و حجت شعبانپور معاون عمرانی استانداری با حضور برخی از مدیران شهرداری رشت و استانداری گیلان برگزار شد. در بخشی از این دیدار سید امیرحسین علوی به بیان دیدگاه های خود […]

حرف تازه – عصر یکشنبه دیدار سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، مسعود نصرتی شهردار رشت با دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان و حجت شعبانپور معاون عمرانی استانداری با حضور برخی از مدیران شهرداری رشت و استانداری گیلان برگزار شد.

در بخشی از این دیدار سید امیرحسین علوی به بیان دیدگاه های خود پرداخت که سخنان رئیس شورای اسلامی شهر رشت را در ادامه می خوانید:

آن چیزی که نیاز مبرم امروز شهرداری رشت است این است که از شرایط کنونی به شکلی متعادل عبور کنیم

در بخش دیگری از این دیدار، سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت دقایقی به بیان دیدگاه های خود پرداخت و گفت: به واسطه اینکه اولین دیدارمان با دکتر سالاری است از نسل سوم انقلاب صمیمانه ترین تبریک ها را به شما تقدیم می کنم.
سید امیرحسین علوی افزود: حضور شما در دوره دوم دولت تدبیر و امید برای ما نسل سومی ها در کنار تمام اتفاقات مثبت رخ داده امید جداگانه ای است و از این بابت به عنوان یک هم نسلی خوشحالم و امیدوارم حضور شما مایه خیر و برکت بیشتری برای استان گیلان به ویژه شهر رشت به عنوان مرکز استان باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عقب ماندگی هایی که از گذشته به نسل جدید مدیریت شهری رشت به ارث رسیده است گفت: آن چیزی که نیاز مبرم امروز شهرداری رشت است این است که از شرایط کنونی به شکلی متعادل عبور کنیم و دکتر نصرتی باید با آرامش و تدبیر فضا را مدیریت کنند و پیش ببرند تا به شرایط مناسب تری برسیم.
وی افزود: حجم پروژه های عمرانی در دو سه سال گذشته کمی بیش از توان مالی شهرداری بود و این موضوع انباشت بدهی در شهرداری رشت ایجاد کرده است و در این شرایط شهرداری به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیست و نیازمند کمک دستگاه ها و ارگان ها هستیم که دکتر سالاری به عنوان استاندار گیلان می توانند کمک و اثرگذاری بسیاری تا رسیدن رشت به شرایط متعادل داشته باشند.
سید امیرحسین علوی با اعلام اینکه نگاه ما ماندن در وضعیت فعلی نیست اظهار داشت: شهری که در نیمه سال ۹۲ تحویل گرفتیم در پایان سال ۹۱ حدود ۱۱۵ میلیارد تومان درامد داشت و در پایان ۹۵ به نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان رسیدیم و بیش از این نسبت پروژه تعریف شد و البته پروژه های بزرگی هم اجرا شد.

با پروژه جمع آوری آب های سطحی، رشت از بحران عمیق سال های قبل نجات پیدا کرد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: نمونه این پروژه ها پروژه هدایت آبهای سطحی است که رشت از بحران عمیق سال ۹۲ نجات پیدا کرد.

اعضای شورا به این نتیجه رسیده اند برای توسعه شهر بیش از هرچیز به همدلی نیازمندیم

وی اضافه کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت نقایصی وجود داشت که سعی کرده ایم در دوره پنجم آنها را رفع کنیم اما در شورای چهارم هم کارهای بزرگی انجام شد. این اتفاق که شهردار رشت با رای تمامی اعضای شورا انتخاب شود اتفاق نادری بود که در شورای پنجم رخ داد و به این دلیل بود که همه به این نتیجه رسیدند که برای رشد و توسعه شهر بیش از هرچیز به همدلی نیاز است. سعی کرده ایم صدای آزار دهنده و اختلاف نظر به بیرون از شورا منتقل نشود و نقطه ضعف های دوره قبل تکرار نشود.

به دنبال رشد اقتصادی و کاهش مشکل اشتغال با رونق صنعت گردشگری هستیم

سید امیرحسین علوی تصریح کرد: آن چیزی که احساس می کنیم نیاز امروز رشت است و می تواند سیاست استان هم باشد این است که صنعت گردشگری رونق پیدا کند و معتقدیم گردشگری در شهرها باید توسط شهرداری ها مدیریت شود. منابع، امکانات، قدرت تصمیم گیری و سیاست گذاری با شهرداری ها است. اگر قصد داریم به عنوان مثال در بحث بافت فرسوده و میراث فیزیکی رشت کاری انجام شود شهرداری باید به موضوع ورود کند و میراث فرهنگی نمی تواند کار خاصی انجام دهد. یا در حوزه میراث طبیعی مثل تالاب عینک که اولین طرح ما بود و دکتر نصرتی هم به خوبی پیگیری کرده اند شهرداری باید ورود کند و حمایت استاندار گیلان می تواند کمک کند کارها را با هماهنگی بیشتری انجام بدهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: وقتی کاری انجام می شود برخی دستگاه ها به فکر می افتند که چرا ما از این موقعیت استفاده نکردیم اما واقعیت این است که در برخی موارد اگر برخی دستگاه ها هم تصمیم به انجام کاری بگیردند به تنهایی ظرفیت اجرای آن کار را ندارند و شهرداری و شورا است که می تواند با همراهی دستگاه ها چنین اموری را به سرانجام برساند.

در زمینه رشد اقتصادی بهترین نسخه، نسخه گردشگری است و دکتر نصرتی تجربیات موفقی دارد
وی با بیان اینکه قصد رشد اقتصاد شهری را داریم اعلام کرد: در این زمینه بهترین نسخه، نسخه گردشگری است و تجربه موفق دکتر نصرتی در قزوین در مرمت بناها و برندسازی وجود دارد. این برندسازی در حوزه های عملیاتی بوده است و مثل دو سال گذشته رشت نبوده است که بارها از برندسازی صحبت شود و عملا برندسازی خاصی اتفاق نیفتاد. اما امروز در بسیاری از حوزه ها می توان این اتفاق را واقعا ایجاد کرد و رشت این پتانسیل و ظرفیت را دارد و هر اتفاقی در رشت رخ دهد قطعا اثراتش در همه استان مشاهده خواهد شد.
سید امیرحسین علوی تجربیات و تخصص های متفاوت اعضای شورای اسلامی شهر رشت را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: اعضای شورا به کوچکترین عضو خود اعتماد کرده اند و این هم اتفاق نادری در دوره های گذشته بوده است. آمده ایم مسیر را به خوبی پیش ببریم و به لطف پروردگار تا امروز در دوره پنجم در کنار هم کارها را به خوبی پیش برده ایم.

پارک ۴۵۰ هکتاری افتخاری برای همه ما است و نیاز به همراهی استاندار گیلان داریم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از همراهی حجت شعبانپور معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: در چهار سال گذشته هرجا که به کمک احتیاج داشتیم مثل برادر در کنار مجموعه ما بودند و به ما کمک کردند اما در برخی حوزه ها نیاز به کمک داریم و خواسته مشخص ما این است که مقام عالی استان در حوزه هایی مثل آب منطقه ای و منابع طبیعی، ما را همراهی کنند تا در بحث پارک ۴۵۰ هکتاری دیرکرد نداشته باشیم که این موضوع افتخاری برای همه ما و مجموعه استانداری خواهد بود.

دکتر سالاری با مدیریت جهادی خود می تواند مانع از خروج بودجه ای شود که با دو ماه تلاش به استان آمده است

وی با اشاره به موضوع بودجه ای که اخیرا وارد استان شده است اظهار داشت: حدود دو ماه مدیریت شهری پیگیری کرد و این بودجه وارد استان شد. قصد نداشتیم این موضوع رسانه ای شود اما با وضعیت مالی شهرداری رشت مجبور به این کار شدیم تا مانع از یک بحران اجتماعی شویم. مدیر مربوطه به مواردی قانونی اشاره کرد و ما از نمایندگان درخواست کردیم که استفساریه ای از مجلس بیاورند. بتوجه به وضعیت مالی شهرداری رشت اتفاق ناراحت کننده ای بود و این موضوع را استاندار گیلان می تواند با مدیریت جهادی که در این چند روز دیده ایم به خوبی مدیریت کند.

شورا هم بخشی از بدنه سیاست گذاری استانداری باشد

سید امیرحسین علوی در ادامه از دکترسالاری استاندار گیلان درخواست کرد که مجموعه شورای اسلامی شهر رشت هم بخشی از بدنه سیاست گذاری در استانداری باشد و برای انتقال سریع تر و صحیح تر اطلاعات در جلسات اداری، نمایندگان مردم در شورا هم حضور داشته باشند و به عنوان بازوی کمکی استانداری در حوزه شهری انجام وظیفه کنیم. این درخواست را از استاندار سابق هم داشتیم و انجام شد.

چشم امید ما و بخش عمده ای از مردم و نسل سومی ها به دکتر سالاری است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز امیدواری نسبت به آینده استان گیلان و شهر رشت بیان کرد: چشم امید ما و بخش عمده ای از مردم رشت و به ویژه نسل سومی ها به استاندار گیلان است. نسلی که امید به بروز بیشتر و سریع تر ظرفیت ها و استعدادهای خود دارد. امیدوارم حضور دکتر سالاری ثمره بخش خیر بیشتری باشد.