احمد رمضانپور نرگسی:

در خصوص حکم حجت جذب، وزارت کشور اشتباه کرده و معاون حقوقی وزارتخانه خلاف قانون عمل کرده است

منتخب اول مردم رشت در شورا گفت: تبصره ۵ ماده ۳ آیین‌نامه جدید صراحت بر آن دارد که باید معادل‌سازی انجام شود. وقتی معادل‌سازی انجام‌نشده است وزارت کشور حق ندارد که بخواهد سنجش انجام دهد.

حرف تازه – احمد رمضانپور نرگسی در جلسه غیررسمی شورای شهر رشت با اشاره به وعده وزارت کشور بابت روند تائید صلاحیت شهردار منتخب، گفت: عزیزان به ما گفته بودند که زمان انتشار ابلاغیه هیئت‌وزیران در روزنامه رسمی تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد و اگر شهردار رشت تا قبل از آن انتخاب شود مشکلی نخواهد بود و توانستیم چند روز جلوتر از انتشار در روزنامه رسمی نامه آقای جذب را در کارتابل وزارت کشور ثبت کنیم.

وی ادامه داد: اما بعد از این ماجرا با اعتراضی که برخی حقوق‌دان‌ها انجام دادند و پیگیری‌هایی که برخی دوستان انجام دادند! گفته شد که آن ۱۵ روز برای قوانین و مقررات است. درحالی‌که ما هنوز سند این موضوع را ندیده‌ایم و فقط حرفشان را شنیده‌ایم.

عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: اگر امروز بخواهیم شهردار انتخاب کنیم قطعاً به آن زمان بازنخواهیم گشت و شهرداری انتخاب خواهد شد که بر اساس این آیین‌نامه جدید باشد و با توجه به آیین‌نامه فوق کسی که انتخاب می‌شود حداقل شایستگی‌های لازم را با توجه به سخت‌گیری‌های موجود خواهد داشت؛ که امیدواریم این انتخاب هرچه زودتر انجام شود.

رمضانپور با تأکید بر اینکه حجت جذب با آیین‌نامه جدید سنجیده شده است، اذعان داشت: بنده به‌عنوان کسی که دو دوره افتخار نمایندگی مردم رشت در مجلس را داشته‌ام این موضوع را با قاطعیت اعلام می‌کنم که وزارت کشور اشتباه کرده و معاون حقوقی وزارت خانه خلاف قانون عمل کرده است و پیگیری‌ها نیز برای برخورد با این عمل خلاف قانون ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تبصره ۵ ماده ۳ این آیین‌نامه صراحت بر آن دارد که باید معادل‌سازی انجام شود. وقتی معادل‌سازی انجام‌نشده است وزارت کشور حق ندارد که بخواهد سنجش انجام دهد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: تأکید بنده بر این است که هرچه سریع‌تر شهردار انتخاب شود. پیشنهاد‌های بسیار خوبی نیز انجام شده است. ما نیز طبق قانون در فرصت موجود شهردار را انتخاب کرده‌ایم و کاری خلاف قانون صورت نگرفته است که نگران انحلال شورا باشیم. تردیدی ندارم اگر اعضای شورا با هم جمع شوند می‌توانند شادی را به مردم رشت ارمغان دهند. اگر شهرداری داشته باشیم که تعهد و تخصص را داشته باشد و شورا نیز در کنار او باشد و سهم خواهی و فرد خواهی نباشد می‌توانیم کارهای مثبتی انجام دهد. ما این را باید بدانیم که در تهران نیز پس از یک سال و نیم آقای حناچی بالاخره سروسامان گرفته است. باید بدانیم کرج هم هنوز شهردار ندارد و در شهرهای دیگر نیز چنین شرایطی وجود دارد.

وی اذعان داشت: قانون تأکید کرده است که اعضای شورا می‌بایست برای انتخاب شهردار اقدام کنند و ما نیز طبق قانون شهرداران منتخب خود را معرفی کرده‌ایم. اگر وزاتخانه شهردار منتخب را قبول نکرد دلیل بر آن نیست که شورا تخلفی انجام داده است.